[X3] Trading / hulp

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Blackvenom
x3

[X3] Trading / hulp

Post by Blackvenom »

Hey, ten eerste vind de game wel aardig maar ik denk dat het sloom begint:P

Anyway ik ben nu met Easy Bezig story mode ( Tja.. demo.. geld.. mm )

Ik heb nu ongeveer 3Mill credits totaal. Nu wil ik beginnen met geld maken. Ik zat te denken aan 1x Cahoona Bakery L en 2x Ranches M

maar mijn probleem is als volg: Als ik mijn traders zet op '' Buy wares best price Energy Cells '' gaan dat ding gewoon 6+ jumps weg.. Terwijl er een system ( The Wall ) 1j van mijn '' basis '' is met redelijk goedkoop energy. waarom doet die dat en hoe voorkom ik dat zonder het manual te moeten doen...

Volgende is Sell ware for best price ala Silicon Wafels of Meat, begin doen ze nog wel redelijk maar al gauw gaan ze naar systems met VEEL pirates, alweer hoe voorkom ik dat ze in die systems gaan, is er een optie?

derde vraag is, is het handig om 3M credits uit te besteden aan iets kwa basis? Zo ja wat is de beste setup en settings voor zoiets.

Presidents End is door die Khaak leeg, 2 redelijk hoge yield Silicon ( [20+] ) en 2 redelijk hoge yield Ore ( [15+] ) 1j van The Wall, 2j van Argon prime. In andere woorden ik heb hulp nodig met goede trade route wat mij geld ken opleveren zodat ik is wat meer kan doen in het spel.

4de vraag ( lol ) Hoe setup je je basis ( met de construction kit ) dat die wat sell, want het wat ik nu aan het doen was ( 1x Cattle, 1x Cahoona, 1x Silicon L mine met Hub, was alleen mijn meat dat verkocht werd en geen silicon, het stond niet eens bij met show details op mijn hub. snap dus niet precies hoe dat ding werkt, en de uitleg in de manual vind ik niet zo leerzaam )

Alvast bedankt! Als je er niks van snapt, soz me noob :D
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Sloom begin... tja, als je snelle actie wilt, ben je bij X³ aan het verkeerde adres. Hoewel het toch redelijk vlot kan komen als je die kant op wilt spelen.

Wat betreft transporters die te ver vliegen: in je factory management scherm staat een optie 'maximum jumps'. Dit geldt voor zowel kopen als verkopen. Vanaf de eerstvolgende rit (de huidige rit wordt bij mijn weten eerst afgemaakt) zullen je transporters niet verder springen dan daar is ingesteld. En d'r staat ook nog een handig nummer achter de prijzen die je kunt instellen - daar staat hoever een transport in principe moet vliegen om voor die prijs dat spul te halen.

3M zou ik eerder uitbesteden aan meer winstgevende praktijken, of oorlogstuig. Maar het mooie van X³ is: je kan lekker doen waar je zelf zin in hebt ;)

Probeer eens (bijvoorbeeld) een Flower Farm in Blue Profit of ergens in die buurt - gouden handel.

Ik heb zelf helaas nog geen ervaring met complexen, dus daar kan ik je niet helpen op dit moment.
Blackvenom
x3

Post by Blackvenom »

Mmm dan zijn mijn transports doomed, want Presidents end zit naast een kleine pirate system en een system daar naast, een behoorlijk pirate system. Dus met 1 of 2 Max jumps zullen ze nog steeds er naar toe gaan =(

Ze moeten maar is trading wat expanden met het kunnen kiezen waar ze gaan, wat voor systems. ''Custom Trading System upgrade'' Enables u to set systems where your transport can sell and buy wares 8)

En ja ik vind X3 langzaam beginnen omdat je eerst 24 uur non stop moet manual traden wil je geld genoeg hebben voor een M3 + Gear...

Maar das offtopic =)

Heeft niemand ervaring met Complexes bouwen? moet toch wel!?
LionOfHeart
x3tc

Post by LionOfHeart »

je moet eerst B.V. twee fabrieken plaatsen (dicht bij elkaar). dan pak je je construction kit. dan moet je die twee fabrieken aanwijzen. en klaar.
staat ook in je boekje.
Blackvenom
x3

Re: [X3] Trading / hulp

Post by Blackvenom »

Blackvenom wrote: 4de vraag ( lol ) Hoe setup je je basis ( met de construction kit ) dat die wat sell, want het wat ik nu aan het doen was ( 1x Cattle, 1x Cahoona, 1x Silicon L mine met Hub, was alleen mijn meat dat verkocht werd en geen silicon, het stond niet eens bij met show details op mijn hub. snap dus niet precies hoe dat ding werkt, en de uitleg in de manual vind ik niet zo leerzaam )
Heb al zo'n hub met L Silicon, M cahoona, M Cattle. Maar ik geef het op met stations etc, want de gasten gaan constant door pirate space en zolang je niet kan zetten waar en waar niet ze mogen komen is voor mij traden niet waard =)

/back to guns
mogul
x3

Post by mogul »

moet je deze `s proberen weet niet of het werk maar in therie zou het moeten kunnen ik heb zelf al wel een complex in elenas fortune maar die is zelf suporting daar heb ik alleen een m4 tje voor nodig om cristals te halen en deze is snel genoeg om piraten te ontwijken. :twisted: :twisted:
maar probeer dit is:
in het com sig van je transporter kun je piraten op foe zetten.
als het goed is zou die dus geen piraten sectors meer moeten invliegen.
of het werk weet ik niet maar je kan het proberen.
good luck and may the profitsssss be whit you :P
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
Blackvenom
x3

Post by Blackvenom »

Tweede poging om een Complex te maken. Heb nu 5 level 25 UT's

Heb

2x Energy M
1x Silicon L
1x Crystal Fab M
1x Cattle ranch M
1x Cahoona bakery M

er komt nog bij 1x Crystal, 1x Cattle 1x Cahoona.

Maar nu is de settings, parremeter (typo) heel anders. Er staat geen sell Wares ofzo in details of pare, en als ik een UT level 25 hauler erop zet, word zijn IQ 0.0000000001, gebruikt zijn Jumpdrive niet ( heeft e nergy ) gaat gewoon relaxed door pirate space ( kan niet anders want president end zit ernaast, zelfs met jumps 1 gebeurt het )

Zwaar tegen vallen vind ik, dat een UT wel redelijk snugger is maar zodra je hem op je complex doet is die dommer dan dom! Hoe kan ik nu me Complex runnen.. hier screens zodat iemand die er ervaring mee heeft, zeggen wat voor settings just zijn, en of ze juist zijn.

http://img133.imageshack.us/my.php?imag ... opy7hj.jpg

http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... opy9hs.jpg
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Wat betreft settings, ik zou ze op het volgende zetten:
Energy Cells: 14 of 15
Argnu Beef: maakt waarschijnlijk niets uit, aangezien je niets koopt of verkoopt, om zeker te zijn dat je niets verkoopt, op max zetten.
Crystals: 1 boven het gemiddelde: 1685
Meatsteaks Cahoona's: idem aan Argnu Beef
Silicon Wafers: ik neem aan dat je deze voldoende produceert, dus zou ik deze rond de 600 zetten, misschien wat lager.

Maximum jumps: hij staat in Presidents End? minimaal 1 dan. Elena's Fortune wordt nog beheerd door de argon. Dus in theorie zou het daar veilig genoeg moeten zijn.

Wat betreft UTs je aan een fabriek toewijst. Daar zijn ze niet voor gemaakt. UT zijn puur om vrij te handelen, net als een speler zou doen. Voor X2 waren er wel een aantal (signed) scripts om ervoor te zorgen dat je schepen jumpen, voor X3 weet ik het nog niet zeker. In ieder geval geen signed scripts.
Blackvenom
x3

Post by Blackvenom »

:cry: :cry: :cry:

snugger van Devs niet imo.....

maar ja ik train nu 2 haulers tot level 6 om voor mijn factory te gebruiken.. maar waarschijnlijk moet ik opnieuw beginnen met bouwen ( elk geval 6 uur terug !!! ) omdat mijn mammoth het zo heeft laten bouwen dat NIEMAND zelfs ik niet in mijn eigen hub ken docken omdat die dan zeer vreemd gaat doen met bewegen enzo en dus nooit docked!!! erg frustrerent.. :evil:

Had een Microchip plant 3 Cahoona M 3 Cattle M 2 Solar M 1 Ore 1 Sil L =( het ging zo lekker =(

Hoe kan je trouwen je home base weg halen? Heb perongeluk mijn UT home base gedaan, en nou UT trade die amper omdat die dan telkens terug naar mijn basis ga lol
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

"Probeer eens (bijvoorbeeld) een Flower Farm in Blue Profit of ergens in die buurt - gouden handel."

Ik wijk even van het onderwerp af maar ik vroeg me af:
1. hoeveel kost zo'n station eigenlijk?
2. hoe hoog moet je race rank zijn?
3. als je(vanwege race rank) alleen bij argon kunt kopen moet je dan niet een pokke end vliegen met alle gevaren en irritaties van dien?
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

1) Verschilt per fabriek. Kijk rond in de shipyards en zie het zelf. Mijn Flower Farm L (Ianamus Zura) kostte me ergens rond de 9 ton (kale fabriek, houd er rekening mee dat je ook transporters nodig hebt, en startkapitaal). Een flower farm M is goedkoper, maar produceert minder snel. Een L is zoiets als 2 in 1.

2) Verschilt ook per fabriek. Voor een Flower Farm ligt de grens niet echt overdreven hoog. Ook dit kun je zien als je een fabriek selecteert in de shipyard - onder de lijst.

3) Het was nogal een eindje vliegen van Ianamus Zura naar Blue Profit. Onderweg lekker piraten knallen. Als ze d'ruit springen heb je meteen een leuke winst onderweg ;)
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Michiel1 wrote:3. als je(vanwege race rank) alleen bij argon kunt kopen moet je dan niet een pokke end vliegen met alle gevaren en irritaties van dien?
Als jij een Flower Farm van de Argon kunt kopen, dan: ja, je moet dan het hele pokke end vliegen :P (of je moet je eigen TL hebben).
Echter... de Argon verkopen geen Flower Farm's, dus daar zal je wel geen last van hebben ;).
mogul
x3

Post by mogul »

als je de prijzen van de shipyards wilt kunnen lezen moet er natuuurlijk wel zelf zijn in die sector of je moet er een sataliet hebben of een ship in die sector(geland of vliegend).
anders heb je vraagtekens bij de prijs.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

"maar ja ik train nu 2 haulers tot level 6 om voor mijn factory te gebruiken.. " hoe moet je schepen level omhoog krijgen ?? :?
mogul
x3

Post by mogul »

voor zover ik weet kan je ut niet voor fabrieken gebruiken.
maar door ze te laten traden in een sector gaan ze vanzelf omhoog na een tijdje(ligt eraan hoeveel ze traden)

ut = mk3 software= universial trader

voor fabrieken gewoon een frachter nemen deze je fabriek als home base geven en dan de opdracht: buy products for best price
sell products for best price

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”