Het verschil

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Michiel1
x3

Het verschil

Post by Michiel1 »

Wat is het grote verschil tussen een m1 en een m2? Ik heb ze in de simulator getest en ik vond het wel meevallen. btw, waar kun je m6 voor gebruiken, ik vind het maar een vreemde categorie :lol: .
Breed
x3

Post by Breed »

Heb je het dan over X2 of X3??

In ieder geval in X2 heeft de m1 een schild meer, maar heeft eenderde van de wapens die een M2 bezit.

Voor X3 is het zo dat de M2 meer wapens kan meenemen en meer schilden bevat.
Exact weet ik dat niet.

En verder is natuurlijk in beide gevallen zo dat een M1 een enorm aantal fighters mee kan nemen.
En een veertigtal fighters op een m2 af sturen is zeker effectief.
Protector of the Federation 11%
Master Industrialist 86%
Battlemaster 11%
Ilsan
x3

Post by Ilsan »

een m6 kun je gebruiken als je eigen schip, of voor OOS (out of sector patrol) dus handig voor bijvoorbeeld je schepen en fabrieken beschermen tegen dat piraten tuig :P als je een m6 hebt die je OOS wilt doen, doe er voor de zekerheid 2 M3's bij, dan is het wel redelijk veillig :wink:
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Och, laat ik maar de hele lijst opsommen:

M0 - SuperCarrier. Alleen zo af en toe te zien in bepaalde verhaallijnen in de serie.

M1 - Carrier, oftewel vliegdekschip. Kan behoorlijke aantallen kleine schepen vervoeren. Kan een klein beetje van zich afbijten ook.

M2 - Destroyer, oorlogsschip. Veel kanonnen. Wat heb je nog meer nodig ? :D

M3 - Grote jager. Eenmansjager met goede schilden en vuurkracht. Matige snelheid.

M4 - Jager. Eenmansajager met redelijke schilden en redelijke vuurkracht en redelijke snelheid. Een redelijke klasse dus.

M5 - Kleine jager / verkenner. Eenmansschip met zwakke schilden, zwakke wapens en hoge snelheid.

M6 - Corvette. Bedoeld om het nogal grote gat te dichten tussen de M2 en de M3. Zit er dus in vele opzichten ergens tussenin.

TS - Vrachtship. Lage snelheid, grote ladingscapaciteit, goede schilden. Gebrek aan wapens.

TL - Groot vrachtship. Heel groot. Nee, groter. Kan fabrieken vervoeren. Tamelijk sterke schilden.

TP - Persoonsvervoer. Redelijk snel als ik me niet vergis, met redelijke defensieve middelen. Maar eigenlijk een zinloze klasse, tenzij je bepaalde BBS missies wilt doen. Soms nuttig als fabrieksbevoorrader voor bepaalde grondstoffen.

Daar heb ik de meeste wel mee gehad geloof ik... :)
Last edited by X-Warrior B AS on Tue, 4. Apr 06, 19:15, edited 1 time in total.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

TL - Groot vrachtship. Heel groot. Nee, groter. Kan fabrieken vervoeren. Tamelijk sterke schilden. Kan fabrieken vervoeren.

:S :lol: nee ok ik vroeg me al af waarom de m6 zo groot was, ik denk het gaat van groot naar klein en ze kwamen bij egosoft een klasse tekort :P .
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

De m6 is ook pas in X2 d8 k uitgevonden, terwijl de andere klassen in X (tension of btf) waren.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

en hoe zit dat met de tl tp en ts? ik weet ook niet zeker of die al in x btf voorkomen, (ik heb ze nooit in x2 gezien omdat ik daar te snel mee gestopt ben).
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Xbtf: M0 t/m M5, TL, TS
XT: zelfde
X²: M0 t/m M6, TL, TS, TP
X³: voegt volgens mij geen nieuwe klasse toe. Wel meer variatie per klasse.
Ilsan
x3

Post by Ilsan »

In X³ komen er toch geen M0's meer voor, alleen een wreck van een Xenon M0? (als je plot speelt)
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Ik kan me er zo gauw niet een voor me halen nee...
En dat wrak is niet anders dan een oude M2 :p (goed - het heet M0 in de verhaallijn)
LionOfHeart
x3tc

Post by LionOfHeart »

ja in Xenon sector 101. een hele mooie argon Titan M2, vind die wel mooier dan de X3 argon M2

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”