[MOD] Capital Ship Bridge

The place to discuss scripting and game modifications for X Rebirth.

Moderators: Scripting / Modding Moderators, Moderators for English X Forum

Browser_ice
Posts: 394
Joined: Sun, 5. Feb 06, 18:15
x4

Post by Browser_ice » Tue, 28. Mar 17, 01:00

Hi, is it just me or do all NPC on any bridges have their keyboard position wrong ?

They are typing like a few inches in front the keyboard, in mid air.

Sometimes when they want to just lean on the equipment, they lean against mid air.

I know this is how the animation is done but the keyboard/desk is too far from their siting animations.
Steam X-Superbox, XR, playing X4
WIndows-7
Intel I7-3770
16Gb Memory
Nvgidia GTX-1060

User avatar
alexalsp
Posts: 1043
Joined: Fri, 18. Jul 14, 05:28
x4

Post by alexalsp » Sat, 29. Apr 17, 22:00

Capital Ship Bridge - addon pack - 2.50
Last edited by alexalsp on Sun, 30. Apr 17, 23:21, edited 2 times in total.

AntoineS
Posts: 34
Joined: Fri, 21. Oct 05, 14:15
x3tc

Post by AntoineS » Sun, 30. Apr 17, 11:10

Can someone please provide a link to a english site where i can donwload this mod for a gog installation.

Thanks in advance.

User avatar
alexalsp
Posts: 1043
Joined: Fri, 18. Jul 14, 05:28
x4

Post by alexalsp » Sun, 30. Apr 17, 12:50

AntoineS wrote:Can someone please provide a link to a english site where i can donwload this mod for a gog installation.

Thanks in advance.
Click the button СКАЧАТЬ

http://savepic.ru/13752934.jpg


https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

User avatar
alexalsp
Posts: 1043
Joined: Fri, 18. Jul 14, 05:28
x4

Post by alexalsp » Sun, 30. Apr 17, 23:48

Capital Ship Bridge - addon pack - 2.50


The material is provided by the pilot - SirFrancisDrake. Thank you very much for that.

Creating addons - alexalsp / Vanfim

This version, Capital Ship Bridge Mod (transcend and lost colony), is slightly modified for the use of addons.

Only a small code is added to the md script. Does not affect the work of the mod.

It can also be used, without any add-ons.


========================================

1) litauen_capital_ship_bridge_4.10_for_addons.rar - Compatibility with XRebirth 4.10

2) litauen_capital_ship_bridge_addon_lostsectors.rar - Maps - English, German, Russian

3) litauen_capital_ship_bridge_addon_transcend.rar - Maps - English, German, Russian

Addons for mods

If you do not use the mods from the list below, you do not need to download these files. The mode (capital ship bridge 2.50 ) itself does not contain any functional changes.

2) Transcend - No Highways

3) X Rebirth Lost Sectors

=========================================

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

=========================================

Changes:

- Added Russian charts for addon lostsectors

thgenzel
Posts: 36
Joined: Thu, 6. May 04, 13:56
xr

Post by thgenzel » Tue, 30. May 17, 13:29

Hi,

ich hoffe deutsch geht, englisch (schreiben) ist bei mir grauenvoll. Antworten auf englisch ist okay, damit komm ich klar.


Wirklich eine schöne Mod. Nicht nur die Brücke, auch die anderen Räume lohnen einen Besuch. Ich nutze sie mit der Exploration-Mod. Man kann erkunden und dazu den wirklich schönen Ausblick auf das All genießen. Auch die gelegentlichen Durchsagen find ich z. Teil recht witzig. Nur die Pfannenkuchen hab ich noch nicht gefunden xD.

Funktionalität ist top, aber ein/zwei Vorschläge für's Auge:

1. Ist es möglich die Tranzparenz der Displays zu verringern, so auf 80%-90%? Dann könnte man sie auch bei einem hellen Hintergrund erkennen.

2. Das linke Display zeigt ja die Karte der Galaxis mit den einzelnen Systemen. Das mittlere den Sektor mit den einzelnen Zonen. Auf der Galaxiskarte ist das System markiert, in dem man sich befindet. Läßt sich das auch mit der Sektorkarte machen, so dass man sieht, in welcher Zone man sich befindet?

Wie gesagt, die Wünsche haben nichts mit der Funktionalität zu tun, wären aber eine Bereicherung für's Auge.

Ganz groß wäre es, wenn man auf einem der beiden Sessel neben dem Kapitän platz nehmen könnte, aber da wird sich wohl nichts mchen lassen.

Auf jeden Fall eine super Arbeit.

Ich hoffe ja inständig, dass sich Ego wie in den Vorgängerspielen die Mods auch mal ansieht und sich inspierieren läßt. Diese hätte es auf jeden Fall verdient. So gestaltet man eine Schiffsbrücke. Und da ja laut Ankündigung in einem späteren Spiel das Fliegen von Großen Schiffen wieder möglich sein soll ... Na ja, mal schauen

Grüße
Thomas
Wenn der letzte Ritter der Tiefe stirbt, werden die Sterne verblassen.

eMYNOCK
Moderator (DevNet)
Moderator (DevNet)
Posts: 2042
Joined: Thu, 21. Aug 03, 10:37
x4

Post by eMYNOCK » Tue, 30. May 17, 15:54

Nur die Pfannenkuchen hab ich noch nicht gefunden
Schau mal in dem Raum nach wo auf Stationen ein Manager sitzen würde...

Wenn du das Schiff betrittst der linke...

Die Pancakes werden von jemandem dort am Tisch beschützt.
For my Steam Workshop, klick below:
Image

UniTrader
Moderator (Script&Mod)
Moderator (Script&Mod)
Posts: 13931
Joined: Sun, 20. Nov 05, 23:45
x4

Post by UniTrader » Tue, 30. May 17, 16:25

Here a rough Translation of thgenzels Suggestions for this Mod (no time to translate the praises hin his Post currently ^^)
He stated he can read english but his writing is not good.
thgenzel wrote:1. Is is possible to reduce the transparency of the Displays, to roughly 80-90%? this would help with bright Backgrounds.
=> If i remember correctly the Transparency is about 5% (or 95% if you meant the Opacity, which i think it is based on the Numbers) so its actualle already even lower than you suggest. (if we refer ot the same Display Material, not sure, i am not using this Mod)
thgenzel wrote:2. ... (cutting long explaination)... Is it possible to Mark the curent Zone in the Sector Map on the Bridge?
=> Possible certainly, but i guess a shitload of Work because you have to create an own Picture/Texture per possible Sector (of which there are in Vanilla without DLCs already over 100). Also its impossible to account for Empty Space Zones.

thgenzel wrote:Ganz groß wäre es, wenn man auf einem der beiden Sessel neben dem Kapitän platz nehmen könnte, aber da wird sich wohl nichts mchen lassen.
Wenn seit meinem Beitrag nichts geändert wurde dann ist der Mittlere Sitz immer noch Kollisionsfrei, sprich du kannst in diesen rein laufen und es sieht dann zumindest so aus als ob du drin hochst ;)
if not stated otherwise everything i post is licensed under WTFPL

Ich mache keine S&M-Auftragsarbeiten, aber wenn es fragen gibt wie man etwas umsetzen kann helfe ich gerne weiter ;)

I wont do Script&Mod Request work, but if there are questions how to do something i will GLaDly help ;)

thgenzel
Posts: 36
Joined: Thu, 6. May 04, 13:56
xr

Post by thgenzel » Tue, 30. May 17, 17:45

@eMYNOCK

Hab sie gefunden, danke.

Hatte meine Bemerkung eher spassig gemeint und nicht gedacht, dass da wirklich welche sind

Grüße
Thomas
Last edited by thgenzel on Tue, 30. May 17, 18:16, edited 1 time in total.
Wenn der letzte Ritter der Tiefe stirbt, werden die Sterne verblassen.

thgenzel
Posts: 36
Joined: Thu, 6. May 04, 13:56
xr

Post by thgenzel » Tue, 30. May 17, 18:14

@UniTrader

zu 1. Ich weiß nicht, wie hoch die Transparenz ist, aber vor hellen Hintergründen (Sonne, Nebel o.ä.) sind die Displays kaum oder gar nicht zu sehen. Kann aber vielleicht auch am Originalspiel liegen, wenn man mit der Albion vor hellen Hintergründen fliegt, sieht man ja auch kaum noch was. An Abblendung hat wohl keiner gedacht :)

zu 2. Es geht mir nicht darum, ein Bild der Zone einzublenden. Da du schreibst, dass du die Mod selber nicht nutzt, habe ich mal 2 Screens gemacht zur Verdeutlichung. Zumindest wollte ich das, aber Bilder direkt hochladen geht wohl nicht.

Dann per Worte.
Das linke Display stellt schematisiert die Galaxis dar. Dabei sind die Systeme als Kreise dargestellt, die mit Strichen verbunden sind. Das System, in dem man sich aufhält ist grün hinterlegt. Das mittlere Display, welches den Sektor darstellt, ist ähnlich aufgebaut. Auch hier sind die Zonen als Kreise dargestellt, welche mit Strichen verbunden sind. Es gibt keine Leerraum-Zonen, nur Zonen mit Namen sind aufgeführt. Zusätzlich sind noch, falls vorhanden Sprungtore, Sprungbojen und die Verbindung zu anderen Sektoren (Superhighways) aufgeführt. Mir ging es darum, ob auch wie bei dem Galxis-Display die aktuelle Zone farbig hinterlegt werden kann.

Da haben wir uns wohl mißverstanden.

zu 3. Die Sessel sind nicht kollisionsfrei. Die Illusion, zu sitzen bzw. zu hocken geht also nicht. Aber das mit dem Sitzen ist wohl auch nur schwer oder gar nicht machbar. Ego hat so etwas sicher nicht vorgesehen.

Grüße
Thomas
Wenn der letzte Ritter der Tiefe stirbt, werden die Sterne verblassen.

Nanook
Moderator (English)
Moderator (English)
Posts: 26004
Joined: Thu, 15. May 03, 20:57
x4

Post by Nanook » Mon, 5. Jun 17, 22:35

This is the English forum. Please post in English so others here can read them, too.
Last edited by Nanook on Tue, 6. Jun 17, 22:41, edited 1 time in total.
Having an Acronym Attack? See the Ego FAQ. Also now for Terran Conflict and Albion Prelude.
NOT an Egosoft employee.

thgenzel
Posts: 36
Joined: Thu, 6. May 04, 13:56
xr

Post by thgenzel » Tue, 6. Jun 17, 01:56

Es ist zwar nicht die Antwort, die ich erwartet habe, aber ich wird es mir zu Herzen nehmen.

Oben hatte ich bereits geschrieben, dass ich Probleme mit Englisch habe.
In der Konsequenz werde ich das Forum verlassen.

Vielen Dank
Wenn der letzte Ritter der Tiefe stirbt, werden die Sterne verblassen.

eMYNOCK
Moderator (DevNet)
Moderator (DevNet)
Posts: 2042
Joined: Thu, 21. Aug 03, 10:37
x4

Post by eMYNOCK » Tue, 6. Jun 17, 13:32

Nah... Nanook is 100% correct.

native language in english S&M is... well... english.

i am not sure if double posts (with different texts) are allowed but you can always add a translated version of your original post...

google translate will do it for the most.


-----------------

Hauptsprache im Englischen S&M ist nunmal englisch.

Ich bin mir nicht sicher wegen Doppelposts mit anderem Inhalt... aber du kannst natürlich eine übersetzte Version von deinem Originalbeitrag anhängen. (so wie ich jetzt)

Google Translate reicht meistens völlig aus.
For my Steam Workshop, klick below:
Image

Ezarkal
Posts: 1089
Joined: Wed, 22. Apr 15, 02:27
x4

Post by Ezarkal » Tue, 6. Jun 17, 14:10

eMYNOCK wrote:Nah... Nanook is 100% correct.

native language in english S&M is... well... english.

i am not sure if double posts (with different texts) are allowed but you can always add a translated version of your original post...

google translate will do it for the most.
That's a pretty good idea. While it's understandably easier to discuss technical details in one's native language, a translation (even a rough one), could benefit a lot of users.
Humans are deuterostomes, which means that when they develop in the womb the first opening they develop is the anus.
This means that at one point you were nothing but an asshole.

Some people never develop beyond this stage.

JESS 246
Posts: 543
Joined: Mon, 3. Jul 06, 03:24
x3

Post by JESS 246 » Tue, 6. Jun 17, 19:51

Hi All.

All those involved with the languish issue i was under the impression that there are other languish forums doing the same things on this page at the bottom of this link. https://forum.egosoft.com/index.php?c=2 if your languish is there use it.

Though i have no trouble translating other languages through google translator and It's free why are so many topic posters failing to use such an easy program and for those that want to keep posting in your own languish others may not reply so please use any of the free languish translators and then post your reply/issue THANK YOU.

Post Reply

Return to “X Rebirth - Scripts and Modding”