Hallo!

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Black Scorpion
Posts: 2
Joined: Sun, 3. Oct 10, 12:23

Hallo!

Post by Black Scorpion » Sun, 3. Oct 10, 12:47

Hi mensen

Ik heb gezocht om een 'welcome' thread, maar kon er niet eentje vincen, dus dan hier maar.

Ik ben Black Scorpion. Tot nu toe heb ik altijd Freelancer gespeeld, de laatste tijd als Server Police en als lid van het modding team, waar ik grafisch werk deed, op één van de meer populaire servers.

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van de 'X series' gehoord. Maar na het lezen van de X website ben ik serieus geïnteresseerd geraakt, en denk ik erover om het spel aan te schaffen. Freelancer loopt een beetje op z'n eind, en het lijkt me leuk weer eens iets anders te proberen.
Ik vraag me alleen af of mijn computer opgewassen is tegen dit vrij moderne spel. De x website vermeld hier niets over (?...) Ik wil niet het spel kopen en er dan achterkomen dat ik het niet kan spelen, of alleen op de allerlaagste settings.
Dit zijn mijn belangrijkste specificaties:

Windows XP Pro SP3 (yup oud beestje)
Intel Pentium 4 2.8 Ghz
2.5 Gb RAM
NVidia GeForce 6200 256 MB
DirectX 9

Jullie hebben ervaring met het spel. Zou ik met deze specificaties de nieuwste versie van X3 een beetje normaal kunnen spelen?

Daarnaast:
Voor Freelancer zijn er een heleboel servers, zowel vanilla als modded. Heb hierover helaas geen info kunnen vinden mbt X2/3.
Hoe kom ik erachter wat voor servers er zijn voor de X series, zijn er verschillende server voor de verschillende versies van het spel, zijn er ook 'mod servers', zijn er Nederlandstalige servers, en welke servers zijn aan te raden en welke niet?

Alvast bedankt voor de hulp.
Scorp.

Starlight_Corporation
Posts: 1262
Joined: Thu, 17. Feb 05, 16:51
x4

Post by Starlight_Corporation » Sun, 3. Oct 10, 21:02

Eerste belangrijke punt: de X series zijn zonder uitzondering allemaal singleplayer.

Dat gezegd het is zeer modvriendelijk (het bonuspack zijn allemaal scripts gemaakt door spelers & goedgekeurt door Egosoft om in n vanilla spel te spelen, indien je graag achievements hebt) Als er iets is int spel dat je verbeterd wil zien voor je speelstijl, er bestaat n mod/script voor.

Je PC zou X3 makkelijk kunnen spelen. N extra nota is dit: X3Reunion en X3 Terran Conflict zijn twee verschillende spellen ondanks dat ze allebei X3 heten. Ook belangrijk om te weten, de X series zijn sandbox, je bent totaal vrij om te doen & laten wat je wilt (inclusief testen hoever je kan gaan tot je PC je smeekt om hem te sparen).
X3 is niet meer zo nieuw, al blijft t n zeer knap spel (X3Reunion is 5 jaar oud, X3TC +-3 jaar)
Ook om weten, de grootste hardware limiet is vaak de CPU en niet de grafische kaart (al zou je anders denken door de mooie graphics). Elk schip dat rondvliegt in X3 doet zijn taak, ook als jij niet in de buurt bent. Dit zorgt voor zowel n leuke speelervaring als n grote druk op de processor. Het is ook singlecore, dus processorkracht speelt n grote rol, meerdere cores (bijna) niet.

Black Scorpion
Posts: 2
Joined: Sun, 3. Oct 10, 12:23

Post by Black Scorpion » Sun, 3. Oct 10, 22:17

Hartelijk dank voor de info.

Vooral het feit dat de X Series allemaal SP zijn was nieuw voor mij. Ben blij te weten dat mijn ouwe beesie het spel nog zou kunnen spelen. Ondanks het feit dat online spelen mijn voorkeur heeft, denk ik dat ik de X Superbox ga kopen, zodat ik alle versies van de series kan doorlopen.

Nogmaals dank!

Starlight_Corporation
Posts: 1262
Joined: Thu, 17. Feb 05, 16:51
x4

Post by Starlight_Corporation » Sun, 3. Oct 10, 22:43

Geen probleem 8) En de superbox is n goede keuze, elk deel van de X serie heeft zijn focus & goede punten. Als je graag het verhaal van t X-universum wilt kennen moet je ze vast allen spelen. Nadien kan je beslissen welke van de 5 je t meeste aanspreekt om te spelen. X2, X3R of X3TC, ze hebben elk hun voor & tegenstanders.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: Hallo!

Post by X-Warrior B AS » Wed, 6. Oct 10, 20:36

Welkom op de X forums :)
Black Scorpion wrote:NVidia GeForce 6200 256 MB

De 6200 is bepaald geen zware jongen. Die gaat het volgens mij toch echt niet trekken met de laatste twee. X2 gaat waarschijnlijk al moeilijk worden. Mijn vorige PC, met een 8600GTS (een heel stuk sneller al) kon al niet volaan.

Je kunt het allicht proberen, maar het wordt grafisch op de minimale instellingen.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Re: Hallo!

Post by Merroc » Thu, 7. Oct 10, 00:05

Black Scorpion wrote:Freelancer loopt een beetje op z'n eind
Nou al? :lol:

Even wat meer informatief:
vanuit deze engelstalige thread:

What are the system requirements for X³: Terran Conflict?

Minimum Requirements
Microsoft ® Windows ® XP (SP-2), Vista SP1™
Pentium® IV or AMD® equivalent at 2.0 GHz
1 GB RAM
256 MB 3D DirectX 9 Compatible video card (not onboard) with Pixel Shader 1.1 support
Soundcard (Surround Sound support recommended)
10 GB free hard disk space
DVD-ROM Drive
Mouse and Keyboard or Joystick (optional support for force-feedback) or Gamepad


Recommended Configuration
Microsoft ® Windows ® XP (SP-2), Vista SP1™
Intel® Core™ 2 Duo or AMD® equivalent at 2.0 GHz
3 GB RAM
256 MB 3D DirectX 9 Compatible video card (not onboard) with Pixel Shader 3.0 support
Soundcard (Surround Sound support recommended)
10 GB free hard disk space
DVD-ROM Drive
Mouse and Keyboard or Joystick (optional support for force-feedback) or Gamepad



Technisch gezien zal je grafische kaart het spel draaien, maar zoals X-Warrior al zei, minimalistisch. De rest van je systeem zou het ook (minimalistisch) moeten trekken. Verwacht geen hoge framerate.

Voor jou zou X2-The Threat misschien een betere keuze kunnen zijn. Deze stamt ongeveer uit de tijd van freelancer, Pentium 4s, en GeForce 6xxx.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 11. Nov 10, 19:27

ik denk echt dat 256 niet genoeg is.. misschien net met alles minimaal zetten.
Heb het zelf gespeeld 765 speciale kaart toen 8800 gtx. Ni heb ik een ati met 2 gig dan kan je echt alles voluit zetten en dan komt het spel echt tot zijn recht vind dat je het spel moet spelen op 1920-1080 je moet kunnen genieten van de omgeving.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”