Geluid is te laat

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Michiel1
x3

Geluid is te laat

Post by Michiel1 »

Ik heb een probleempje met het geluid van x3. Elke keer als er iets gezegd wordt moet ik zo'n 3 seconden wachten voordat ik iets hoor. Dit kan zijn omdat mijn computer dit spel nog maar net aan kan(AMD Athlon 64 3000+ met 1.8 ghz, 1,5 gb ram geheugen en een ati radeon x700 pro videokaart met 256 mb. Kan het zijn dat mijn processor gewoon te langzaam is of ligt het ergens anders aan?
:?
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Dat systeem klinkt toch niet echt ondermaats. Het probleem zal eerder liggen in de audio instellingen, media player of bepaalde codecs. Ook een on-board geluidskaart (er van uitgaande dat je die hebt) is niet echt ideaal voor X³, hoewel ik dit specifieke probleem voor het eerst hoor.

Je zou kunnen proberen recentere audio codecs te downloaded vanaf www.microsoft.com (gebruik gewoon de zoekfunctie), als je die nog niet hebt.

Als je 2 geluidskaarten hebt (onboard en een pci kaart) kan er ook een conflict zijn. Schakel in dat geval de onboard kaart uit in de BIOS.
Michiel1
x3

wageff

Post by Michiel1 »

in/op een moederbord zit toch altijd een on board geluidskaart?
Michiel1
x3

betere uitleg van het probleem

Post by Michiel1 »

Ik hoor wel de schietgeluiden, muziek en het geluid in filmpjes maar als er een kader bovenin komt met bijv. saya dan hoor je haar pas ong. 3sec nadat het kader verscheen. Of als een robotstem een voorwerp in een station wil uitleggen hoor je die ook pas na ong. 3 sec. In X2 had ik hetzelfde probleem ong en daarom hep ik eigenlijk ook x3 aangeschaft.
bij x2 was dit probleem nog iets uitgebreider maar dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet is dat het toevallig 2 spellen van dezelfde serie zijn die beide problemen hebben met geluid.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Het zijn duidelijk de geluidscodecs die het probleem geven.
Bij X² weet ik nog wel, dat het verwijderen, of juist installeren, van Windows Media Player nog wel es kon helpen. Ook stond er een bestand op de CD die je kon started om het probleem op te lossen. X2 her installeren werkte ook nog wel es.

Echter met x3 heb ik nog niet zo veel ervaring met het oplossen van problemen, zodoende moet ik toch echt linken naar een engels topic:
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=113628
Hetgeen een sticky is in de X³ technical support forum.

Succes
Michiel1
x3

grote stilte

Post by Michiel1 »

ik heb dat programmatje dat in die link stond gebruikt maar het werkt niet echt. Ik denk dus misschien los ik het probleem wel op als ik de direct x settings op default zet. FAUT! nog een derde probleem erbij. Achteraf wel weer op kunnen lossen maar ik was(en ben) dus weer terug bij af. De dingen waar ik problemen mee heb zijn de ASF AMC Handler en de windows media bronfilter. Nou en bij die ASF AMC Handler staat er een module: dxmasf.dll. Dus ik denk ik zet die allemaal op normale(groene) merics. Verder vind ik ook nog de windows media bronfilter maar dan vertaalt: windows media source filter. Daar heb ik ook nog een tijdje aan gezeten maar dat lukte ook niet echt. Kan iemand mij hiermee helpen? tis nogal ingewikkeld :? .
Michiel1
x3

patch 1.4

Post by Michiel1 »

ik wilde even melden dat ik sinds patch 1.4 geen problemen meer heb gehad met geluid dat te laat is. Dit maakt de patch geslaagd 8) .

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”