toch wat hulp nodig

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Boudewijns
x3

toch wat hulp nodig

Post by Boudewijns »

well ik heb een paar keer opnieuw moeten beginnen omdat ik altijd de verkeerde factorys koop , ect ect....

kan je me geen tips geven met wat en waar ik moet beginnen want doe solar in red fire is niet slecht maar ik verdien er niet snel genoeg mee. :?: :o :D
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Een SPP in Red Light is zo ongeveer de beste stap die je in het begin kan zetten. Dit ding kan zo rond de 100.000cr per uur maken, wat niet slecht is. Beter haal je met andere fabrieken niet echt (SPP's verdienen het meeste van alle fabriekjes)
Boudewijns
x3

Post by Boudewijns »

ooh, maar ik had er 3 tp inzitten 1 om crystals te halen en 2 voor nrg te verkopen.

en nog endere tips

hoe kan je 100K per uur verdienen met a spp

en als ik een andere will gebruiken verdiend die bijna niets (he het wel niet in dezelvde sector gezet)
mogul
x3

Post by mogul »

meer verdienen is meer fabriekjes bouwen.
met een spp kan je er +/- 5 fabrieken bevoorraden.
een leuke loop is b.v. in red light 1 spp 1argnu beef bevoorraad meatsteak cahoona en die weer een cristal fab die weer je spp bevoorraad en de rest voor de duurste prijs verkopen(komen ze zelf wel halen) hoef alleen nog maar sillecon wafers van buiten af te halen of je zt er een neer in three worlds zit er een met een hield van 26.
wel een moeilijk verhaal maar hoop dat ie een beetje duidelijk is :wink:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
Boudewijns
x3

Post by Boudewijns »

meer verdienen is meer fabriekjes bouwen.
met een spp kan je er +/- 5 fabrieken bevoorraden.
een leuke loop is b.v. in red light 1 spp 1argnu beef bevoorraad meatsteak cahoona en die weer een cristal fab die weer je spp bevoorraad en de rest voor de duurste prijs verkopen(komen ze zelf wel halen) hoef alleen nog maar sillecon wafers van buiten af te halen of je zt er een neer in three worlds zit er een met een hield van 26.
wel een moeilijk verhaal maar hoop dat ie een beetje duidelijk is
zo dus 1 spp, 1 argnu, 1 meatssteak en 1 crystal in red light dan en 1 silicon in 3 worlds will je zeggen

sorry dat ik zo stomme vragen stel maar ik will echt niet die 1000 mill savegame gebruiken om geld te hebben ik hou het meer voor het harde werk
mogul
x3

Post by mogul »

eeh ja
kost wel een bergje cr. en een bergje transporters.
en in die volgorde kan je ze ook een voor een bouwen :)
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

1 SPP
1 Cattle Ranch
1 Cahoona Bakery
1 Crystal Fab
1 Silicon Mine (25 yield of meer)

Bovenstaande combinatie kan zichzelf draaiend houden zonder enige hulp van buitenaf (oftewel, een loop). Een SPP (gebaseerd op 1 crystal fab = 100% lichtopbrengst) kan 9 fabrieken bevoorraden. 4 daarvan zitten in de loop. Nog 5 zijn vrije keuze.

Gebruik SDS voor de transportschepen, dan hoeft er ook geen geld in omloop te zijn in de fabrieken.

Alles wat door een loop met aanhang wordt geproduceerd is 100% winst. Het kost slechts de aanschafprijs van de fabrieken en transporters :)

Voor startkapitaal hier en daar verspreid wat SPP's bouwen. Niet te dicht bij mekaar, dan zitten ze elkaar in de weg, met name op het gebied van crystal voorraden.

Koop crystals bij Trading Stations! Daar zijn ze altijd gemiddelde prijs. Zet dus de maximale inkoopsprijs op dit bedrag. Voor de keuze van een locatie voor een SPP, let dan op of er binnen 2 sectors afstand minstens 2 of 3 trading stations zijn die crystals kunnen leveren ;)
the thunder dragon
x3

Post by the thunder dragon »

wat ook goed loopt zijn weatfarms lekker goed koop in recourses want je heb alleen energycels nodig koop alleen de allergoed koopste engerycells
verkoop je weats voor 35 perstuk het is niet echt veel maar toch levert het wat aardig wat op want weat is hard nodig voor cahoenas te maken en nog een ander matrial en 35 credits is erg concurerend de kan is heel groot dat veel fabrieken kiezen voor jou fabriek en al gauw voor 10 weats word verkocht is al gauw 350 credites rekenmaar uit als het in massaas word verkocht

en oja je heb maar 2 schepen nodig of een voor de energycells te halen
de schepen komen van zelf wel om je weat te kopen
playing other games
Boudewijns
x3

Post by Boudewijns »

lap ik zien dat ik er wat werk aan heb totdat x3 uitkomt :wink:
Boudewijns
x3

Post by Boudewijns »

stomme vraag wat is een SDS
mogul
x3

Post by mogul »

sds is een script of add on of bonus materiaal het is maar hoe je het wilt noemen. 8)
hiermee kan je een schip een fabriek toewijzen en opdracht geven om max. 3 andere fabrieken te bevoorraden.
groot voordeel hiervan is dat je minder schepen nodig hebt.
b.v. een schip op een spp bevaarraad dan de agnu de meatsteak en de cristal fab. :D
en het gedoe met creditssssss is dan ook gelijk geregeld.
het script kan je vinden in de downloads pagina`s.
zoek naar the all in once heb je ze gelijk allemaal. :)
Boudewijns
x3

Post by Boudewijns »

sds is een script of add on of bonus materiaal het is maar hoe je het wilt noemen.
hiermee kan je een schip een fabriek toewijzen en opdracht geven om max. 3 andere fabrieken te bevoorraden.
groot voordeel hiervan is dat je minder schepen nodig hebt.
b.v. een schip op een spp bevaarraad dan de agnu de meatsteak en de cristal fab.
en het gedoe met creditssssss is dan ook gelijk geregeld.
het script kan je vinden in de downloads pagina`s.
zoek naar the all in once heb je ze gelijk allemaal.

Ok ik heb de bonus pack geinstaleerd, en ik weet niet wat ik verkeerd doen maar het lukt me echt niet om dat station te configureren.

voorbeeld:

Ik well met mijn tp de nrg cellsverkopen tussen de 20 en 22 cr.
en ik will crystals kopen tussen de 1684 en 1750

De crystals can ik configureren maar als i de nrg cells will configureren krijg ik een buzzer geluid.

ps

ik heb maar 1 tp in mijn spp

Ik weet dat ik veel noob vragen stel maar met scripts werken daar snap ik wel geen ball van kan er iemand mij helpen hier?

pps

ja ja ik weet het heb veel te veel tijd om mijn eigen hier bezig te houden om all die letters in the kleuren
:P
mogul
x3

Post by mogul »

dit moet je ook instellen in het schip menu.
ergens in het comaand menu??
kan het ff niet controleren comp gecrashed ben dus ff alles kwijt.
:evil: :evil:
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Bij mijn weten kun je niet een schip zowel laten verkopen als kopen.

Voor wat jij nu wilt, is SDS niet geschikt. Dit systeem is in principe uitsluitend voor vervoer binnen de eigen productielijn.

Gewoon 1 schip voor kopen, en 1 voor verkopen, zonder speciale scripts in dit geval :)

Overigens, crystals altijd voor gemiddelde prijs kopen, dus op 1684 zetten. Maar aangezien de prijs in Crystal Fabs meestal toch op maximaal ligt, zal het niet veel uitmaken.
En die prijs voor energy cells maximaal zetten (23 geloof ik). Je verkoopt ze toch wel, dus pak mee die extra winst ;)
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

X-Warrior B AS wrote:Bij mijn weten kun je niet een schip zowel laten verkopen als kopen.
BHP level 5+ (als ik me niet vergis)
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Merroc wrote:
X-Warrior B AS wrote:Bij mijn weten kun je niet een schip zowel laten verkopen als kopen.
BHP level 5+ (als ik me niet vergis)
Ja maar tegen die tijd moet je salaris gaan uitbetalen aan een stuk software. Sorrie hoor, maar ik stop toch ook niet steeds een kwartje in mijn computer om 'm weer een uurtje te kunnen gebruiken ?
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Het idee is dat je een piloot huurt die slimmer is dan een computer, en die ook brood op de plank wil zien. Je zult ook zien, als je de BPH gebruikt dat de naam van de piloot veranderd, om te laten zien dat er een piloot in zit en niet een stukje software is dat het schip bestuurt.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”