beginnen met traden?

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Michiel1
x3

beginnen met traden?

Post by Michiel1 »

hoe kom je zo snel mogelijk aan genoeg geld om je eerste station te bouwen, da vink een veel betere vraag. Dit kan namelijk bij geen enkele moeilijkheid aan het begin. Kijk dat de ene rescource het in net die ene sector het nou goed doet dat snap ik ook wel.
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Hangt er van af wat je wilt...

Mijn methode is voornamelijk het kapen van schepen (piraten/xenon). Dus veel knokken en zo af en toe springt een piloot eruit, dan kun je het schip claimen. Kan lucratieve handel zijn.

Anderzijds kun je handelen. Naarmate je meer geld hebt zul je ook steeds meer kunnen verhandelen, in tegenstelling tot kapen, wat een meer statische bron van inkomsten is (maar zeker hoger in het begin). Universal Traders (trade software Mk3) kunnen erg behulpzaam zijn in het rijk worden d.m.v. handelen.

Missies zou ook kunnen, maar die liggen volgens mij niet echt voor het oprapen.

Je kunt ook met je transporter vlakbij een gate naar een Xenon of drukke piraten sector gaan. Oppikken wat achtergelaten wordt door opgeblazen schepen. Zit nog wel eens leuk spul tussen. Maar misschien ook niet overdadig aanwezig.

Het leukst misschien, naar mijn mening, en wat ik vooral eigenlijk doe, is een combinatie van deze dingen. Beetje van dit, beetje van dat. Gewoon lekker doorgaan en die eerste fabriek komt er wel!
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

In welke sector( of welk vijandelijk ras) is het het makkelijkste afschieten en schip kapen?
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Piraten vindt je in principe overal en zijn goede doelwitten. Mijn aanvankelijke 'fortuin' begon als ik me niet vergis in Elena's Fortune.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

ja weet je wat het probleem is. Elke keer als je die piraten weer tegenkomt zijn ze met zijn drieen. Je knalt er 2 af en schiet de laatste tot op de helft kapot en neemt contact met hem op en kiest surrender. En dan weigeren ze alsnog. De enige manier om een schip te kapen bij mij is geluk. Dan moet je (heel vreemd) op een pirate schip schieten dat niet direct reageert als je hem raakt, vervolgens eject zonder dat hij iets zegt de piloot. Alleen kwam dit bij mij alleen in het begin voor toen ik nog niet wist hoe je schepen moest kapen, D'oh :(
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Surrender werkt (haast) nooit, hoewel er geruchten gaan dat in bepaalde situaties een trasporter een deel van z'n lading kan laten gaan.

De truc is om te schieten tot het schild weg is. Vanaf dat moment geeft elke schade voorbij ca. 86% een kans dat de vijand eruit springt. Maar piraten zeggen toch ook wat bij mijn weten ?
LionOfHeart
x3tc

Post by LionOfHeart »

als je wilt kapen moet je heel snel de shield weg schieten en een stuk van de hul. staat ook in het boekje als het goed is. piraten zeggen als ze zich over geven, bij de Xenon moet je goed opletten.
meneer123
x3tc

Post by meneer123 »

X-Warrior B AS wrote:Surrender werkt (haast) nooit, hoewel er geruchten gaan dat in bepaalde situaties een trasporter een deel van z'n lading kan laten gaan.
In mijn ervaring werkt "Surrender" inderdaad zodat het doelwit een deel van zijn lading (herhaaldelijk, v1.3 bug) opgeeft, maar dit komt alleen voor bij transporters die zich pas als je ze gescant heb, als piraat laten blijken of bij transporters die illegale goederen vervoeren. Als ik deze eerst flink onder vuur neem, zodat schild (en deel armor?) kwijt zijn, laten ze na "Surrender" vracht laten vallen.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Dat gedoe van die pirates die niet praten snap ik ook niet, inmiddels wel 2 falcons binnengehaald en 1tje verkocht. Maar kheb nog wat vragen:
1. hoe moet je schepen als die van xenon of kha'ak overnemen, ze springen er nooit uit.

2. Wat is een goed wapen voor een m4/m3 dat redelijk weinig energie gebruikt en snel, krachtig en redelijk ver (2km) schiet. Ik snap dat de meeste beta wapens hier op neerkomen maar misschien is er nog wel een specifiek wapen dat hier ook wel handig voor is.
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

1. Xenon worden spontaan blauw so af en toe. Werkt niet anders dan piraten. Khaak heb ik nog nooit zien springen. Als ze het al doen is het vanaf een hoge combat rank.

2. De PAC's zijn volgens mij het meest energiezuinig, tenzij je de Mass Driver meetelt. Die verbruikt helemaal geen energie, maar munitie. Let bij het kopen van een schip op de Laser Power Generator (of iets dergelijks). Dit is een maat voor hoe snel de energie oplaadt.
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Jammer dat er toch 4 PAC's al in mijn schip zijn geinstalleerd :x . Kun je op een of andere manier je magazijn vergroten, dit wapen is namelijk erg fijn maar het is binnen 4 sec leeg ofzo.
LionOfHeart
x3tc

Post by LionOfHeart »

kan je hier ook weer khaak schepen kapen?? in X2 waren het de best M3.
M5 en M4 maken geen kans. en je schoot van 3 KM afstand.

ik zag ergens dat ze een hele groote energie voorraad hebben en dat hun energie heel snel weer op loopt. het zelfde met hun shield.
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

@Michiel1: Helaas, de energievoorraad kan niet vergroot worden. Let hier dus op als je een schip koopt. Neem er een met een degelijk energieniveau.

@belder: Ik heb zelf nog geen Khaak gekaapt en ik heb er ook nog niet van gelezen. De kans dat het kan blijft natuurlijk, maar momenteel vrees ik het ergste...
Wundagore
x3

Post by Wundagore »

mijn manier van snel rijk worden:

zoek een vracht ship met high tech transporter of weapons dealer
kies uw favoriete race
( ik knal consequent de paranid af) en dan aanvalle en na elk schot hailen en vragen om de vracht te laten droppen.
als die dropt
dan moet je gewoon het proces blijven herhalen
door een bug blijft die freight droppen en dat kan je dan makkelijk verkopen
een freighter met 800 squash mines brengt goed op
Creator Of The Agian Empire
[quote = "apricotslice"] The generation of random numbers is far too important to be left to chance! [/quote]
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

misschien, maar ik wil eerst mijn docking computer van de paranid. Daarna zie ik nog wel of ik ze nog langer ga sparen. :twisted: Mogelijk vallen die verrotte sinaasappels ook als slachtoffer. Oh en over die energievooraad, ik dacht dat die per wapen verschillend was, niet per schip goed teken :) .
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Dit werkt niet! Ik probeer nu al tijden schepen van piraten leeg te schieten maar ze trappen er niet meer in, ik wil niet bij een bepaald ras als slecht worden gezien en dus dalen in rang. Maar is er echt geen makkelijke manier waarbij er niks aan rang verloren gaat en waarbij je toch redelijk snel geld kan verdienen, ik wil namelijk onderhand wel eens mijn eerste station bouwen :evil: . P.S. verdient racen in freedoms reach goed??
mogul
x3

Post by mogul »

een makkelijke manier om trader overhoop te knallen is
koop een argon/boron police licence :oops:
koop een freight scanner
en scan dan alle schepen die
in argon ore belt tussen de noord gate en de de pirate base vliegen
boron altreus clouds geloof ik tussen de boron trading station en de pirate base aan de east side recht op de map.
illegal good aan boord? :evil:
com en vraag ze surrender drop freight.
good hunting
sloop je er een krijg je nog credits ook :twisted:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

Ik kan de pirate base in ore belt niet vinden, ook niet als ik met triplex scanner zoek en uitzoomen heb ik al geprobeerd. Waar zit dat pirate station ongeveer? west noord zuid oost of een combinatie van 2 van de 4?
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

Spoiler
Show
in het noorden, ongeveer recht boven de north gate, net buiten de (uitgezoomde) kaart
ek3515809
x3

Post by ek3515809 »

elena's fortune is in het begin inderdaad een hele goudmijn,
binnen twee uur 5 falcon's en 2 nova's kunnen verkopen :P

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”