Dagboek van Skyhunter Mike

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Skyhunter Mike
x3

Dagboek van Skyhunter Mike

Post by Skyhunter Mike »

Aloha beste astronouten,

Ik ben een nieuwe X3 piloot in het universum en ik hoop dat jullie me zo nu en dan kunnen helpen.

Ik speel het spel nu 3 dagen en heb twee mercuries waarvan er een nu universal trader is. Zelf vlieg ik in de tweede.

Op dit moment ben ik aan het sparen voor een factory. Ik denk aan een wheatfarm in Argon prime.

Als jullie tips hebben dan hoor ik dat graag. Verder hou ik jullie op de hoogte van wat ik allemaal meemaak in dit mooie spel.

Groeten,
Mike
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Welkom op het forum en in het X universum. Dat je daar/hier veer plezier mag beleven, en dat je veel profitssss krijgt :D.
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

Hallo Merroc,

Bedankt voor je reply!

Intussen heb ik mijn wheat farm gekocht.
Is het verstandig om mijn universal trader hier voor te laten werken? Of kan ik hem beter vrij laten traden? Ik heb het idee dat dat wel goed gaat. Gisteren heeft hij zo'n 400000 Cr verdiend :)

Groet,
Mike
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Er moeten toch Energy Cells naar de wheat farm gebracht worden... Maar een UT verdient ook wel erg lekker... Heb je geen geld meer over voor een andere TS? Of anders kan je zelf wat energie er voor kopen. ;)
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

OK, dan kan ik voor mezelf misschien het best een klein scheepje kopen en de mercury waarin ik nu vlieg gebruiken voor de bevoorrading van mijn wheat farm.

Welke uitbreidingen heeft hij dan nodig? Moet hij net als een UT ook een jumpdrive en trade software MK3 hebben?

En hoe laat ik hem voor mijn factory werken?

Groeten en bedankt,
Mike...
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Benodigdheden:
Een fabriek (uiteraard)
Een Ship (ook logisch)
Trade Mk1 (voor kopen), ik meen dat deze al standaard geïnstalleerd is in TS klasse schepen
Trade Mk2 (voor verkopen)

Setup:
Men bouwt de fabriek, in dit geval al gedaan. Men neme het schip, gaat naar de command console hiervan ("c"). Daar zoekt men naar "Homebase", hier kiest men bovengenoemde fabriek op de sectorkaart. Nadat het schip een homebase heeft, zoekt men naar de Trade commands (nog steeds in de command console) of drukt men op "3", daar zijn dan nieuwe commands geopened. Hiervan kiest men er een en zijn argumenten. Vervolgens zal het schip gebruik maken van de account van het station om spul te kopen, en goederen die verkocht worden vergroten de account van de fabriek.
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

Aha! Ik had de homebase niet ingesteld en daarom kon ik die commando's natuurlijk niet zien.

Leuk. ik ga het proberen. Er gaat weer een wereld voor me open :wink:

Bedankt en tot later. Wordt nachtwerk voor me denk ik. Dit spel is best verslavend :roll:

Groeten,
Mike...
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Ach, in het begin merk je het nog niet zo. Maar als je opeens 12 uur op een dag met excel bezig bent om iets te maken dat je kan gebruiken bij X³, dan is het toch opeens wel heel erg :D.
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

:lol:

Dan is het geen spelletje meer. Dan is het je leven geworden.

Mocht je nog een relatie hebben Merroc... probeer dan wel minimaal een keer per dag gezellig met je gezin samen te eten. Anders gaat het mis :D

Groeten,
Mike...
4 factories. 2 Universal trader. 4 traders.
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

Zo, het gaat lekker.

Ik heb nu 4 mercury's. Een om mijn wheat farm te bevoorraden met energy cells en eentje om de Delexian wheat die daar gemaakt wordt te verkopen.
Dan vlieg ik zelf in eentje (beetje bij verdienen) en er vliegt een Universal trader in een Mercury rond. Dit worden er snel 2. Daarna ga ik sparen voor een Cahoona bakery.

Al met al verdien(en) ik (wij) nu zo'n 500000 per uur spelen. Niet gek toch?

Nu ik het spel een beetje door begin te krijgen ben ik blij dat ik X3 heb gekocht. En dat ik vrijgezel ben :D

Enkele tutorials of een wat duidelijker handleiding was niet gek geweest, maar goed. We hebben dit forum ook nog :)

En wat ziet het spel er moooooi uit !!!

Groeten en tot laterz,
Mike...
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Skyhunter Mike wrote:Enkele tutorials of een wat duidelijker handleiding was niet gek geweest, maar goed. We hebben dit forum ook nog :)
Nu wil ik graag 1 ding weten. Stel je had de handleiding die in het doosje zit, in het nederlands gehad (nederlandstalig), zou je dat leuk hebben gevonden?
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Voor een meer up-to-date handleiding, kun je in de downloads pagina kijken.

Misschien dat dat enigszins wat zaken kan verduidelijken. 't Is wel engels, maar da's vast geen probleem.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

X-Warrior B AS wrote:Voor een meer up-to-date handleiding, kun je in de downloads pagina kijken.

Misschien dat dat enigszins wat zaken kan verduidelijken. 't Is wel engels, maar da's vast geen probleem.
Dan moet Mike zich wel eerst registeren ;).
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

Aloha zeg, wat een respons opeens. :)

@ Merroc:
Ik moet eerlijk bekennen dat het me nog niet eens was opgevallen dat de handleiding in het engels is dus dat is inderdaad geen probleem. Ik doelde ook niet op de taal maar meer op wat tips van wat voor equipment je voor bepaalde schepen met bepaalde doeleinden nodig hebt. Natuurlijk kom je er door schade en schande (en de forumleden) wel uit, maar ik zag in het begin door de bomen het bos niet. Ofwel, door de mogelijkheden het begin niet. Dat was ook de reden dat ik met X2 nooit verder ben gekomen dan het begin en toen al snel het spel aan de kant heb geschoven. Ik ben blij dat het nu met X3 anders is gelopen.

Wat bedoel je met registreren? Ik heb me met mijn serienummer al geregistreerd op dit forum. Moet ik me verder nog ergens registreren? Laat het me aub weten.

@ X-Warrior B AS:
Bedankt voor de tip. Ik ga het lezen. Alle hulp is meegenomen want hoe meer je weet van dit spel, hoe leuker het wordt.

Groeten,
Mike...
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Ik doelde ook niet op de informatie in de manual. Het zit zo, ik heb de manual met veel pijn en moeite vertaald naar het nederlands, om vervolgens te horen dat ie niet gebruikt gaat worden :\ ... ach ja, such is life...

Je zegt dat je je geregistreerd heb, dat vind ik vreemd, als dit het geval zou zijn, dan zou er een 'ticky disk' onder je naam moeten verschijnen, net zoals bij X-Warrior en mij.
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

Ben bang dat we dan een Egosoft bugje te pakken hebben.

Als ik namelijk op de link in de e-mail klik, dan zegt ie: You have already activated your account

Ik kan de up to date handleiding inderdaad niet downloaden en ik heb geen idee waar ik me anders nog kan registreren. Ik ben al flink door de site heen gefietst maar behalve de registratie op het forum (reeds gedaan) kan ik niks vinden.

Hoe nou, hoe nou ???

Groeten,
Michael...
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Kijk in je [url=http://forum.egosoft.com/profile.php?mode=editprofile][b]Fo[/b]rum[b]Pr[/b]ofile[/url], onder Egosoft Preferences kan je een game registration code invullen, deze staat op een sticker achter op de manual.
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

Dat werkt. Heeft ie het de eerste keer zeker niet gepakt.
Van mij mogen deze off-topic berichten worden verwijderd. Lijkt me niet zo interessant voor de andere forumleden.

Anyway bedankt Merroc.

Greetz,
Mike...
Skyhunter Mike
x3

Post by Skyhunter Mike »

Zo, intussen heb ik bijna 1,5 miljoen en daarvan ga ik een cahoona bakery kopen. Die koppel ik dan aan mijn Wheat farm.

Ben benieuwd.

Weet iemand waarom je soms niet meteen kan docken als je net bij een station bent vertrokken? Heeft dat met je snelheid te maken of is de weg dan nog niet vrij?

Vriendelijke groet,
Mike...
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Nee, je maakt de meest gemaakte fout volgens mij
Een Cahoona Bakery van de speler heeft geen Delexian Wheat nodig om te produceren!

En je kan niet meteen docken omdat je nog minder dan 300 meter van het station verwijdered bent. Uit veiligheids redenen kan het dan nog niet. Gewoon een stukje wegvliegen ;).

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”