Tegenwoordig speel ik niet vaak spellen meer en ben ik meestal een shooter type zoals bf1942 maar deze sprak me echt aan en heb op de release datum zitten wachten.
Een week geleden heb ik hem maar via amazon uk besteld via express want ik moest en zou hem hebben...
Het koste wel wat maar daar kreeg ik ook wat voor terug... jeez wat een verslavend spel is dit echt top.
Ik heb geen ervaringen met de vorige x reeks maar hier is hoe x3 bij mij begon.
Dag 1
Ik starte met normal mode... dat frustreerde mij al gelijk omdat ik gelijk doorging met missies. Na het lezen ben ik begonnen met quick mode.
Ik start in mijne buster.. die verkoop ik direct.. aangezien ik op het begin echt gefrustreerd raakte van alle mogelijk heden resource products. ben ik alles op mijn 2e computers (heb 2 comp langs elkaar) in notepad de resource products en prijzen per sector gaan noteren. Al snel kreeg ik een idee van de prijzen en producten.
Toen heb ik maar even de sector map op de 2e comp erbij gepakt om het me wat makkelijker te maken. De eerste uurtjes verlopen echt frustrerend en ik denk elke keer waar ben ik aan begonnen. Ore, energy al die dingen leveren me te weinig op.
Maar na 1 dag spelen heb ik toch een miljoen te pakken. Ipv van direct een factory te kopen ga ik voor het universal trading.
dag2
Ik koop 2 mercuries en gooi ze vol met upgrades. Ik koop de jumpdrives voor ze in home light bij terracorp hq en daar koop ik ook de Trading command ext3 voor ze.
En ze beginnen met sector trading. Al snel kan ik er eentje ervan een universal trader maken door hem een 25mj shield te geven die ik koop in cloubase southwest.
dag3
Een paar uurkes tijd dus maar traden. Al snel heb ik een hoger rank en kom ik tot de ontdekking dat nav sats en fighter drones mij veel opleveren.
dag4
Zondag ben wezen stappen zaterdag avond was pas zondag ochtend 5 uur thuis... Maar de verslaving begint ik sta 3 uur later al weer op om 8:00 mn computers gaan aan en x3 word opgestart. Af en toe pak ik wat koffie en wat eten en al snel is het 9 uur.
Ik heb 1,2 milj dus tijd voor mn eerste factory het word een wheat farm en die plaats ik in herron's nebula. Op het begin vraag ik me af of die niet meer verlies leid dan winst maar beete bij beetje komt he binnen. Zo'n factory levert iedergeval minder op dan ik d8 maar dat doen die universal traders ook eigenlijk.
dag5
Trading trading trading
dag6
Ik lees in het forum over hidden free ships, dat spreekt me direct aan en ik ga op zoek.
Al snel vind ik een hauler... vind het maar een lelijk schip. die laat ik de energy cells halen voor mn wheat factory.
Ik vind de harrier maar door pirates raak ik hem kwijt.
De mako vind ik ook en vlieg er mee verder.
Ik ga gelijk voor het grote werk de mamba na 2 pogingen heb ik hem (er zitten mijen omheen dus valt niet mee) ik vileg naar de poort boem word opgeblazen door waarschijnlijk dezelfde mijnen. De 3e keer lukt het me... ik heb een mamba... en na wat upgrades is ie echt super. Daar begint ook mn eerste echte combat met pirates.
Vandaag
Ik wil een solar plant. Maar heb maar 2 miljoen. Dus dat word geld verdienen. De mercury waar ik in zat maak ik ook sector/universal trader en dat maakt het al 3. Na een poos heb ik 3 miljoen.. hmm nog niet genoeg. Meer traden en na een tijdje begint een lampje te branden... Ik breng de mako naar de shipyard. Door hem te verkopen levert me 600,000 extra op. Hm de free hauler ook naar de shipyard.. WTF hier krijg ik 900,000 voor. Een totaal van 6,3 miljoen spreekt me nu wel aan.
De Mamba brengt me overigens 2 miljoen op maar vind zonde om die te verkopen.
Ik roep de mammoth, bestel een solar plant bij de shipyard aragorn prime... en daar gaat die... NW is precies een plekje vrij...
De eerste keer gaat het helemaal fout want factories plaatsen is niet mn sterkste kant.
Sterker nog (nu word het lachen) de route naar mn docking bay loopt door de gate north van aragorn prime. Oftewel als je wilt docken ga je door de poort en arriveer je noord.
2e poging.... Ben er op dit moment mee bezig.
Maar om dit verhaal weer kort te maken ik vind het echt een top spel.
Even een paar tips en vragen die veel voorkomen.
Sector Map
Deze is te vinden op url
http://seizewell.mine.nu/maps/x3sectors-eng.jpg
Jumpdrive
Te vinden in sector Light home Terracorp Headquarters
Of in de temple Cloudbase southwest
Mk3 Trading software
Zelfde plek als de jumpdrive
25 MJ Shields
Benodigd voor universal trader en te vinden in sector
Cloudbase southeast medium shield facility.
Universal/Sector trader
Een universal sector trader kun je maken door een schip te kopen en hem te upgraden met een trading software extension mk3.
Voor universal trader heb je trader level 8 nodig een jumpdrive en 25 MJ Shields.
Hidden free ships zijn te vinden op de volgende locaties
Iguana Vanguard in sector Family Whi (0, 6) at 0, 0, 40
Harrier Sentinel in sector The Vault (0, 13) at -25, -10, -14
Falcon Sentinel in sector Unknown Sector (0, 16) at -20, 3, 2
Buzzard Hauler in sector Family Tkr (3, 14) at -35, -7, -10
Buster Sentinel in sector Akeela's Beacon (6,

Buster Sentinel in sector Treasure Chest (6, 14) at 0, 50, 0
Scorpion Raider in sector Xenon Sector 101 (7, 5) at 0, 0, 80
Mamba Raider in sector LooManckStrat's Legacy (10, 9) at -17, 0, 0
Nova in sector Unknown Sector (10, 18) at -12, 1, -19
Mako Raider in sector Depths Of Silence (13, 0) at 1, -3, 38
Pericles Vanguard in sector Unknown Sector (15, 7) at -10, 10, 10
Voor meer info hoe je sommige schepen te pakken krijgt.
Mijn solar plant staat eindelijk... een beete verweg maar het staat er... en weer terug op 500,000 credits...
«er zijn dingen die ik niet wil weten - Merroc»