Beste trading

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Instructor
x3

Beste trading

Post by Instructor »

Weet iemand hoe je het best kan beginnen met raden? :? :?

help me aub
Instructor
x3

Post by Instructor »

raden = Traden :roll:
PTR
x3

Post by PTR »

Als je helemaal nieuw bent in dit spel zou ik de quickstart (easy) optie nemen, je begint met meer geld en een vrachtschip, voor de rest verandert er niets aan het spel.
Kijk ook hiervoor wat handige guides...
Burn the land, boil the sea,
you can't take X from me...
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Carlonoverraz wrote:raden = Traden :roll:
Tip: je kunt ook je posts wijzigen met de 'edit' knop rechtsboven de post.

En wat betreft de vraag... ik ben zelf begonnen met wat energy cells (the Wall - Argon Prime) en raketten (ik geloof wasp, niet zeker) van de missile factory naar de equipment dock in Argon Prime. Leuk om mee te beginnen, hoewel niet echt geschikt voor de lange termijn denk ik.
Instructor
x3

Post by Instructor »

oke bedankt :)
mogul
x3

Post by mogul »

silecon en ore doen het ook wel aardig.
let op is wel xl cargo :fg:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
Instructor
x3

Post by Instructor »

ik heb nu al aardig wat geld met het traden van energie cells.

ik heb interresse in een factorie, welke is het best om mee te beginnen??
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Zelf ben ik nog niet zover dat ik m'n eerste fabriek ga bouwen, maar hij komt eraan. En wel een Flower Farm (ik neem een L - shipyard in Ianamus Zura als ik me niet vergis) in Blue Profit, of een van de aangrenzende sectors.

Dat ben ik al lang van plan, en een ander heeft inmiddels bevestigd in een of andere thread dat 't inderdaad een winstgevende zaak is daar.

Maar uiteraard betekent dat niet dat dit de enige goeie is. Denk bijvoorbeeld maar aan een Soyfarm (of Soyery ? ben ik even vergeten welke precies) in Trinity Sanctum. Solar Power Plants zullen het op heel wat plaatsen goed doen.

Let op de volgende dingen bij het kiezen van een fabriek/locatie:
- Grondstoffen
- Afzetmarkt

Eigenlijk heel simpel, er moet aan 2 voorwaarden worden voldaan: voldoende grondstoffen (dus ook niet te duur) en kopers voor je produkt (en dat dus vooral veel en veelste duur). En dit alles binnen 1 a 2 jumps van de fabriek.
mogul
x3

Post by mogul »

X-warrior bas schreef
Maar uiteraard betekent dat niet dat dit de enige goeie is. Denk bijvoorbeeld maar aan een Soyfarm (of Soyery ? ben ik even vergeten welke precies) in Trinity Sanctum. Solar Power Plants zullen het op heel wat plaatsen goed doen

maak daar maar een soyery van maakt geloof ik niet eens uit waar als het maar in paranid space is

en nog enkele zijn biogas in seisewell of een weat farm in b.v. the wall.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Wat dacht je van een soyery en soyfarm combo in een boron sector? Zet de prijs van de soyery op max, en de boron staan aan je deur om ze naar de bofu/bogas te brengen.

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Oftewel, dat was in X² zo, of het in X³ nog zo is, weet ik niet...
BlackNinja
x3

Post by BlackNinja »

Ik heb een space fuel distilery op 1 jumpgate afstand van een piraten station je hoeft er maar 3 schepen op te zetten die goederen halen en de piraten halen het zelf wel op en de schepen die je je goederen laat ophalen dar gebruik ik m3's en m2's voor gaan lekker snel en je kunt ze zeer makelijk cappen :twisted:
:lol:
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

waarom zijn ze zo makkelijk te cappen dan? als ik probeer een m3 te cappen gaat daar heel wat werk aan vooraf. Sterker nog, ik heb nog niks anders dan m4 en m5 gecapt.
mogul
x3

Post by mogul »

bij mij sringen de falcons het snelste.
die nova`s zijn te irrie dus die krijgen de volle laag voor ze blauw worden en dan zijn er alleen nog restjes over.
maar bij mij springt er ongeveer 1 op de 10 of zo.
als je een goed ship hebt uigerustt met ion en PAC en een paar HEPT
help eerst de schilden omlaag sloop 10 a 15% hull met hept en ion
en dan met ions en eventueel de pac schilden laag houden en soms veel geduld hebben dan zou het wat meer moeten zijn.
heb dus geen geduld dus jump or die :twisted: :twisted:
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

ho wag ff ion wat en hept wat? ik heb al 6 PACs geinstalleerd en hoeveel zou ik er dan moeten vervangen en door welk wapen?. en wat kost dat?
Ik heb momenteel niet meer dan 200000 credits :cry: en ik hoop dit te kunnen betalen.
mogul
x3

Post by mogul »

ion = ion disrupter sloop schields geen hull
hept = high enegie plasma thrower een heel stuk zwaarder dan de pac`s
nadeel gebruikt veel energie

1 ion met ? is meer dan genoeg voor een m3
nadeel is je kan ook onbedoeld andre schepen raken

je hebt net genoeg voor 1 ion

maar je 6 pac kunnen ook zeer goed werken eerste config is alle 6 gebruiken tot de schields down zijn(probeer dit heel snel) dan overschakelen naar 1 of 2 om de schields down te houden
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Ion Disruptor sloops ook onderdelen van de vijand. Als je een tijdje aan het knallen bent met zo'n ding en de vijand springt, is de kans behoorlijk klein dat er ook nog schilden of wapens aan boord zijn (en die apparaten zijn toch behoorlijk waardevol - heb wel eens falcons gekaapt met 4 of 6 HEPTs, da's haast meer waard dan het schip zelf).
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

wrm zou je niet gewoon heel het schip kapotschieten(of tot er iemand eject) met pac's? en btw ik heb geen interresse in die ion cannons, echter wel in die hepts, hoe duur zijn ze ong?

Ik heb ze aangeschaft maar kan ze niet installeren :? ! Ik heb hier gelukkig een speciale save voor gemaakt. Maar als ik bij de hept alphas op install druk krijg ik zo'n schermpje met 6 bays, in geen enkele van de 6bays kan ik alpha HEPT's installeren, hoe komt dit?
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

In het schip informatie menu staat een lijst met ondersteunde wapens. Niet elk schip kan alles gebruiken. Voor aHEPTs heb je meestal een M3 of meer nodig, hoewel er ook een paar M4 schepen zijn die het kunnen.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

ow shit, nouja zoals ik al heb gezegd heb ik de falcon alle schilden van de buster gegeven om hem te testen, deze is uitgerust met 5 alpha hept en 2 beta ire. Dus ik ga een nova aanvallen en ik krijg weer hetzelfde gedonder. Ik kan nog steeds die nova's niet verslaan.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

btw: waar kun je een flower farm L kopen? en hoe duur is die? ik heb al in seizewell gekeken daar hadden ze alleen de M versie. mar ik volg tog x warriors idee

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”