[Off Topic] Politieke discussie
Moderators: Henkie, X-Warrior B AS
-
[Off Topic] Politieke discussie
hey,
eerst wil ik een paar opmerkingen maken voordat ik begin.
Eerst: hier GEEN racisme, geen beledigende opmerkingen, etc. Hou het netjes hier.
Tweede: Moderators, als jullie deze thread ongepast vinden, dan mogen jullie hem best verwijderen.
Nou, ik zal nu beginnen.
Ik denk dat Nederland zijn beste tijd heeft gehad.
Ik zal dit nu uitleggen.
De economie heeft te veel moeilijkheden en onhandigheden. Dit komt mede, doordat het te bureaucratisch en te veel werk is. Dit belemmert de economische groei. Ik ken iemand, die heeft een computerbedrijf. Toen hij mensen in dienst ging nemen, moest hij een 7cm dik boek binnen 2 weken doornemen. Dat moet verkleind worden tot 1 cm. Ook moet alles sneller en efficienter gaan. De economie moet helemaal erbovenop komen.
Nog een ding waaraan nederland ten onder gaat.
Het onderwijssysteem werkt niet. Het is te laks. Het is zo gedaan, dat nu 60% van de leerlingen VMBO doet (wat ik dus ontzettend veel vind). Dit heeft gevolgen, die positief kunnen uitpakken, maar als we niet uitkijken, negatief. Doordat dit zo snel toeneemt, zal het nog even zo door gaan. Hierdoor komt er een enorme stroom van lager-geschoolde arbeiders op de arbeidsmarkt. Dit zorgt dan weer voor een overvloed, terwijl er een tekort is aan hoger geschoolde arbeiders. Dit doet de gemiddelde inkomens zakken, dus ook de belastinginkomsten. Daardoor is er weer minder geld voor andere dingen, zoals onderwijs. Daardoor moeten ze nog meer bezuinigingen maken. Dit zorgt voor meer lager-geschoolde arbeiders (want meer bezuinigingen leiden tot meer uitval van leerlingen). Dit levert problemen op. Van de ene kant is er een tekort aan hoger-geschoolde arbeiders, en een overschot aan lager-geschoolde arbeiders. Dit leidt tot economische en maatschappelijke spanningen en problemen. Uiteindelijk, als dit zo doorgaat, kan er een zo grote groep lager-geschoolde arbeiders zijn, dat ze de hoger-geschoolde arbeiders omver duwen, dit leidt tot onrust. Onrust leidt tot ruzie, dus het laait meer op. Dit moeten we voorkomen. De problemen beginnen nu al de kop op te steken in de Randstad. Ik woon (gelukkig) niet in de Randstad. Ik zou het nooit willen. Maar, deze problemen gaan zich verspreiden, en kunnen tot onrust leiden. We moeten deze problemen voorkomen, dus moeten we economische en structurele hervormingen doorvoeren, die voorkomen dat dit gebeurt.
Wat denken jullie hiervan?
eerst wil ik een paar opmerkingen maken voordat ik begin.
Eerst: hier GEEN racisme, geen beledigende opmerkingen, etc. Hou het netjes hier.
Tweede: Moderators, als jullie deze thread ongepast vinden, dan mogen jullie hem best verwijderen.
Nou, ik zal nu beginnen.
Ik denk dat Nederland zijn beste tijd heeft gehad.
Ik zal dit nu uitleggen.
De economie heeft te veel moeilijkheden en onhandigheden. Dit komt mede, doordat het te bureaucratisch en te veel werk is. Dit belemmert de economische groei. Ik ken iemand, die heeft een computerbedrijf. Toen hij mensen in dienst ging nemen, moest hij een 7cm dik boek binnen 2 weken doornemen. Dat moet verkleind worden tot 1 cm. Ook moet alles sneller en efficienter gaan. De economie moet helemaal erbovenop komen.
Nog een ding waaraan nederland ten onder gaat.
Het onderwijssysteem werkt niet. Het is te laks. Het is zo gedaan, dat nu 60% van de leerlingen VMBO doet (wat ik dus ontzettend veel vind). Dit heeft gevolgen, die positief kunnen uitpakken, maar als we niet uitkijken, negatief. Doordat dit zo snel toeneemt, zal het nog even zo door gaan. Hierdoor komt er een enorme stroom van lager-geschoolde arbeiders op de arbeidsmarkt. Dit zorgt dan weer voor een overvloed, terwijl er een tekort is aan hoger geschoolde arbeiders. Dit doet de gemiddelde inkomens zakken, dus ook de belastinginkomsten. Daardoor is er weer minder geld voor andere dingen, zoals onderwijs. Daardoor moeten ze nog meer bezuinigingen maken. Dit zorgt voor meer lager-geschoolde arbeiders (want meer bezuinigingen leiden tot meer uitval van leerlingen). Dit levert problemen op. Van de ene kant is er een tekort aan hoger-geschoolde arbeiders, en een overschot aan lager-geschoolde arbeiders. Dit leidt tot economische en maatschappelijke spanningen en problemen. Uiteindelijk, als dit zo doorgaat, kan er een zo grote groep lager-geschoolde arbeiders zijn, dat ze de hoger-geschoolde arbeiders omver duwen, dit leidt tot onrust. Onrust leidt tot ruzie, dus het laait meer op. Dit moeten we voorkomen. De problemen beginnen nu al de kop op te steken in de Randstad. Ik woon (gelukkig) niet in de Randstad. Ik zou het nooit willen. Maar, deze problemen gaan zich verspreiden, en kunnen tot onrust leiden. We moeten deze problemen voorkomen, dus moeten we economische en structurele hervormingen doorvoeren, die voorkomen dat dit gebeurt.
Wat denken jullie hiervan?
-
Re: [Off Topic] Politieke discussie
Dat doen we (nog) niet, maar we houden er een oogje op. Het minste of geringste en ie gaat op slot. Met een waarschuwing waar nodig.dirtbag wrote:Tweede: Moderators, als jullie deze thread ongepast vinden, dan mogen jullie hem best verwijderen.
-
- Moderator (Nederlands)
Re: [Off Topic] Politieke discussie
Twee oogjesMerroc wrote:Dat doen we (nog) niet, maar we houden er een oogje op. Het minste of geringste en ie gaat op slot. Met een waarschuwing waar nodig.dirtbag wrote:Tweede: Moderators, als jullie deze thread ongepast vinden, dan mogen jullie hem best verwijderen.

Hoewel ik misschien mijn eigen mening inzake de Nederlandse politiek heb, lijkt het mij niet gepast gezien mij status als Mod om deze te geven.
-
-
Stel dat er 60% op het vmbo zit dan is dit nog niet erg.
Hoeveel van deze mensen gaan naar het MBO en wat voor diploma halen ze daar, dit mis ik dus in je verhaal.
De cijfers in het hoger onderwijs waren twee jaar terug een stijging van 10% elk jaar. Dit weet ik omdat ik voor een op te starten opleiding een marktonderzoek heb gedaan.
Maar is het uberhaupt slecht om laag op geleiden te hebben in nederland.
Het blijkt dat we in de toekomst mensen uit oost-europa moeten halen om te zorgen dat al het werk gedaan word.
Het grote gevaar wat er is is dat men het onderwijs systeem 15 jaar terug heeft verandert terwijl er toen in amerika dat zelfde systeem na drie jaar werd terug gedraaid omdat het niet werkte.
Daar ondervinden we nu in het vmbo en mbo last van en men wil maar niet luisteren naar de docenten.
Managers verzinnen allerlei ideeen, maar luister naar degene die er werken ho maar.
Als docent moet je weten wat er in een klas speelt en hier je vak op richten en dit zouden managers ook moeten doen.
Groeten aankomend docent Elektrotechniek vmbo/mbo
Hoeveel van deze mensen gaan naar het MBO en wat voor diploma halen ze daar, dit mis ik dus in je verhaal.
De cijfers in het hoger onderwijs waren twee jaar terug een stijging van 10% elk jaar. Dit weet ik omdat ik voor een op te starten opleiding een marktonderzoek heb gedaan.
Het blijkt dat we in de toekomst mensen uit oost-europa moeten halen om te zorgen dat al het werk gedaan word.
Het grote gevaar wat er is is dat men het onderwijs systeem 15 jaar terug heeft verandert terwijl er toen in amerika dat zelfde systeem na drie jaar werd terug gedraaid omdat het niet werkte.
Daar ondervinden we nu in het vmbo en mbo last van en men wil maar niet luisteren naar de docenten.
Managers verzinnen allerlei ideeen, maar luister naar degene die er werken ho maar.
Als docent moet je weten wat er in een klas speelt en hier je vak op richten en dit zouden managers ook moeten doen.
Protector of the Federation 11%
Master Industrialist 86%
Battlemaster 11%
Master Industrialist 86%
Battlemaster 11%
-
Wat je zegt is juist, mijn theorie klopt niet helemaal. Ik heb ook groot respect voor VMBO mensen, want die doen het werk, wat hoger geschoolde mensen niet kunnen. Het is inderdaad niet per se slecht, maar het kennisniveau van de hoger-opgeleide mensen gaat ook sterk achteruit. Het werkt nu zo op HAVO en VWO: Je hoeft het maar één keer te leren, en daarna hoef je het nauwelijks meer te gebruiken, dit vind ik dus helemaal verkeerd, maar zo werkt het nu wel.Breed wrote:Stel dat er 60% op het vmbo zit dan is dit nog niet erg.
Dat moet er veranderd worden, en 80% VMBO is ook niet verkeerd, want dan wordt er meer werk verricht.
De 1e post was juist om discussie te stimuleren, dat doel heb ik bereikt.
-
Dus wat je zegt is dat hoogopgeleide mensen geen (of weinig) werk verrichten? Met die uitspraak ben ik het als hoogopgeleide (in de dop) het niet mee eens. Ander werk, uiteraard. Meer werk, nee.dirtbag wrote:Dat moet er veranderd worden, en 80% VMBO is ook niet verkeerd, want dan wordt er meer werk verricht.
-
Hoger opgeleiden doen ander werk, en geven de leiding. Je hebt niet zoveel leidinggevende mensen nodig, als werkende mensen.Merroc wrote:Dus wat je zegt is dat hoogopgeleide mensen geen (of weinig) werk verrichten? Met die uitspraak ben ik het als hoogopgeleide (in de dop) het niet mee eens. Ander werk, uiteraard. Meer werk, nee.dirtbag wrote:Dat moet er veranderd worden, en 80% VMBO is ook niet verkeerd, want dan wordt er meer werk verricht.
-
-
- Moderator (Nederlands)