X3 reunion uitgespeeld!! (Spoiler en Poll)

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Wat vind jij van het eind?? (zoals het nu is)

Prima, begin opnieuw in X-universe zonder story!
6
38%
Bagger en hier moet snel iets aan gedaan worden!
3
19%
Niet goed, maar kan goed op een patsch wachten!
7
44%

Total votes: 16

Kampenaar
x3tc

X3 reunion uitgespeeld!! (Spoiler en Poll)

Post by Kampenaar »

Lees dit alleen als je het spel al hebt uitgespeeld!!!
Spoiler
Show
Net X3 uitgespeeld, en ik moet zeggen dat ik het toch wel erg genant vind dat egosoft een spel zo aflevert! Ik heb best begrip voor het feit dat er al lang is gewacht op dit spel, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het spel (vooral aan het einde) een beetje is afgerafffeld!

Dat je wanneer je alles goed hebt gedaan in de laatste missie, en je word uitgenodigd voor een feestje, EN je kunt niet naar het feestje! Vind ik toch wel erg irritant! Irritanter nog, vind ik dat je nergens meer naar toe kunt!!

Wat als oplossing wordt gegeven (op het engelstalige forum) is wachten op de nieuwe patch!! Ik denk dan bij mezelf, het is juist het belangrijkste dat eind goed is, ga liever een poosje door met development!!

Maar goed wie ben ik!!
indolicious

Post by indolicious »

AAAH nee he, niet weer diezelfde -punten die x2 ook zo kut maakte.
Ik dacht ze hadden wel geleerd om het verhaal niet zo te gaan afraffelen maar blijkbaar is het dus weer 3x niks.

HAAT HAAAAT!!!

Egosoft is bij deze de ergste game handelaar die je kan vinden. Omdat ze weer een onafgehandeld spelletje op de markt hebben gebracht.
Ikzelf heb het niet uitgespeeld, maar ik zie al gelijk bij elke missies dat het gewoon weg 3x niks was en het werd vooral duidelijk door die vage shit van zoek me maar in Freedom Reach terwijl niemand weet waar die sector ligt. En zo ging ik erop letten.

Een opsommingtje dat duidelijk maakt waarom x3 3x niks en kut is:

- een superconcept naar de klote geholpen door een afgeraffelde verhaallijn (alweer).

- Zo veel potienteel zit er in het concept maar ze hebben er zo weinig uit gehaald.

- Het spelletje voelt erug goedkoop aan.

- organische modellen kan zo veeel mooier gemaakt worden zoals bijvoorbeeld "ban danna" maar daar in tegen komen ze weer gewoon met die organische modellen die ze ook gebruikte in de jaren 90 bij sommige spellen. Vooral als je het vergelijkt met het spel F.E.A.R. of andere hedendaagse spellen. Waar is bijvoorbeeld die babe waar ze x3 mee promoten ???

- Je kan geen enkele station meer binnenvliegen en je hebt geen cockpit, dat komt vooral niet omdat het beter is want zulke dingen maken het spel juist grafisch mooier en inhoudelijker. Je ken dus ook niet snel ff meer in elk station schuilen voor sterkere vijanden die jacht op je maken.

- Een deadline afgehandeld spelletje

- Duidelijk dingen gejat van andere spellen, dus wel goed gestolen maar dan met een overheersende slecht bedacht er tussen zoals bijvoorbeeld die organische modellen.

- Als je inzoomed zie je snel hoe te gemakkelijk het spelletje is opgezet doordat het spelletje dan te snel onreeel word als je begrijpt wat ik bedoel. Let vooral op de sterretjes die al gauw dikke onscherpe stippen worden. Zelfs oude spelletjes zoals homeworld hadden dat niet.

- Te Veel bugs waarbij mensen het spelletje nog geneens kunnen beginnen, gelukkig niet bij mij maar bij vele wel op deze forum.

- Vele bugs in het trade screens en bullitin board van het spel, zoals die race in freedom reach. Als je wil registreren voor een race krijg je een error.

- Te veel onduidelijkheden in het verhaal lijn

- Geen tutorial meer

- Overgang van verhaaltjes zijn in happen opgezet met helemaal geen tijdsindex of indicatie van wat en waneer. Dus je bent op het ene moment op 1 plek in de sector en dan ben je in x aan de andere kant van de sector zonder dat er wat daartussen gebeurd. Goeie voorbeeld is helemaal die missie waarop je op een planeet land en aangevallen word.

etc.

Sorry
_Darky_
x4

Post by _Darky_ »

Wel tis duidelijk dat je niet van x houd

maar warom zulke grove taal gebruik ??
das nergens voor nodig

ten eerste als je zo veel weet warom heb je game niet geregged ?

dan kun je je vragen en reactie kwijd .

en dan nog niet in deze taal gebruik.

zoals je weet als je de game hebt had je beter je studie naar het game moeten doen voor het kopen er van .als je x-2 niets aan vond had je iets van x-3 kunnen verwachten .
en je bent niet de enigste die het niets aan vind de duitsers bulken er van
denk wel zeker dat egosoft hier er alles aan doet om het zo goed mogelijk te krijgen .
Keep a eye on ur enemys but Keep an closer eye on ur friends .
indolicious

Post by indolicious »

omdat in de handleiding staat dat ik hem op www.egosoft.com/x3/register kan registreren. Maar dat blijkt ook al fout te zijn. De fouten zitten overal in het spel en daarom die haat. Heb ik een spelletje gekocht lekt het aan alle kanten en ziet het ten 2e er veels te goedkoop uit. Behalve dan die modellen die ze gekocht hebben van een speciale design bedrijfje die zien er allemaal wel mooi uit maar naast die modellen van hunzelf ken je er bijna misselijk van worden.

Hou in de gaten dat deze mensen die het maken rond de 30 euro per spel kunnen opstrijken dus dan mag je wel verwachten dat het spelletje gewoon naar behoren werkt.

Niet om het 1 of ander maar het lijkt wel of elk spelletje die vanuit duitsland komt gewoon weg altijd klote is uitgewerkt. Wel hebben ze allemaal goed uitgedachte concepten maar de uitwerking valt altijd vies tegen. Zo had ik een spel Soldner, gave shit maar slecht uitgewerkt. Zon strategie spelletje waar ze ook een rpg in hadden gestopt (ben ff de naam kwijt ervan) was ook enorm goed maar precies hetzelfde verhaal.
Nu x3 weer, vond ik x2 toch beter uitgewerkt daar had ik tenminste niet zoveel te klagen.

En ik heb x3 gekocht omdat ik van de genre hou en het is een empire building game. 2 dingen waar ik wel wat tijd aan zou willen besteden.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Registreren:
1. Je gaat naar je [url=http://forum.egosoft.com/profile.php?mode=editprofile][b]Fo[/b]rum[b]Pr[/b]ofile[/url]
2. Bij "Egosoft Preferences" en "Game Registration Code:" vul je de code in die je...
3. Op de achterkant van je manual kan vinden ( 4x4 code).
4. Druk op submit.
szuur
x3

Post by szuur »

Nou ik heb net X3 en afgezien dat die nebula's beetje irri want je ziet eigenlijk niets, zijn heb ik nog geen problemen gehad met storyline-vastloopers.
greetz
San
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

szuur wrote:Nou ik heb net X3 en afgezien dat die nebula's beetje irri want je ziet eigenlijk niets, zijn heb ik nog geen problemen gehad met storyline-vastloopers.
greetz
San
Op zich vind ik die nevels niet zo erg, hoewel het soms wat zeldzamer had gemogen van mij. Maar ze zijn goed voor de framerate ;)
Klopt alleen niet dat je al die sterren en planeten op de achtergrond ziet. Zou een stuk beter zijn als je d'r echt niet doorheen kon kijken vanaf een bepaalde afstand.
szuur
x3

Post by szuur »

precies nu weet je niet als je direct door een gate gekomen bent of er een nebula is want dat weet je pas als je binnen 4km iets ziet.
grinnik ben al 1 keer op een astroid geknald op deze manier.
greetz
Da_Imp
x3tc

Post by Da_Imp »

Lang leve de triplex en duplex scanners. Ik vind die nebulae wel spannend. Geeft een beetje het idee van in een vliegtuig vliegen midden in de wolken. Puur navigeren op de instrumenten.

Als je geen duplex scanner hebt ben je inderdaad gewoon blind in de sectoren...
buunk
x3

Post by buunk »

wy can you not see a good picture of the ships wen you wand to by it
at tise momend tere is a ?
_Darky_
x4

Post by _Darky_ »

buunk wrote:wy can you not see a good picture of the ships wen you wand to by it
at tise momend tere is a ?
?? nedelands plz

or go to the right forum ;)
Keep a eye on ur enemys but Keep an closer eye on ur friends .
DutchFreak
x3

Post by DutchFreak »

Spoiler
Show
ik heb het idee dat het verhaal lijn nog verder moet want op het eind in heretics end naa het feestje :lol: dan kun je ban danna nog een keer commen en zegt "goed werk en scan nu die andere fabrieken" dus volgens mij hebben ze het laaste stuk eruit gehaald :o
my best wishes too all the brave men and women who have lost there lives for the battle of the khaak homeworld...
losses were high but we defeated the khaak!!!
over 6.000 ships were lost...
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Over dat vlieg naar sector wat dan ook en je bent weer 100 uur bezig om die sector te vinden, was ik het opzich mee eens. Alleen als je een beetje op de fora gezocht had kon je ook een link vinden naar een complete universe maps :shock: . kompleet met alle rassen met een ander kleurtje, unknown sectors en icoontjes van pirate base, shipyard en equipment dock.
Blueman
x3tc

Post by Blueman »

indolicious,

Van wat ik heb gehoord moet je egosoft niet de schuld geven ,zei doen hun uiterste best.

Als je iemand wil blame moet je het bij de uitgever doen deze hebben een tekorte deadline gezet op X3 waardoor het inderdaad afgeraffeld is.
Yellowman
x4

Post by Yellowman »

Jongens ik kan jullie een ding zeggen ga scripts downloaden dat maak het spel zo 100% vetter. Eigenlijk is X3 heel snel heel saai maar met hulp van een aantal mannen die goed kunnen scripten is het spel nog steeds leuk. :D :D
Blueman
x3tc

Post by Blueman »

100% mee eens yellow;)
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Yellowman wrote:Jongens ik kan jullie een ding zeggen ga scripts downloaden dat maak het spel zo 100% vetter. Eigenlijk is X3 heel snel heel saai maar met hulp van een aantal mannen die goed kunnen scripten is het spel nog steeds leuk. :D :D
en hoe werkt scripten dan? ik heb er geen ervaring mee :shock:
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

ik had er ook geen ervaring mee, maar ik heb uiteindelijk toch een paar scripts zonder enige gids kunnen maken, zoals eentje die de reputatie verbetert, of geld geeft.
Ilsan
x3

Post by Ilsan »

Michiel1 wrote:
Yellowman wrote:Jongens ik kan jullie een ding zeggen ga scripts downloaden dat maak het spel zo 100% vetter. Eigenlijk is X3 heel snel heel saai maar met hulp van een aantal mannen die goed kunnen scripten is het spel nog steeds leuk. :D :D
en hoe werkt scripten dan? ik heb er geen ervaring mee :shock:
Ga naar de scripting forums, daar zijn al heel wat scripts klaar om te downloaden, je moet er soms wat extra bij downloaden en soms opletten in welke map je de scripts stopt maar verder zijn scripts echt vet :D

(in het scripting forum staat het beter uitgelegd dan hier :P )
Yellowman
x4

Post by Yellowman »

Je mag me ook best toevoegen op msn dan help ik je wel is niet zo heel moeilijk hoor. Ik kan je ook gelijk een paar goede scripts sturen dan.

Middelkoop_2@hotmail.com

En Dirtbag nou nou nou geld en rep toevoegen is niet mijn stijl het moet wel leuk blijven. ( HAXOR ) :P :P .

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”