EGOSOFT kondigt "X³: Reunion" aan!

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Merroc
x3tc

EGOSOFT kondigt "X³: Reunion" aan!

Post by Merroc »

EGOSOFT maakt vandaag een begin van een nieuw tijdperk voor de X series van ruimte gevechten/handel spellen bekend. De geplande uitbreiding voor de bekroonde PC CDROM titel, X²: THE THREAT die bekend staat als X²: THE RETURN is geannuleerd. De essentie van de uitbreiding is gebruikt om een nieuwe generatie van X geboorte te geven, in de vorm van X³: REUNION, het eerste multi-platfrom product dat plaats vind in het X universum.

Tijdens de creatie van X²: THE RETURN, werd het duidelijk voor EGOSOFT dat de uitbreiding zijn eigen leven begon te leiden. Met zoveel ideeën van de fans, die aan het wachten waren om geïmplementeerd te worden in een toch al zeer volle uitbreiding en het werk aan de X³ engine dat achter de schermen vlot door liep, werd het idee van een volledig, op zich staand spel een logische keuze.

X³: REUNION gebruikt een nieuwe generatie engine, ontwikkeld om de speler onder te dompelen in een zeer realistische, levende universum die de speler ooit meegemaakt heeft. Er is flink wat ontwikkelwerk in de X³ engine gegaan, waarbij volledig gebruik wordt gemaakt van DirectX 9 technologie, om dramatische visuele effecten en verbazingwekkend realistische ruimteschepen te maken. Het economische model in X³: REUNION is complexer dan in ieder voorafgaand X spel. Gecombineerd met een geweldig verbeterde A.L. (Artificial Life, oftewel Kunstmatig Leven) systeem, zal X³: REUNION spelers een voortdurend veranderend, evoluerende universum voorschotelen; waar de acties van de speler de toekomst van het universum echt verandert. De invloed van de fans is echt gigantisch, gedurende het ontwikkel proces en de lancering van X³: REUNION zullen veel innovatieve fan creaties in het laatste retail spel. X³: REUNION wordt ook de eerste kans voor spelers om de spanning van het ruimte handelen op een ander platform dan de PC te ervaren, met de lancering van een console versie (dewelke nog aangekondigd wordt).

“X³: REUNION zal nog een grote stap in de evolutie van ruimte handel spellen zien” aldus Bernd Lehahn, CEO EGOSOFT. “De beslissing om X³ naar voren te brengen staat toe veel ideeën van fans in te brengen. X² heeft een referentiepunt om verslagen te worden neergezet. X³ REUNION zal deze in iedere manier mogelijk voorbij streven.”

Citaten van de ontwikkel gemeenschap:

“De overgang van X2 – The Return naar X3 kon niet op een beter tijdstip voor EGOSOFT komen. Dit staat ons toe om zowel onze dromen van het X universum volledig waar te maken, alsmede de personen die ons het meeste aangaan, onze spelers, de kans te geven om X te zien zoals het werkelijk bedoeld was. Het is een lange reis geweest, werkelijk wonderbaarlijk in zijn bedoeling, maar uiteindelijk, het begin is tot een einde gekomen. Het is tijd om de wereld ONZE wereld te laten zien. Het is tijd om jullie X3 te laten zien!” – Ivan Tefalco

“Wat Egosoft ons hier heeft laten zien is dat hun ideeën en concepten veel te groot waren om in een pure “Uitbreiding” te stoppen. Enkel een volledig spel kan de dorst van de fans en de ontwikkelaars zelf lessen. Ik denk dat dit een geniale zet van Egosoft is. Het spel reist langs nieuwe wegen en neemt stappen in nieuwe richtingen - en het is werkelijk massaal - enkel een opvolger kan het werk doen.” – Tristan D. Fisher

“Het plot is zoveel groter, waarin zoveel meer gebeurt dat het net een speelfilm is... met X2 als voorfilmpje.” – Brian Ronald

3 vrijgegeven screenshots:
http://www.egosoft.com/news/images/news ... 17_001.jpg
http://www.egosoft.com/news/images/news ... 17_002.jpg
http://www.egosoft.com/news/images/news ... 17_003.jpg
Last edited by Merroc on Tue, 4. Oct 05, 10:31, edited 2 times in total.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Hallo Iedereen,

Wij mogen vandaag een zeer dramatische verandering van onze plannen voor de toekomst van het X-Universum bekend maken.
Er komt geen X²: The Return meer, daarvoor komt echter, nog in het derde kwartaal van 2005, een volledig zelfstandig product namelijk: X³: REUNION.

De meeste van de aangekondigde kenmerken van X²: The Return kan je terug vinden in X³: Reunion. Maar natuurlijk is X3 veel meer dan enkel een nieuwe naam voor de tot nu toe geplande uitbreiding.

We hebben sinds enige tijd parallel aan twee producten gewerkt. X3 was daarbij een grotere stap die we na de publicatie van X²: The Return gepland hadden. Vooral onderscheidde X3 zich door een nieuwe verbeterde grafische engine. Maar ook vele mogelijkheden die in X² nog niet mogelijk waren, vanwege de geplande save game compatibiliteit, waren voor X3 gereserveert.

De laatste tijd werd het steeds duidelijker dat het beter was een nieuw, superieur product te publiceren, dan eerst een uitbreiding te produceren die veel dingen maar half kan waarmaken en dan, relatief snel daarna, een nieuw spel.

Veel details van de nu aangekondigde X3: Reunion worden de volgende weken gepubliceerd. Hier zijn alvast enkele van de belangrijkste technische feiten in een klein overzicht:

Vormgeving van het Universum:
X³: Reunion staat ons toe het universum veel beter vorm te geven dan in X²: The Return mogelijk was. Sectoren zijn duidelijk te onderscheiden van hoe ze er nu uitzien. Meer hierover volgen snel.

Economie:
Het is nu mogelijk om alle prijsverhoudingen en productiviteit van alle fabrieken opnieuw te berekenen. Een nieuw team van programmeurs over het Devnet hebben een fantastisch concept voorgesteld over de verbetering van de economie. Ook zal het mogelijk worden aanzienlijk dramatische veranderingen aan het universum toe te staan. Missies kunnen nu een grotere impact op het universum hebben, omdat het spel de economie zelf kan balanceren.

Grafische Engine:
Wij willen met de publicatie van X3 een wezenlijke hervorming van het universum maken. Onze nieuwe volledig op DirectX 9 gebaseerde (en Pixelshader gebruikende) engine staat ons daarbij toe de inzet van duidelijk hoger gedetailleerde modellen en van Shaders voor vele speciale effecten te maken.

User Interface:
De userinterface is een volgende basis voor de stap om X2: The Return en X3: Reunion te verenigen. Zoals jullie misschien al in eerdere interview gelezen hebben, hebben we sinds enige tijd met nieuwe en andere manieren van bediening geëxperimenteerd. Voor X²: The Return waren echter vele nieuwe ideeën niet realiseerbaar geweest. Alles moest namelijk volledig compatible met de bekende X2-bediening zijn.

Dit zijn slechts enige van de belangrijkste verbeteringen. Meer details hierover volgen in de officiële persverslagen die Deep Silver en Enlight vandaag in de loop van de dag publiceren. Verdere details wordt in de loop van de volgende weken verkondigd.

We hopen dat jullie deze stap begrijpen en X²: REUNION steunt.

- Bernd
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Voor engels hier
Voor duits hier

(indien jullie mijn vertaling niet goed vinden :D)
BigStone
x2

Post by BigStone »

Merroc wrote: (indien jullie mijn vertaling niet goed vinden :D)
Vooral die vanuit het Duits.... :lol:

Cheers
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

BigStone wrote:
Merroc wrote: (indien jullie mijn vertaling niet goed vinden :D)
Vooral die vanuit het Duits.... :lol:

Cheers
Ik weet het... mijn Duits is niet echt geweldig... Maar de boodschap is toch wel duidelijk hoop ik?
BigStone
x2

Post by BigStone »

Entschuldigung Merroc... es war ein Witz... :)

Cheers
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

:lol:

PS waar is de discussie??? Ik ben toch niet voor niets zo snel geweest met de vertaling :? Kom op...
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

http://www.egosoft.com/x2/forum/viewtop ... &start=120

;)

Nou vooruit dan maar, om de kop d'r vanaf te bijten, vertaal ik 'm:
I wrote:Oei, lang eind lezen die 9 pagina's. Nogal een verassing, dat bericht.

Zoveel negatieve reacties na zo ongeveer de tweede pagina...

Wat de spelcomputer betreft: dat zat er toch al aan te komen; als ik me niet vergis waren er al geruchten dat X² naar een spelcomputer zou worden overgezet, welke al die tijd niet met name genoemd is... waarschijnlijk omdat die spelcomputer zelf ook nog niet uit is gekomen. Momenteel zou ik zeggen dat de X-Box niet alleen de meest waarschijnlijke, maar ook de meest geschikte spelcomputer is voor X³. Hoewel de Nintendo DS waarchijnlijk nog beter is - X³ met een aanraakscherm! :p. Maar niets is zeker - ik verwacht dat all spelcomputermagnaten met een nieuw model komen dit of volgend jaar: X-Box 2, PS3 (met de 'cell' chip waar ik recent over gelezen heb), Nintendo 'hoe die volgende ook mag heten'.

De Terugkeer afgelast ten gunste van Reünie... nou in elk gevan is het een veel veel betere titel (naar mijn nederige mening). Mijn gevoelens over de zaak op zich... onverschillig. Dat is simpelweg het gevoel dat ik al die tijd al over de datum van uitgifte heb gehad. Het is klaar als het af is, ik verwacht niks. Zolang ik maar een Starforce vrije kopie (waarschijnlijk VS) kan krijgen hier in Europa.

Plaatjes: indrukwekkend. Dat ruimtestation ziet er aangepast uit. Groot en niet-standaard. Ik hou wel van dat idee.

Nu ben ik misschien niet te fanatiek over landen op planeten (dat zou het aantal beelden per seconden toch slopen), of zelfs spelen met meerdere spelers; er is een ding dat pijnlijk is: Ik wil mijn eigen scheepswerf!!! Kan ik er eentje hebben in X³ ? alsjeblieft ?oh en als jullie dan toch bezig zijn, misschien mijn eigen sector ?
Breed
x3

Post by Breed »

Na de schok van return weg en x3 onderweg moet ik zeggen dat ze best ballen hebben bij egosoft.
Vond het echt jammer, maar zo te horen word het super dus wacht ik wel even.
Hier heb ik wat ideeen die ik graag zou zien:
MIjn verlanglijstje luid als volgt:
-een M0
-de schepen van de rassen moeten niet onderdelen van elkaar bevatten net als de stations.
-een betere interface voor alles maar vooral voor mijn M1 ik moet nu alles per fighter invullen, kan dit niet per vast gevormde eskaders die ik zelf kan vormen.
-als m1 aangevallen word lanceert deze fighters, maar ik wil zelf bepalen of dat mag en welke fighters er dan naar buiten gaan
-meer verschillende type BBS missies
-meer invasies van Xenon en khaak
-minder geld krijgen hiervoor , beetje absurd die 120mil. van laatst.
-als ik een schild minder installeer zo mijn schip sneller kunnen zijn en dat soort dingen.

voorlopig laat ik het wel hierbij

ben benieuwd en ik zet X3 wel op mijn sinterklaas lijstje :) , want je weet maar nooit.
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Grotendeels mee eens. Toch: invasies moeten eigenlijk een uitzondering zijn. Zo nu en dan, niet te veel.

M0: nah, liever dat de M1 en M2 stukken sterker worden. Hebben we geen M0 meer nodig.
Eskaders: gewoonweg een noodzakelijkheid. Opdrachten geven aan groepen in plaats van elk apart :thumb_up:
Geen automatische verdediging: inderdaad, Artificial Stupidity moet niet ongevraagd dingen gaan lopen doen. Maar voor zover ik weet doen ze dat op dit moment alleen als ze in hun homebase zitten. Gewoon schepen die toevallig op de M1 zitten doen niks.

Ook nodig: sterkere raketten! Misschien bestuurbare varianten met een schild en een turret en asociaal veel ontploffingskracht :twisted: (maar ook weer groot en heeeeeeeel duur natuurlijk)
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

X-Warrior B AS wrote:Ook nodig: sterkere raketten! Misschien bestuurbare varianten met een schild en een turret en asociaal veel ontploffingskracht :twisted: (maar ook weer groot en heeeeeeeel duur natuurlijk)
Je wilt een M5 vol met explosieven op de vijand afsturen? :D :lol:
EDIT: een M5 heeft natuurlijk geen turrets... Neem een Split M2 :D (die is tenminste nog snel :))

Oh, ik ben even aan het zoeken gegaan... En het nieuws is ook al doorgedrongen tot enkele Nederlandse game sites.
Hier staat het op het moment bij de 'Headlines'. (PC Zone Benelux)
En als je er dan op klikt ga je hier heen. (GameZ.nl) :)
Multiplatform 'magnaat' Power Unlimited is nog te druk bezig met hun nieuwe pc's goed in te stellen en hebben nog geen tijd om dit goede nieuws te vernemen. :lol:
Het Belgische PC Gameplay ligt al helemaal te slapen.. of ze moeten een keer een nieuws stukje op hun site maken... wordt afwachten tot hun blad in de winkel ligt over een week of zo, misschien twee. Zullen het wel in hun nieuws gedeelte opnemen... :)
Gathering of Tweakers (en gewoon tweakers.net) is niet echt een game nieuws site, maar heb toch ff gekeken.. niets...
Even googlen: Gamer.nl.. "Met dank aan X voor het melden van dit nieuws." En wie is zo aardig geweest? :)

Dat waren volgens mij wel de belangrijkste...

Weten jullie nog andere sites?
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Merroc wrote:Het Belgische PC Gameplay ligt al helemaal te slapen.. of ze moeten een keer een nieuws stukje op hun site maken... wordt afwachten tot hun blad in de winkel ligt over een week of zo, misschien twee. Zullen het wel in hun nieuws gedeelte opnemen... :)
Ze zijn daar echt aan het slapen in België, ik heb even hun april nummer door gebladerd (kwam deze week uit). Niets, totaal niets... Zelfs in hun release lijsten staat nog "X2 - The Return". Schandalig...

Voelt iemand zich geroepen om ze een brief te sturen om ze wakker te schudden? :D

(en dan te bedenken dat ik 2 jaar een abo bij ze had... Ik ben blij dat ik er van af ben ;) :D)
Legolas Shaman
x2

Post by Legolas Shaman »

ik zoek elke maand alle nederlandse bladen af.
maar kan niks vinden allen in april een stukje van 10 regels.
weet iemand een goed blad waar veel info in staat of X3 the reunion????

het spel ziet er wel vet goed uit! maar mijn video kaart kan het niet aan denk ik, heb nu G forse 5500, dus op naar de winkel om een nieuwe maar welke????
fight for blood,
fight for the trill,
or fight for defence,
but always,
always fight for peace!

"Shaman"
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

1) Ik heb gelezen dat de PCGamePlay deze maand er een preview over heeft. En ik weet het niet 100% zeker, maar hun ZomerSpecial had er ook iets over, dacht ik.
2) De 5500 is niet het beste meer, maar zal als het goed is X³ wel moeten kunnen draaien. Zij het niet op de hoogste detail niveau's.
Last edited by Merroc on Wed, 28. Sep 05, 21:24, edited 1 time in total.
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Legolas Shaman wrote:het spel ziet er wel vet goed uit! maar mijn video kaart kan het niet aan denk ik, heb nu G forse 5500, dus op naar de winkel om een nieuwe maar welke????
6600GT schijnt een aardige prijs/kwaliteit verhouding te hebben (als ie niet oververhit raakt - schijnt nog wel eens te gebeuren).

Als geld niet boeit: 7800GTX of Radeon X850XT PE (<- die is d'r nog in AGP versie hier en daar, rest van het nieuwe spul wordt PCI-e).

Let dus in elk geval goed op dat je een passende kaart koopt.
Legolas Shaman
x2

Post by Legolas Shaman »

oke thanks!

ik ga denk ik de 6600 kopen maar moet eerst geld hebben!!

wat hebben jullie voor video kaarten in jullie p.c. s???
:?

en welke prosesoren hebben jullie? ik heb een 2gyg
moet wel lukken toch?
fight for blood,
fight for the trill,
or fight for defence,
but always,
always fight for peace!

"Shaman"
_Darky_
x4

Post by _Darky_ »

heb zelf amd 64 3000+ met 512mb me vga laat te wensen over moet ook een nieuwe aan schaffen voor x3 me plenning the alle nieuwste

nvidia GF denk ik 7800fx :D daar moet de game toch perfect op lopen dacht ik toch

grts
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Als je echt het nieuwste van het nieuwste wilt, moet je wachten op de ATi 1800 & co ;)
Legolas Shaman
x2

Post by Legolas Shaman »

ja maar ik ben en blijf een student die nieuwe word wel erg duur denk ik :(

maar ik heb nog 1 maand om te beslissen.

dus weer aan werk!!!! 8)
fight for blood,
fight for the trill,
or fight for defence,
but always,
always fight for peace!

"Shaman"
_Darky_
x4

Post by _Darky_ »

Legolas Shaman wrote:ja maar ik ben en blijf een student die nieuwe word wel erg duur denk ik :(

maar ik heb nog 1 maand om te beslissen.

dus weer aan werk!!!! 8)
weet niet wat de rest van je sys zijn maar 6600 werkt ook priema voor je x3 en kost niet meer dan 100 euro waar ik het kan krijgen :D die onder stuent pixel shading 2 das meer dan genoeg dacht ik toch

mij update was meer bedoelt dat ik het voor algemeen nodig had en dat het voor de x3 beter uit komt :twisted: en ati no way voor mij aleen nvidia ;)

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”