spraak werkt niet bij x2 the threat

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

josodl
x2

spraak werkt niet bij x2 the threat

Post by josodl »

Weet iemand hoe ik de spraak aan de gang kan krijgen?
Ik heb alles geprobeerd wat op de FAQ pagina staat zoals het donwloaden van de Megacodecs maar ik hoor alles, behalve de spraak.
Na het downloaden van de megacodecs verschijnen deze nog steeds niet in de Audiocodecs lijst. Het opnieuw installeren van Windows gaat me wel wat te ver.... Ik werk met WinXP sp2 .
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Klinkt misschien vergezocht, maar je hebt de Mega Codecs ook geinstalleerd na het downloaden neem ik aan ?

Zo ja, zou ik als eerstvolgende proberen X2 en/of Windows Media Player opnieuw te installeren.

Heel windows opnieuw is een laatste redmiddel.
mogul
x3

Post by mogul »

hier heb ik nog een tip die mischien ook wel help bij x2.
en dat is heel simpel gewoon direckx opnieuw installeren. :shock:
werkte bij mij heel goed het af en toe ook geen geluid. 8)
good luck.
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
josodl
x2

Post by josodl »

Ja, ik heb Megacodecs geinstalleerd, met alles d'r op en d'r an maar deze verschijnen niet in de codecslijst . Kan X2 ze dan wel vinden?
Als ik X2 en/ of Media player opnieuw installeer, kan dat over de vorige heen of moet ik ze eerst de-installeren?
mogul
x3

Post by mogul »

zou het toch eerst proberen met direcx 9.0c opnieuw te installeren.
helpt echt.
heb dit probleem vaker zo opgelost.
staat ook ergens in het engelse forum.
succes
josodl
x2

Post by josodl »

Ik heb Dirext x 9.0 opnieuw geinstalleerd maar ik hoor nog steeds geen spraak. Madboris op het engelstalige forum heeft een ellenlange verhandeling over video & audio(muziek) problemen maar spraak komt er niet in voor. Egosoft geeft Windows de schuld en anderen geven Egosoft de schuld. Alle andere games werken gelijk goed oa Indiana Jones Infernal machine en Emperors Tomb. Maar ja, Lucasarts heeft misschien slimmere programmeurs......
mogul
x3

Post by mogul »

dit gaat mijn petje te boven. :?
mischien als je x2 deinstalleerd en dan weer installeerd. :idea:
wel ff je save games bewaren in een andere (tijdelijke) map zetten.
dan houd het bij mij op.
toch vreemd directx deinstalleren en dan installren werkt bij mij steedst perfect. :o
nou ja hoop dat `m aan de praat krijgt.
szuur
x3

Post by szuur »

ff
Last edited by szuur on Sat, 5. Dec 09, 14:32, edited 1 time in total.
josodl
x2

Post by josodl »

Ik denk dat jouw probleem toch iets anders was dan het mijne, jij hoorde
teveel geluid en ik te weinig... Overigens doet het spel het verder fantastisch, alleen de spraak doet het niet.
Ik ga eerst proberen om de spraakfiles op te sporen ( heb er al een gevonden) en dan kijken of die losse files het wel doen. Ik heb een diagnostich programmaatje gedownload van Gspot . Misschien kan ik daar wat mee. Daarna zien we wel weer...
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Heb je al naar deze (engels talige) FAQ-entry gekeken? Kan het misschien helpen met wat minder moeite.
Michiel1
x3

mogelijk zelfde probleem bij x2

Post by Michiel1 »

Heb jij ook dat als je contact met iemand wil opnemen en je vraagt iets zoals waar iets is, dat je dan geen beeld meer ziet van de piloot. Zodat je alleen maar aan de tekst kunt zien of het nou teladi of boron is?
josodl
x2

Post by josodl »

Nou, eerlijk gezegd ben ik nog niet zover gekomen. Door dat hele spraakgedoe heb ik de boel een tijdje laten liggen en ben ik verder gegaan met Indiana Jones and the Emperors Tomb. Daar werkt de spraak wel.....

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”