Twee bugjes heb jij dat ook?

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Flywheel88
x2

Twee bugjes heb jij dat ook?

Post by Flywheel88 »

Twee bugs gevonden in X2, vraag is of jullie die ook kennen/hebben?

1. Wanneer je schip al spinnend ontploft (bv. je rakt iets groots) en je de savegame teruglaadt van een station dock, dan verlaat je dat station met Esc en je schip spint nog steeds (tegen het dock aan: weer boem!).
Stukje vliegen in het station helpt hiertegen.

2. Vanuit Red Light noord jump (wat is het Noord Cloud nogiets) zit ergens een Ion Beam productie station. Als je daar rechtstreeks naar toe vliegt (met de computer auto-dock en time-warp aan) dan knalt je schip tegen dat station (navigation computer fout).

Flywheel
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Hmm... Ik kan niet zeggen dat ik deze twee bugs herken...
Ik zal het es navragen... ;)

EDIT: Ik ga kijken of ik het kan reproduceren...
Last edited by Merroc on Wed, 18. May 05, 16:17, edited 1 time in total.
Red Spot
x3

Post by Red Spot »

1 - dat komt omdat je in het station/dock stuurt en dan snel "esc" indrukt .. als je dan net buiten bent .. draait je ship nog steeds ..(heb ik zelf al een aantal shepen ernstig mee beschadigd)

2 - nog nooit meegemaakt .. :roll:
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Ok. ik heb even geprobeerd om met een Discoverer tegen die Ion Fab te rammen, maar ik miste dus...
En die eerste bug lukt me ook niet, heb geprobeerd zelf draaiend tegen het station aan te vliegen, en zonder te sturen... beide hetzelfde effect... niet draaiend het statoin uitvliegen na het laden van de autosave..
Red Spot
x3

Post by Red Spot »

misschien hebben jouw schepen stuurbekrachtiging .. :D
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Het was een brandschone game, zonder mods/scripts op easy, extra begonnen voor dat (dus ja, men Disco had wel wat extra sturing ja...)
Flywheel88
x2

Re: botsen

Post by Flywheel88 »

Voor de duidelijkheid: ik heb dit met een Mercury die niet op 100% Rudder refit staat gehad.
De versie die ik gebruik is 1.04.

1. De save reload: blijkbaar wordt de laatste beweging niet van het ontplofte schip gereset. Gek dat je dat niet altijd hebt. Ik maakte nogal een rare botsing: ik weet niet meer precies wat ik ramde maar ik heb het al een paar keer meegemaakt: probeer eens met draaien als je shields down zijn...

2. Probeer eens met timewarp setting hoger als default. Ik kwam in een rechte lijn op het station af, de computer begon af te buigen maar schampte een van die uitsteeksels toch nog.

Flywheel
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Flywheel88 wrote:De versie die ik gebruik is 1.04.
Ik mag hopen dat je 1.4 bedoeld, anders heb je een ander spel voor je ;)
Flywheel88 wrote:1. De save reload: blijkbaar wordt de laatste beweging niet van het ontplofte schip gereset. Gek dat je dat niet altijd hebt. Ik maakte nogal een rare botsing: ik weet niet meer precies wat ik ramde maar ik heb het al een paar keer meegemaakt: probeer eens met draaien als je shields down zijn...
Kan zijn... er zijn wel bepaalde stations die, als je eruit gaat raar doen. Maar daarvoor hoef je niet een save te laden...
Flywheel88 wrote:2. Probeer eens met timewarp setting hoger als default. Ik kwam in een rechte lijn op het station af, de computer begon af te buigen maar schampte een van die uitsteeksels toch nog.
Ik had het op SETA 10x geprobeerd, maar het probleem zou wel zitten in het feit dat je mercury niet zo snel kon draaien. Ik zou het geen bug noemen...
the thunder dragon
x3

Post by the thunder dragon »

nou ja je bent niet de enige met een bug want ik zit met zelfde probleem in brennen triumph
be de powerplant
playing other games
_Darky_
x4

Post by _Darky_ »

deze bugs komen wel eens voor heb het ook paar keer gehad

maar bijde zelfde herhaling komen ze niet terug :?

maar goed zal wel ergens aan liggen
-Joshua-
x2

Post by -Joshua- »

de leave station crash is een fout van de piloot, het spel laadt de buitenwereld waneer je op esc drukt of als je op de "Normale" manier het station verlaat, wanneer tijdens het laden de muis beweegt dan is het...

bam, klang, doesh, baf (stilte) KABOOOOOOOOOOOM, (zielig piano muziekje) (de zin THE END vaart het scherm binnen)

de tweede fout is een fout in de boortcomputer, het gebeurd welleens dat deze niet goed heeft gezien dat daar een station is of dat daar een onderdeel van een station is. dan is het ook weer bam, klang, doesh, baf (stilte) KABOOOOOOOOOOOM, (zielig piano muziekje) (de zin THE END vaart het scherm binnen)

of het station ontploft (dat is wel erg onwaarschijnlijk)

of jij raakt gewoon flink beschadigt
The best way to survive a battle is not getting into it.
Red Spot
x3

Post by Red Spot »

Flywheel88 wrote:2. Probeer eens met timewarp setting hoger als default. Ik kwam in een rechte lijn op het station af, de computer begon af te buigen maar schampte een van die uitsteeksels toch nog.

Flywheel
deze pas geleden ervaren .. seta op 10x .. en dan om een of ander Boron station heen moeten vliegen om er te kunnen landen ..
m'n ship schampte een van die uitsteeksels flink .. (gelukkig maar net 2% schade)

ik heb het idee dat op seta (iig een hoge setting) je ship een/milli seconde later reageerd ..

G
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Red Spot wrote:ik heb het idee dat op seta (iig een hoge setting) je ship een/milli seconde later reageerd .
Vind je het gek? je pc moet 10 keer zoveel berekeningen per tijdseenheid maken, het kan dan inderdaad zijn dat ie toevallig net even niet de berekeningen voor je schip deed...
Red Spot
x3

Post by Red Spot »

gek ?? .. ik vind niks gek ..:P

nee wat ik bedoel .. je zou verwachten dat je wel uit de seta schiet off zo .. zou je ergens tegen aan knallen .. maar door de seta reageerd je ship te laat .. knalt ergens tegen aan .. kaatst af .. en gaat gewoon vrolijk op seta verder ..

G
D_Zorro
x3tc

Post by D_Zorro »

Dit probleem krijg ik alleen als ik in een osprey vlieg en vraag aan die M5 die in mijn schip geland is ga even energie cel halen hij verlaat schip en boom boom dag M5 :?

DZorro,
System spec: Pentium (R) D 2.66 Ghz, Ram : 2048 DDR, HD : 250 GIG 7200 RPM intern 8 MB cash
Videocard : Nvidia Geforce 8800 GTS 320mb : Realtek
Laptop : AMD athlon 64 3200 + 1024 DDR 80 gig HD Conexant AMC Audio, Ati mobility Radeon Express 200
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

D_Zorro wrote:Dit probleem krijg ik alleen als ik in een osprey vlieg en vraag aan die M5 die in mijn schip geland is ga even energie cel halen hij verlaat schip en boom boom dag M5 :?
Is dat toevallig een Khaak M5? Ik meen dat daar wat problemen mee was in combinatie met een Osprey.
mogul
x3

Post by mogul »

dat probleem heb ik ook gehad met een khaak m5 en met andere ging het wel goed.
trouwens is die split of was het nou die paranid ?? m5 is veel sneler.
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
ED209v2
x3tc

Post by ED209v2 »

D_Zorro wrote:Dit probleem krijg ik alleen als ik in een osprey vlieg en vraag aan die M5 die in mijn schip geland is ga even energie cel halen hij verlaat schip en boom boom dag M5 :?

DZorro,
Ik had hetzelfde vanmiddag. Ik had een Pirate Base opgeblazen met m'n Osprey en zag dat er erg veel missiles in de omgeving waren. Dus geef mijn Teladi Harrier (met alles erop en eraan) de opdracht om ze allemaal te verzamelen (collect all wares) en KABOOM weg Harrier. Helaas was het al een tijdje geleden dat ik gesaved had (komt voor in een M6) dus heb ik maar een nieuwe besteld. Wel zonde van de credits eigenlijk.

ED209v2

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”