Kha'ak M2 gecapt in President's end in X3

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

dirtbag
x4

Kha'ak M2 gecapt in President's end in X3

Post by dirtbag »

hey,

ik zat gisteren 's avonds X3 te spelen. Dus opeens valt die Kha'ak aan in President's end. Daar heb ik een Silicon mine, die heel veel winst draait. Dus ik dacht meteen, ik stuur een stuk of 50 disco's en 20 nova's erop af. Na 5 minuten vechten tegen een Kha'ak M2 en een Kha'ak m1 en een lading clusters, had ik heel opeens de M2 onder mijn controle. Toen 2 minuten later was de carrier dood. En even later waren de clusters dood.

Verliezen:
3 mil aan Disco's met uitrusting
7 mil aan Nova's met uitrusting

Uitrusting per disco:
4 PAC's
paar raketten
3 schilden

Uitrusting per Nova:
4 BPAC's
3 schilden
wasp raketten
2 ions

Het kan zijn dat ik fouten hierin heb gemaakt, want ze hebben niet allemaal dezelfde uitrusting. Dit hadden de meeste schepen.

Dat ik een M2 capte, heb ik nog nooit mee gemaakt. Hebben jullie dit ooit mee gemaakt?
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Iemand op het Engelse forum heeft onlangs bevestigd dat een Xenon M2 gekaapt kan worden. Maar een Khaak M2 ?

Moeilijk te geloven moet ik eerlijk zeggen, maar met die lui van Egosoft weet je het natuurlijk maar nooit...

Wat is je combat rang ?
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

ik kijk zo even wat mijn combat rang is, een moment aub

Battle rank is: Crusader
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

3 mil aan Disco's met uitrusting

Wat zijn Disco's ik kwam laatst een vliegende schotel achtig ding tegen in paranid prime, is dit een disco? :?
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

Michiel1 wrote:3 mil aan Disco's met uitrusting

Wat zijn Disco's ik kwam laatst een vliegende schotel achtig ding tegen in paranid prime, is dit een disco? :?
disco=discoverer
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

haha, dan nog, ik kwam een unknown object tegen in paranid prime, hij vloog wel, het was geen stuk freight.
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

hier zie je de screenie met de dingen die intact waren gebleven. Ik heb intussen het schip al gerepareerd. Staat mooi :)

http://www.xfire.com/screenshots/killra ... f52c4d.png
SuperG
x3tc

Post by SuperG »

Plaatje is erg donker op mijn TFT. Heb nog nooit zo'n Khaak capital ding gezien. En nu nog steeds niet.
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

als je het plaatje uitvergroot, door er 2 keer op te klikken, wordt hij misschien wat lichter. Ook kan het zijn, dat er teveel omgevingslicht is. Daarom verkies ik liever een schemerig gamehol dan een klaarlicht gamehol.
Merroc
x3tc

Post by Merroc »

dirtbag wrote:Ook kan het zijn, dat er teveel omgevingslicht is. Daarom verkies ik liever een schemerig gamehol dan een klaarlicht gamehol.
Daarom zijn mijn gordijnen ongeveer de hele dag dicht ;)
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

Merroc wrote:
dirtbag wrote:Ook kan het zijn, dat er teveel omgevingslicht is. Daarom verkies ik liever een schemerig gamehol dan een klaarlicht gamehol.
Daarom zijn mijn gordijnen ongeveer de hele dag dicht ;)
Mijne oowk :)
Wel is er 's avonds zo'n regelbaar licht aan, zodat ik niet verblind wordt door het licht van mijn scherm.
Blueman
x3tc

Post by Blueman »

DIrtbag heb je hem er echt niet ingescript of heb je mischien een script/mod draaien wat het mogenlijk maakt?

Mij lijkt het eigenlijk niet mogenlijk om een destroyer te cappe en al helemaal niet met schepe waar je zelf niet inzit en dan nog zonder te claimen. Je zou dan in iedergeval wel de eerste zijn die het gelukt is en dan helemaal met zo'n lage rang!
Michiel1
x3

Post by Michiel1 »

1 woord : bug
Er zitten gek veel bugs in x3 dan vind ik het niet gek als er opeens een positieve bij zit, zo heb ik ook wel eens gehad dat er pirates waren die niet communicaten en na 20 % v/d hull te hebben geschoten sprongen, 3x achter elkaar!
Yellowman
x4

Post by Yellowman »

Bugs... hahaahha heb je BF-2 nog niet gespeeld lol maar dat is ff een ander spel.
Ja idd Destroyers van de khaak kan je niet cappen dat geloof ik niet want schepen springen zoiezo niet als je er zelf niet in zit.

Weet je cker dat je niet het script van Sevio hebt gedownd met de shipyard waar je alle schepen kan kopen?? :P
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

nee, maar het kan een bug zijn. Ik vond het ook al raar...
Yellowman
x4

Post by Yellowman »

Ja en ook al dat tie al z'n wapens nog heeft dat is nog vager..
Blueman
x3tc

Post by Blueman »

maak anders is een screenshot van het bericht dat zegt dat het schip van jouw is geworden
dirtbag
x4

Post by dirtbag »

ik kan het opzoeken ja, maar is al een tijdje geleden. Ik heb nu alweer een paar uur gespeeld. Ik vond het idd ook raar dat dat schip opeens van mij was. Ik denk dat het een bug is, maar weet niet zeker...
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
x3tc

Post by X-Warrior B AS »

Heb je hem moeten claimen of was ie echt spontaan van jou ?

Lijkt mij dat je een probleem zou moeten hebben om dichtbij genoeg te komen om te claimen... zelfde geldt overigens voor Xenon M2 en dat schijnt toch mogelijk te zijn.

Beetje vreemd allemaal, maar ach, als ik er ooit nog eens een weet te cappen dan hoor je het wel ;)
Yellowman
x4

Post by Yellowman »

Haahahah miss is het een bug van uit X2 omdat toen PE destroyed was. En dat het spel daar nu nog van in de war is haha. :P

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”