X3 - post hier je verlangens en verwachtingen

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Merroc
x3tc

X3 - post hier je verlangens en verwachtingen

Post by Merroc »

Nu we het zo allemaal wel weten dat X3 komt en niet X2-TR, willen we wel graag weten wat jullie er dan ook van verlangen & verwachtigingen.

Gaat het volgens jullie beter worden dan The Return ooit kon zijn, of juist slechter? Wat verwachten jullie van het verhaal? Wat vinden jullie van die vage schepen (extra lange TS en dergelijke) die we op sommige screenies zien? Willen jullie misschien een nieuwe manier van reizen, misschien extra handels goederen? Of gewoon alles beter uitgebalanceerd?

We zijn zeer nieuwsgierig, dus vertel het ons!

PS dit is ook een, misschien slechte, poging om wat meer leven in dit forum te blazen... jullie zijn namelijk wel erg still de laatste tijd... :|
BigStone
x2

Post by BigStone »

Ik hoop dat ze X3 een beetje avontuurlijker maken:

* Meer dingen om te ontdekken bv:
- Verlaten schepen/stations
- Ufo's
- Super astroiden

* Het zou ook leuk zijn om wat meer -denk/puzzel- elementen in het spel te introduceren bv:
- Speciale kratten die je niet zomaar kunt openen.
- Blauwdrukken voor speciale schepen of uitrusting (wapens/schilden
enz)
- Submissies (die iets langer duren en ingewikkelder zijn dan de
gewone BBS opdrachten).En de daaraan gekoppelde beloningen..
denk bv aan medailles of een speciale status...

Daarnaast zou het voor de speler misschien interessant zijn om wat meer invloed op het scheepsontwerp te hebben bv:
- Motortype
- Materiaalsamenstelling van de -hull-

Cheers
Jaron
x3tc

Post by Jaron »

Ik verwacht dat het er nog mooier uit gaat zien.

Ik hoop dat het zoveel meer mogeljikheden gaat bieden, dat een spel na een paar maanden spelen nog steeds nieuwe uitdagingen in het verschiet houdt. Dus dat je na een lange tijd van je spel nog steeds het idee hebt dat er nog meer te beleven/bereiken/verdienen etc. valt. Bijvoorbeeld dat er na het bereiken een rasrelatieniveau/gevechtsniveau/handelsniveau je er iets voor terug krijgt.
Wat ik zeker hoop is dat de vijandelijke rassen sterker zullen zijn. Laat die piraten ook maar eens een M2 en een M6 vliegen. Nu denk je nog alleen in het begin van het spel "o jee, een groepje Orinoco's, wegwezen". Later in het spel is alles en iedereen kannonenvoer.

Oh ja, om te voorkomen dat je al te stinkend rijk word is het mischien wel wat om belasting te gaan betalen aan de rassen waarmee je handelt. Behalve dan aan de Teladi, want dat zijn de kapitalistische liberalen van het X-universum.

Maar hoe of wat dan ook, ik verheug me enorm op X3 en ben er bijna wel zeker van dat het weer een groot deel van mijn vrije tijd in beslag gaat nemen :)
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Jaron wrote:Behalve dan aan de Teladi, want dat zijn de kapitalistische liberalen van het X-universum.
Ik zou zeggen juist de teladi: meer profitssssss voor ze ;).
Jaron
x3tc

Post by Jaron »

merroc wrote:Ik zou zeggen juist de teladi: meer profitssssss voor ze :wink: .
Ik bedoelde eigelijk dat ze zelf geen belastingstelsel willen hebben, omdat ze anders ook zelf belasting moeten gaan betalen. Dus dat elk ras zijn eigen belastinggedoe heeft. Om dan te voorkomen dat iedereen naar het ras gaat met de laagste belastingen moeten de rassen met hogere belastingen andere voordelen bieden. Zoals bijvoorbeeld goedkopere schepen of lagere prijzen voor bepaalde producten.

ofzoiets...
meneer123
x3tc

Post by meneer123 »

Ik hoop dat er een wat minder "eenzame" omgeving gecreeerd wordt. Hiermee bedoel ik dat ik wat meer zinvolle interactie wil zien met computer gestuurde personages die nodig is om vooruit te komen in het spel en niet alleen in de plot. Onder andere in de vorm van een bar of zo iets in Trading Stations (of nog beter op planeten) waar je dan missies kan vinden of tweedehands schepen, contraband etc. kan kopen.
Een beetje als freelancer, maar zeker niet hetzelfde a.u.b. .
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Ik wil m'n eigen shipyards!

M'n eigen schepen bouwen!

En zelf ontwerpen m.b.v. modules zou erg fijn zijn.

Ik wil dit alles in mijn eigen sectors.

Anderen moeten uit mijn sectors vandaan blijven, anders zwaait er wat!

Meer ruimtestations die zonder represailles kunnen worden gesloopt. Althans, zonder dat de reputaties dalen. Ruzie met een simpele concurrent kon wel eens leuk gaan uitpakken :D

Betere vlotenbediening... misschien een rts-stijl weergave ?
the thunder dragon
x3

Post by the thunder dragon »

ik heb wel een paar dingen op te merken

1.een vervolg van het oude verhaal
2. genoeg spanning bijvoorbeeld als je alle xenons in alle sector uit roeid enanderen vijanden dat er toch altijd genog combat is zo dat je niet hoeft te vervelen er na zo blijft het spel spannend en het spel blijft leuk.
en het spel moet ook spannend blijven na het verhaal.
3. een duidelijk verhaal met een duidelijk eind tenzij er nog meer reeks verschijnen van de x versies
4. het zou meschiens leuk zijn als je ook online kunt spellen om bij voorbeeld met anderen spelers te handelen of tegen elkaar tevechten.
en het zou ook leuk zijn als je mekaar online kunt laten zien hoe jij het hebt gemaakt hoe verje bent gekomen en je status.
5. wat iedereen graag wil een eigen shipyard.
6. het zou leuk zijn om ook een nuke missle in het spel te stoppen die sterker is dan de horned clas zoal in het oude spel die de meesten niet kennen priveteer 2
6. shepen automatisch laten reparen zonder hand matig te hoeven doen
7 van ver af bouwen zonder in het zelfde sector te hoeven komen of zijn.

verder zou het ook leuk zijn als er sommige geheimen stations in grote asteroids zijn verstopt.
playing other games
mogul
x3

Post by mogul »

ik denk aan meer missies die net zo als het plot wat gecompliceerder zijn.
dus niet ff een uurtje xenon knallen maar bijvoorbeeld een oplichter of iets dergelijks opsporen doormiddel van interactie met andere schepen.
en een paar geheime bonesen zou ook wel welkom zijn b.v.exra zware lasers die dus nergens kan krijgen
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
mogul
x3

Post by mogul »

merroc schreef
PS dit is ook een, misschien slechte, poging om wat meer leven in dit forum te blazen... jullie zijn namelijk wel erg still de laatste tijd...
als er niks nieuws is is er ook niet veel om op het forum te zetten
maar blijf toch nog regelmatig ff een blik werpen of er iets nieuws is. :wink:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
the thunder dragon
x3

mogul wrote:merroc schreef
PS dit is ook een, misschien slechte, poging om wat meer leven in dit forum te blazen... jullie zijn namelijk wel erg still de laatste tijd...
als er niks nieuws is is er ook niet veel om op het forum te zetten
maar blijf toch nog regelmatig ff een blik werpen of er iets nieuws is. :wink:
ik kijk ook wel eens af en toe
playing other games
the thunder dragon
x3

ik weet wel een leuke verlangen het spel voor niks krijgen :lol:
playing other games
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

the thunder dragon wrote:ik weet wel een leuke verlangen het spel voor niks krijgen :lol:
Ik denk niet dat dat op een legale manier gaat gebeuren... sorry :P
the thunder dragon
x3

Merroc wrote:
the thunder dragon wrote:ik weet wel een leuke verlangen het spel voor niks krijgen :lol:
Ik denk niet dat dat op een legale manier gaat gebeuren... sorry :P

wat flauw zeg :lol:
playing other games
the thunder dragon
x3

hopelijk houden ze het landen op planeten aan het zou het spel een stuk reialistis maken en meschiens zou het ook wel leuk zijn als je slecht lopen de station die minder omzet draaien te verkopen.
het zou ook wel leuk zijn dat naast dat je schepen kunt veroveren
stations kunt veroveren .
het lijk me ook wel leuk als ze een soort ruimte sleepboot hebt waar je stations kunt verplaatsen. of wrak schepen
wel het spel ook mooier zou maken is als ze bbs nieuws er filmpjes er bij zouden doen . het zou ook leuk zijn als je in het spel zelf sectors kunt hernoemen zonder een editor programma .
en ik zou het knap vinden als egosoft het klaar krijgt in het spel als je in een sector komt die hebt hernoemd de stem de sector zo noem d zo als je hebt genoemd.
en het zou fijn zijn als de goners voor je kunnen bemidelen voor je met rasen waar je nog geen goede reputatie hebt en stations waar je niet meer mag landen wegen slecht gedrag
playing other games
-Joshua-
x2

Post by -Joshua- »

alles wat belooft was voor X2: The Return (Player HQ. Station HUB...) en natuurlijk oook... IK WIL TERUG NAAR DE AARDE!!! (gerepareerde Earth Gate)
The best way to survive a battle is not getting into it.
FuSiOn-X
x2

Post by FuSiOn-X »

Ik zou graag een beter schade-model / upgrade willen zien.

Dat als je een paar keer goed geraakt wordt op je hull dat je schilden/ power uitvalt....of dat je motor uitvalt, dat je eps relais eruit knallen, kortsluiting in je schip ( denk aan navigatie uitval. )
En dat er bijv. stukke van je hull afvliegen.

Denk alah star trek :) :roll:
Amd Athlon 64 3000+ Winchester Core @ 1.84
MSI K8N Neo Platinum 2 NForce 3 Ultra
1Gb G.Skill PC3200 DDR400 @ 2.0-2-2-5 1T DC
PNY Geforce 6800 GT
Creative Audigy Gamer
Harman/Kardon AVR 130 - Infinity TSS-450 5.1
IBM ThinkVision 19" LS190 12 Ms
_Darky_
x4

Post by _Darky_ »

i weet wat jullie moeten doen alle maal eveonline spelen :P

doe namelijk het zelfde voor een jaartje al weer jeez zo lang alweer

tijd voor online laat me dit x-3 gedoe maar zitten zal wel mischien een terleurstelling worden net als x-t :P maar goed word wel weer een verzameling voor me x colectie :twisted: :twisted: :lol:

grts dark

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”