Eerste missie kan niet voltooid worden.

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
lordpeanuts
Posts: 12
Joined: Tue, 30. Mar 10, 20:12
x3ap

Eerste missie kan niet voltooid worden.

Post by lordpeanuts » Wed, 5. May 10, 22:00

ik speel X3 terran conflict op een Imac sinds ruim een maand en ondanks herhaaldelijke pogingen slaag ik er niet in mijn schip na volbrachte eerste missie in het aangeduide station te docken. De optie Dock is gewoon niet actief. Ook Comm is niet mogelijk. Iemand enig idee wat er mis gaat?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 5. May 10, 22:47

Optie Comm niet actief?

Vreemd. Tenminste, als je je binnen een straal van 20 km van het station bevindt.

Gebeurt er helemaal niets, of krijg je een afwijzing te horen?

lordpeanuts
Posts: 12
Joined: Tue, 30. Mar 10, 20:12
x3ap

Post by lordpeanuts » Wed, 5. May 10, 23:44

Dank voor je reactie.
Er wordt mij gevraagd naar dat bepaalde station te gaan en te docken. Ik vlieg dan door enkele TOA's tot bij het station en kies de optie automatisch docken. Die is echter niet actief (grijs). Zelfde met de Comm optie. Wat ik ook doe, er gebeurt niets. Ik kan echter wel mijn Elite besturen. Als ik het station manueel nader, en de Comm van het station bedien, krijg ik een afwijzing te horen.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 6. May 10, 04:28

is je notority wel goed?? Er zijn bepaalde stations waar je dat nodig heb??
En heb je de missie goed gedaan?? En heb je het dan ook bij andere stations dat je niet kan docken? Of alleen dat station bij die missie of kan je voor aanvang van die missie daar docken??

mvg

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 6. May 10, 18:20

Klinkt alsof je reputatie onvoldoende is om te landen op stations van dat volk (de Terrans naar ik aanneem). In dat geval kun je de missie waarschijnlijk niet voltooien.

Om wel te kunnen landen daar moet je eerst aan je reputatie werken.
Zo kun je missies doen (lastig als je niet kunt landen), piraten neerschieten (zijn er niet veel in Terran ruimte) of handelen (ook weer het landen...).

Lastig om er tussen te komen dus. Maar door het volgen van de primaire verhaallijn moet er wel iets te doen zijn denk ik.

Voor andere volken is het wat makkelijker, die hebben doorgaans meer dan genoeg Xenon, Piraten of Kha'ak her en der verspreid om neer te schieten.

lordpeanuts
Posts: 12
Joined: Tue, 30. Mar 10, 20:12
x3ap

Post by lordpeanuts » Fri, 7. May 10, 11:28

Ik ben een nieuw spel begonnen en het lijkt wel of jullie gelijk hebben. Ik heb waarschijnlijk een missie niet volledig uitgevoerd en dat zou dan de oorzaak zijn dat ik niet kan docken. Ik laat in ieder geval nog weten hoe het afloopt. Nogmaals dank voor de reacties.

lordpeanuts
Posts: 12
Joined: Tue, 30. Mar 10, 20:12
x3ap

Post by lordpeanuts » Fri, 7. May 10, 14:15

Ik heb ondertussen de missie opnieuw gespeeld en inderdaad ondervonden dat ik éen bepaald onderdeel niet uitgevoerd heb. In dat deel van de missie moet ik een "Pirate nova raider" volgen naar zijn thuisbasis. Tot daar geen probleem, maar dan wordt er gevraagd om de homebase van de piraten te scannen. En dat is nu net iets waarvan ik niet weet hoe dat te doen. Ik heb de manuals al nageplozen, maar vind niet hoe dat scannen in zijn werk gaat. Hebben jullie daar een idee van?

User avatar
haafie
Posts: 29
Joined: Sun, 16. Dec 07, 16:52

Post by haafie » Fri, 7. May 10, 16:25

Hopelijk heb je wat aan hoe je in X3:R kan scannen. Met een Freight Scanner zodra je je binnen 3,000 van het te scannen ruimtevoertuig bevindt. (Volgens mij was het 3k)

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 7. May 10, 16:29

Neen, het gaat hier om een station. Scannen in een dergelijke missie doe je door gewoon heel dichtbij te gaan vliegen. Je zou dan vanzelf het bericht 'Scanning' moeten horen.

User avatar
haafie
Posts: 29
Joined: Sun, 16. Dec 07, 16:52

Post by haafie » Fri, 7. May 10, 16:33

Spoiler
Show
huivert na over de X3:R missies waar je zo'n beetje de schroefjes kan
lospeuteren zo dichtbij moest je vliegen

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 7. May 10, 20:59

haha ooo zoo ben nooit verder gegaan na die missie dat scannen lukte niet. hehe

lordpeanuts
Posts: 12
Joined: Tue, 30. Mar 10, 20:12
x3ap

Post by lordpeanuts » Fri, 7. May 10, 22:05

Ik ben ondertussen al 5 keer uit de ruimte geblazen bij de nadering van de piratenbasis. Maar ik krijg nooit de melding "scanning" oid. Er verschijnt wel een opdracht op het scherm: "Scan Piratbase". Ik dacht eerst dat het scannen automatisch zou verlopen, maar dat schijnt niet zo te zijn, want na een snelle terugtrekking en passage door de TOA proberen de mission guide pijlen me weer door diezelfde TOA heen naar de piratbase te leiden. En dat betekent dat de doelen van de missie nog niet zijn bereikt. Deze missie staat beschreven als "Easy"....... Wat zal dat worden bij moeilijkere missies?

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sat, 8. May 10, 14:21

ik zal morgen ook die missie ff aannemen. kijken hoe het moet.

Starlight_Corporation
Posts: 1262
Joined: Thu, 17. Feb 05, 16:51
x4

Post by Starlight_Corporation » Sat, 8. May 10, 18:27

Die missie is idd nogal link. Er zijn twee opties:

1: je vliegt n snel schip (M5) en lokt de piraten weg en dan vlieg je terug naart station. Je moet het heel dicht naderen voordat je het bericht *scanning* hoort. Dicht naderen is: Als je de schroefjes kan tellen ben je er.

2: Blaas de piraten op die rond t station vliegen (je eigen schip/missiles als je ermee omkunt/ enkele LT's(LaserTowers) droppen en in de buurt ervan vliegen)
Als de piraten eraan zijn, zelfde als in 1, er zo dicht tegen vliegen dat je je naam int station kan krassen en dan krijg je t bericht *scanning* te horen.

Extra tip: elke keer als men in n plotmissie word gevraagd om te scannen bedelt men eigenlijk: Ga t visueel inspecteren, onze hightech apparatuur is niet zo goed als je ogen!

lordpeanuts
Posts: 12
Joined: Tue, 30. Mar 10, 20:12
x3ap

Post by lordpeanuts » Sat, 8. May 10, 20:50

t'Is inderdaad een linke missie, zeker als je bedenkt dat dit een van de eerste missies uit het spel is: Je hebt haast nog geen kredieten verzameld om meer wapentuig of andere uitrusting te kopen en je ervaring is zogoed als nul. Nog meer verwarring wordt gesticht door de verwoording van de opdracht zelf. Er wordt namelijk door Maj. Jackson gezegd NIET aan gevechtshandelingen mee te doen, en enkel te observeren. Verder ben ik ook al verschillende keren van uit het station afgeschoten als ik te dicht naderde. In ieder geval alvast bedankt voor de hulp. Ik blijf proberen.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Sun, 9. May 10, 13:12

Ik heb het even geprobeerd. (begonnen als terran).
ALs je door de gate vliegt (in mijn sabre), eerst alle piraten achter je aan lokken en vervolgens terug vlieegen naar het piratenstation.

Als je snel genoeg bent kun je dichtbij komen voordat er op je geschoten wordt.

Er is een gedeelte van het station waar een aantal "buizen" over het oppervlak van het station lopen, tussen die buizen en de romp is een redelijke grote ruimte waar je rustig kunt scannen.
Er wordt wel geschoten maar ik werd niet geraakt.

Daarna als een gek wegwezen.

Succes, Zero T.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”