waarschijnlijk zeer domme vraag

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
pvdw007
Posts: 1
Joined: Fri, 30. Dec 11, 14:28

waarschijnlijk zeer domme vraag

Post by pvdw007 » Fri, 30. Dec 11, 14:47

Ik heb een paar dagen geleden x3 albion prelude gekocht, maar vind het erg moeilijk om door de tuturial te komen.

Ik volg direct na opstarten de ageon fligthschool om me bekend te maken met de controls. Nu gaat het fout bij vuren. Hij gooit een tonnetje in de ruimte en zegt klik op ctrl en rechter muisknop om te vuren.

Er gebeurd niets. met ctrl. veranderd er ook niets. alle key bindings staan standaard en hier staat ook ctrl en rechtermuisknop. dus snap ik niet waarom ik niet kan vuren. Ik denk dat het standaard schip geen laser ofzo heb, maar dat lijkt me sterk als de eerste tuturial missie zegt dat je moet vuren.

Ik hoop dat iemand het weet.

Patrick

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 3. Jan 12, 21:03

Hetzelfde probleem vind ik ook elders:

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=313105

Kennelijk is er iets niet helemaal in de haak. Misschien kun je de tutorial proberen met een andere 'start', zoiets begrijp ik uit de antwoorden daar. Mogelijk krijg je dan wel een schip met wapens. Al is het maar voor tijdelijk om even het spel te leren. Daarna weer lekker verder waar je zelf wilde.

leko
Posts: 54
Joined: Fri, 2. Nov 12, 18:57

Re: waarschijnlijk zeer domme vraag

Post by leko » Sat, 3. Nov 12, 18:41

[quote="pvdw007"]I... fligthschool...gaat het fout bij vuren... Ik denk dat het standaard schip geen laser ofzo heb...Patrick[/quote]

Hi, dit is wel een oude vraag maar zie ik in alle forums wel opduiken.
Ik veronderstel argon humble merchant

JE HEBT NOG GEEN WAPEN !

Dus : eerst geld verdienen, eentje kopen en terug naar de vliegschool. Je kan net zo goed saven en ergens een klein piraatje aanvallen (zet auto-aim best op on en mik op het rode kadertje want je moet natuurlijk voor het doel schieten, anders is hij daar weg tegen dat je schot aankomt!) - niet erg als je aan flarden geschoten wordt - je laatste save reloaden en opnieuw proberen tot het lukt.
Je kan ook een van beide schepen verkopen en het andere uitrusten. Je kan ook gaan handelen of naar de beurs om geld te verdienen, enz - Dit spel laat jou doen wat jij wil : vechten, bouwen, handelen, maakt niet uit.

Ik veronderstel dat jij dit alles al ondervonden hebt - dit is meer bedoeld voor nieuwre spelers.

Heb het zelf ook moeilijk gehad bij de start, dus vraag maar op los, kerels!

CU leko
To be god you have to be two, one that is god, the other saying "My God!"

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”