Je zult in elk geval het volk waar het schip vandaan komt boos maken. Maar piraten/xenon lenen zich uitstekend om zonder reputatieverlies je geld te verdienen.
Ik weet niet of het schieten op het ene volk z'n schepen invloed heeft op de reputatie van een ander volk, nooit uitgeprobeerd eigenlijk. Evenals schepen met illegale lading... moet ik echt 's een keer gaan proberen.
En wat betreft die muiscursor - mee eens, had wel wat vlotter gemogen, hoewel sturen met de muis wel goed lijkt te gaan (voor zover geprobeerd, ik heb een joystick).
Oh, en het hele verhaal hoeft wat mij betreft niet in spoilers hoor, het bevat (nog) geen tactieken of verhaallijn.
X-Warrior B AS wrote:Ik weet niet of het schieten op het ene volk z'n schepen invloed heeft op de reputatie van een ander volk, nooit uitgeprobeerd eigenlijk.
Dat is niet het geval (en over schepen met illegale waar, zou ik het niet weten.., meen dat er wel een optie was om piraten te ontdekken tussen gewonen schepen. Dan zal je ze vast kunnen afschieten .
Ik weet wel dat toen ik twee Argon TS capte, ik 2 ranken zakte bij de argon... Maar de 7000+ EC & 2x300k credits vond ik het toch ruim waard (toch maar de argon).
Je koopt best een freightscanner (vrachtscanner)
Wanneer je in een pirate sector zit dan kan je ongestraft andere schepen scannen (in de ander sectoren kost je dit telkens 1% met de vermelding "illegal scan reported).
Wanneer de scan een illegale vracht ontdekt, dan zal het andere schip rood kleuren ( en dus hostile worden). het zal jou aanvallen en je kan nu rustig proberen te kapen. Jouw reputatie zal NOOIT verlagen.
Let op, je kan enkel ongestraft scannen in pirate sectors.