novaprobleem

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Michiel1
x3

novaprobleem

Post by Michiel1 »

Elke keer als ik naar een pirate galaxy kom om piraten van hun schip te beroven, zit er in elke squad wel 1 nova. Dit maakt het onmogelijk om te winnen omdat die nova zo'n back turret heeft en mijn buster daar niet op gemaakt is. Dus elke keer als ik een squad met een nova aanval ga ik dood :evil: .
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Ach ja, de Nova's. Heb ik ook erg veel last van gehad. Tot ik zelf met wat zwaarder geschut aankwam (M3).

Wellicht zou je de strafe drive kunnen proberen ? Veel mensen zijn er dol op. Heb het zelf nog weinig gebruikt, hoewel ik de knoppen recentelijk op m'n joystick heb gemapt.

Ik speel dat spel te weinig... en da's de schuld van GuildWars :evil:

edit: kijk nu eens wat ik vond op het engelse forum:
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=129307 ;)
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Wat betekenen de namen raider en vanguard eigenlijk? Zijn ze dan extra sterk of juist zwak?
Breed
x3

Post by Breed »

nova raiders zijn extra snel 145 m/s deze vind je in Omycron Lyrae.

Nova Vanguard zijn langzamer 125 m/s, maar hebben meer wapenvermogen en een snellere recharge tijd.

Mijn voorkeur voor patrouille zijn de raiders, maar voor een XI een vanguard is the way to go.

*Oja voor ik het vergeet de vanguard aft turret doet het niet in X3, dus hopelijk fixen ze dit maar houd er effe rekening mee! (patch 1.3 installed)
Protector of the Federation 11%
Master Industrialist 86%
Battlemaster 11%
Michiel1
x3

nog een klein vraagje

Post by Michiel1 »

Je zou als je een piraat hebt neergeschoten en het schip is leeg met de goner transporter in dat schip moeten kunnen teleporten. Alleen is dit bij mij geen optie, ik moet om te claimen nog steeds in mijn spacesuit, ernaar toe vliegen en dan claimen. Kan dit niet makkelijker? Ik heb deze optie overigens niet in het configuratiemenu gezien.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

als je het claimen wilt vergemakelijken, moet je een System Override geval bij de piraten kopen voor ~600.000 cr. Dan hoef je je ship niet meer uit, maar kan je naar het schip dat je wilt claimen toevliegen en vanuit je schip de claim optie gebruiken.
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Maar voor je dat doet, hou er rekening mee dat System Override Software illegaal is. Dus goed verstoppen voor al die rassen ;)
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Maar ff over die nova's, ik wil graag silkworm missiles gaan gebruiken als anti nova wapen(ik heb ook andere raketten overwogen maar ik wil toch silkworm). Waar kan ik silkworm missiles krijgen? niet in argon prime in ieder geval.
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

In Xbtf hadden de Teladi equipment docks die dingen nog... eerste plek waar ik nog steeds zou kijken.
x3-superfreak

Post by x3-superfreak »

nova's kan je het beste aanpakken door achter ze te gaan zitten,
als ze een turret hebben dan moet je er ook iets boven gaan zitten,
daar komt de turret niet bij :twisted:

ik heb met mijn buster (3x 5mj-shield + 4 beta I.R.E.'s) binnen 6 uur
17 nova's neergehaald :P
Last edited by x3-superfreak on Sat, 25. Mar 06, 11:53, edited 1 time in total.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

ok en hoe duur zijn die? ong? ik heb niet meer dan 200000 credits op t moment
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Michiel1 wrote:ok en hoe duur zijn die? ong? ik heb niet meer dan 200000 credits op t moment
In dat geval zou ik geen geld verspillen aan raketten - veel te duur. Speelgoed voor de rijke jongens zal ik maar zeggen.

Silkworms zitten iets onder de 10000 per stuk geloof ik. En met één zo'n ding haal je nog geen Nova neer... zeker niet winstgevend om met raketten te gaan vechten.
LionOfHeart
x3tc

Post by LionOfHeart »

ik speel veel misies waar je iemand moet doden voor geld.
de nova's zijn het moeilijkste. je gaat gewoon rondjes om hem heen vliegen. moet je ook doen met een M6. als je de hele tijd stuurt kan hij je niet raken. ik moet nou teggen 3 M3, 1 M6 en een TL vechten, best moeilijk.

als je goeie raktten wilt hebben moet je Xenon schepen aan vallen. die hebben de hammerhead onder andere. is de beste raket, schiet in een keer een M2 kapot. :D
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

ik heb trouwens naast mijn buster nog mijn argon mercury(die je aan het begin kreeg) en een teladi falcon (met 5hept) zou het handig zijn om die falcon in de strijd te gebruiken met de buster als wingman of andersom ?
LionOfHeart
x3tc

Post by LionOfHeart »

ik vlieg niet met een wingman. maar ik vlieg altijd in het beste schip dat ik heb. in X2 vloog ik altijd met een M6 en niet in mijn M2.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

ik heb de falcon alle schilden van mijn buster gegeven en hij is nog steeds niet erg efficient tegen nova's ik ben op het gebied van nova's ten einde raad.
mogul
x3

Post by mogul »

ik geloof ff leker doorsparen en de sectors een beetje verkennen.
en dan voor een nova raider gaan die volledig is uitgerust.
die 5mw schields zijn geen partij voor een nova met turret en hept lazers
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

zal ik mn falcon verkopen en met da geld een flower farm in blue profit starten(naar het idee van xwarrior bas)? :?
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Michiel1 wrote:zal ik mn falcon verkopen en met da geld een flower farm in blue profit starten(naar het idee van xwarrior bas)? :?
Op zich een goed idee. Maar van de verkoopprijs van 1 schip (ongeveer een half miljoen als je een goede hebt, kaal. Veel minder als ie zwaar beschadigd is) kun je nog geen degelijk station kopen.

Rip altijd eerst alles eruit wat er te halen valt! HEPTs zijn schaars, en waarschijnlijk mag je ze vanwege reputatie al helemaal niet kopen. Bovendien leveren ze veel meer op in de losse verkoop, als je ze dan toch wilt verkopen.
Als je alles op de juiste manier verkoopt moet er denk ik wel een redelijk centje aanwezig zijn voor het started van een goede fabriek.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

punt 1 heb ik het schip al verkocht en punt 2 kan ik wel een degelijk station kopen met nog een extra toucan erbij, en punt 3 kan ik wel HEPT's kopen ergens in een station in een pirate sector ik denk omenckenslats threaty, ik kan ze alleen niet verkopen :x . ik heb met mn station nog niet zoveel winst gemaakt, maar knal met rank echt omhoog, ik begon als hawker en ben binnen 1 uur al dealer, dat is 5 ranks verschil.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”