Ik ben nieuw in de X-series

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

BT_5

Ik ben nieuw in de X-series

Post by BT_5 »

Hoi allemaal,

Ik heb een hele tijd freelancer gespeeld en ben nu aan het kijken of ik X3 koop. Ik informeer mij graag eerst voor ik mijn centen aan iets uitgeef voor iets dat misschien mijn "hap" lijkt, maar uiteindelijk op een schap belandt.

Wat mij vooral interesseert is een degelijke verhaallijn, of een realiteit waarin men zich kan inleven is ook goed.

Trading, zelf je schepen besturen/ vechten en degelijke AI voor de leads, wingmen, en vijand.

Degelijke multi player, met genoeg mensen online. Liefst met behulp van comms.

Daar de X-series al blijkbaar aan hun 3de release zitten heb ik er een goed oog in dat de ervaring die ze reeds hebben opgedaan momenteel goede resultaten oplevert in X3.

Ik heb een redelijk degelijk systeem met een 3.2 HT2MB cache, X-800, 1GB dual DDRII. Dus ik vermoed dat dit wel genoeg zou moeten zijn.

Alle advies is meer dan welkom.

Groeten!!

BT_5
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

BT_5 wrote:Degelijke multi player, met genoeg mensen online. Liefst met behulp van comms.
X3 is (net als X2, X-Tension & X-Beyond the Frontier) enkel singleplayer. Als je het speelt begrijp je misschien ook waarom. Het is zeer complex, Freelancer is er een arcade game bij ;).

Misschien is het slim om te wachten tot je hier op de site de demo kan downloaden, of misschien kan je em vinden in een of ander games mag op de coverdisk. Dan weet je meteen of het je ligt. Hierbij wil ik wel zeggen dat de game een aardig stijle leercurve heeft, dus als het niet meteen lukt of je begrijpt het niet meteen, raad ik het aan nog een paar keer te proberen. Zelfs ik vind, na 2 jaar ervaring in de x-serie, nog steeds nieuwe dingen...
BT_5

Post by BT_5 »

Bedankt voor je reply Merroc.

Spijtig dat er geen MP aan vast zit.
Momenteel heb ik idd nog geen demo gezien, dus de kans zit er dik in dat ik de zaak een beetje afwacht tot ik deze gespeeld heb.

Of ik moest in de winkel toch de knoop doorhakken :lol:

Dirk
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"
Breed
x3

Post by Breed »

Ik had gelezen op het engelse forum dat er een speelbare demo bij pczone zat.
Dan heb je een zevental stelsels waar je alles kan doen.
Maar het echte universum heeft er over de 100, dus schrik niet als je straks de echte koop.
Protector of the Federation 11%
Master Industrialist 86%
Battlemaster 11%
resurrection
x3

ned manual zou me pakken verder helpen .....

Post by resurrection »

Hey......

ik heb het spel juist gekocht kwestie graphics is het dik inorde (als je een zware videokaart hebt)
on-line kan je het niet spelen(denk ik)tis een singel player als je het koopt weet je waarom.
je moet veel tijd en geduld hebben voor dit spel(geen aanrader voor een werkende mens of samen wonend)
maar voor een alleen staander is dit spel wel geschikt

èèn probleem manual boekje is voledig int engels en dik ik heb er zelf persoonlijk problemen mee anders nooit met een spel maar deze is wel te uitgebreid.
Dus ben ik het net aant afzoeken voor een nederlandse versie.
tot hier toe geen resultaat.
:evil:
ps:moest er iemand mij kunnen helpen met een ned manual laat dan iets weten waar....
anders zal het spel rap bij de rest steken met stof op(spijtig maar men geduld geraakt op en gesukkel wordt teveel...)

groeten res........... :?
Last edited by resurrection on Tue, 28. Feb 06, 10:57, edited 1 time in total.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Heh, bedankt dat je intresse hebt in een Nederlandse manual. Hij is er wel, maar hij's nooit door Koch/DeepSilver geprint/vrijgegeven, je zult em dus ook nergens op het internet vinden (als het goed is in ieder geval). Nu er eindelijk iemand is die er daadwerkelijk intresse in heeft kan ik misschien nog iets doorkrijgen... En dan is hopelijk die 80~100 uur niet voor niets geweest...
gizmonibe
x4

Post by gizmonibe »

Ik zou ook dol gelukkig zijn met een ned versie van de handleiding
begin net met spelen maar zie nu al door de bomen het bos niet meer
Breed
x3

Post by Breed »

ik zeg altijd maar oefening baart kunst en ja ik had een voordeel dat ik al X2 heb mogen spelen.
Dus veel succes.

Aan de ene kant vind ik het juist de kracht van het spel dat je zoveel moet uitzoeken, maar het zal je wel het gevoel geven dat je in het diepe ben gegooid.
Dus ga lekker zwemmen en dan vind je vanzelf de rand.

Welkom in X3!
Protector of the Federation 11%
Master Industrialist 86%
Battlemaster 11%
mogul
x3

Post by mogul »

offf je zoekt het op in dit forum op of je stelt hier de vraag om je probleem op te lossen.
soms duurt het even maar meestal krijg je hier wel antwoord :D
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
resurrection
x3

ja wadde......

Post by resurrection »

Ben al een tijdje bezig met het spel maar ben nog geen stap verder......... ni simpel,
vooral da trading gedoe en een hoop geld bijeen krijgen is voor mij een moeilijk punt. :?
ook de uitbreiding van men wapen arsenaal kost een hoop geld ....(maar krijg men geld niet bijeen)
omdat ik nog niet aan de bulding begonnen ben en ik weet niet hoe ik mijn eerste handel factory moet aanschaffen.....
al doende leer men zegge ze :headbang: maar loop toch met menne smoel tege de muur van frustratie.

maar geef de moed toch ni op :x3:

groeten res.....
mogul
x3

Post by mogul »

wel weer een beetje laat maar als je genoeg credits hebt zoek je eerst een goede locatie voor je fabriek op.
dan zoek je een tl op(een hele grote tranporter een colosus/mamoet of zo).
vlieg naar `m toe en com de captin.
ga dit verhaaltje door en bevestig dat je zijn diensten wil gebruiken.
com de captin nogmaals maar dan met de opdracht naar een shipyard te vliegen en volg `m.
een maal geland kan je ook fabrieken kopen mist je rep goed is
laat deze in de colusus/mamoet.
com de captin en zeg `m waar hij heen moet.
als ie daar is com de captin en zeg `m drop cargo.
zet deze met de 8,4,6,2 van je num pad op de goede plek en enter en voila.
hoed er rekening mee dat je minimaal twee shepen nodig heb voor dit station een om te kopen en een om te verkopen.

succes mogul
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”