seta

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

the thunder dragon
x3

seta

Post by the thunder dragon »

vraagje ik heb de seta standard op 6x

heeft het gebruik van de seta als je op je j druk om het spel te versnellen
invloed op je spel?? wat ik eigenlijk bedoel vertraagt het je bevorderingen op je rang??
playing other games
T@k3z0
x2

Post by T@k3z0 »

Als je seta aanzet waneer je aan het traden bent zal je trade rank toenemen, maar je military rank zal dalen.
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x4

Post by Henkie »

Het spel controlleerd hoeveel jij als speler doet tijdens die seta. Doe je niets, doordat je bijvoorbeeld een hele nacht op 6x seta hebt gebruikt, dat zullen bepaalde rankings dalen.
T@k3z0
x2

Post by T@k3z0 »

Als je bijv. 10 spp hebt en je laat hem een nachtje lopen op seta10 dan heb je s'ochtend s wel een klote rank maar ik denk dat je die zo weer terug hebt als je van de opbrengst een destroyer kan kopen :)

Ik durf het niet aan iig.

Of een kopietje bewaren van je laatst bewaarde spel.
the thunder dragon
x3

ook als je op easy mode speeld??
playing other games
T@k3z0
x2

Post by T@k3z0 »

Yep
S. Heron
x3

Post by S. Heron »

Easy mode betekent dat je Disco in het begin betere uitrusting heeft. De moeilijkheidsgraad heeft geen invloed op de prijzen van de goederen, de beschikbaarheid van bepaalde modellen of goederen, de moeilijkheid van de gevechten, het voorkomen van Xenon of Khaak, het voorkomen van missies, ...

Lange tijd seta gebruiken heeft tot gevolg dat je combat-ranking gaat dalen. Trade-ranking blijft onbeinvloed, voor zover ik weet. Als je dus auto-traders gebruikt zal je credits verdienen en de bijhorende verhogingen in trade-ranking.
Een tweede nadeel van lange tijd seta te gebruiken, is dat je lange tijd in één en dezelfde sector blijft. Naar 't schijnt lokt dat in de sector extra Khaak-activiteit uit. Als je daar dus lange tijd zit niets te doen, kan je daar wel wat scheepjes verliezen. En een fabriek waar geen schepen komen, verdient niets...

Nog opletten: in hoge seta-mode (en zeker tegen 10x) werken de turrets van de (grote) schepen niet. Dit heb ik zelf al een paar keer gezien.

Dus als je lange tijd seta wil gebruiken, ga je best in een fabriek zitten in een sector waar je zelfs geen eigendommen hebt. Zelfs wanneer je fabrieken en schepen beveiligd zijn door (grote) sector-verdedigers. Je zou wel eens raar kunnen opkijken als je het toch deed...
the thunder dragon
x3

word seta als cheaten gezien dan??
playing other games
S. Heron
x3

Post by S. Heron »

word seta als cheaten gezien dan??
Door sommigen wel...

Aangezien je dit spel alleen speelt, mag je doen wat je wilt.
Seta is voorzien als een basisfunctie van dit spel, en er is een (kleine) penalty voor het langdurig gebruik ervan, dus kan in principe niemand jou ervan beschuldigen te cheaten, als je er gebruik van zou maken.

Daarbovenop kan je een nachtje seta'en zelfs als een uitdaging bekijken: heb je je rijk zodanig goed ingericht dat het een lange tijd op zichzelf kan functioneren?
Proef: 8 uur op seta 10x. Dat is tachtig uur speeltijd. Ligt je rijk in puin na 80 uur zonder menselijk ingrijpen? Of ben je een zodanig goed bestuurder dat je imperium over een zekere autonomie beschikt?

Seta=cheaten? Het is maar hoe je het bekijkt.
Het enige waar ik zekerheid over heb i.v.m. lange seta, is dat het soms pittige discussies voortbrengt.
S. Heron
x3

Post by S. Heron »

Net gelezen op het engelse forum:
Lange seta verminderd je rankings van combat zowel als van trading.
Vechten terwijl je in seta zit, lijkt me nogal moeilijk. Maar traden gaat natuurlijk wel. Als je een lange seta-sessie wil houden, zou ik zeggen: het is alleen echt de moeite als je al behoorlijk wat fabrieken hebt.
the thunder dragon
x3

zoals 83 bijvoorbeeld die ik al heb :D
ik had gisteren het bericht geplaatst ik was gisteren nog 58%
profenssional magnet en heb de hele tijd seta gebruikt ik ben nu al onderhand 67% :D ik ben blij als ik de x berijk
lekker veel geld verdienen
ik ben nu na lang over twijfellen een titan aan het sparen
en het gaat vrij hard hat sparen :twisted:
playing other games
T@k3z0
x2

Post by T@k3z0 »

en je combat rank?
the thunder dragon
x3

2 ace grande
ik ga met me titan naar een split sector vlak bij een xenon sector
waar de split sector zwaar onder vuur licht door xenon daar loop me rank gauw op 1 ace grande :D
maar ja kan ik even nog me trading rank laten groeien :D
ik kan als ik wil als ik 2 dagen me trading rang flink laten groeien het duurd wel een tijdtje :roll: maar ja niet dat ik een op de anderen moment meteen een anderen rang krijg maar het stijgt wel langzaam en zeker ook als ik seta gebruik :)

en uh als ik geen seta gebruik duurd het spel gewoon te lang :(
het moet wel een spel blijven he ??? :) :P :D het moet ook een beetje leuk blijven
playing other games
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

S. Heron wrote:Nog opletten: in hoge seta-mode (en zeker tegen 10x) werken de turrets van de (grote) schepen niet. Dit heb ik zelf al een paar keer gezien.
Ze werken wel, maar de reactie op vijanden binnen bereik is erg laat... mijn Titan schiet bijvoorbeeld normaal met z'n voorste turrets vanaf zo'n 5km afstand. In SETA 10x reageren ze pas op een kilometer of 4. Switchen tussen seta en normaal is ook niet zo goed geloof ik.
mogul
x3

Post by mogul »

gebruik de seta omvan station naar station of vijanden op te wachten maar blijf toch nog steeds in rang stijgen :wink:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
the thunder dragon
x3

heeft sita effect op tranding ranks mission bijvoorbeeld dat de beloningen lager worden bijvoorbeeld als je personen doet vervoeren naar een een bepaalde plekken met een combat en trading rank voor nodig hebt als je sita gebruik worden dan de lonen lager??
playing other games
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

the thunder dragon wrote:heeft sita effect op tranding ranks mission bijvoorbeeld dat de beloningen lager worden bijvoorbeeld als je personen doet vervoeren naar een een bepaalde plekken met een combat en trading rank voor nodig hebt als je sita gebruik worden dan de lonen lager??
nee.

Je zult alleen wat merken als je overdreven lang, zonder enige actie te ondernemen het spel op SETA laat staan, zoals bijvoorbeeld overnacht laten staan.
T@k3z0
x2

Post by T@k3z0 »

Als je combat rank daalt doordat je lang in seta zit, dan zullen de bbs opdrachten ook minder heftig zijn en dus minder credits opleveren.
the thunder dragon
x3

ranks dalen niet maar ik denk wel de bbs credits
playing other games
T@k3z0
x2

Post by T@k3z0 »

Als ik een half uurtje in seta zit ga ik van admiral naar vice admiral, ik wil niet weten wat er in een nacht gebeurd,

Heb jij de 1.4 patch geinstalleerd?

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”