De Babbelbox

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Mon, 16. Feb 09, 16:55

heb ik eindelijk wat terran gevonden word ik afgeknald hehehe uiteindelijk tog goed gekomen. :roll:

Ik heb een Tl schip van de Argon maar ik kan nergens die energie cell laden bij reunion kon dat bij HQ headquarters. Duurde ff voor ik doorhad dat je supply software nodig heb enzo vind dat wel moeilijker.
Maar als ik een equipment dock koop kan ik daar tog mijn energie cells in laden en dan me tl schip daar bevoorraden?

Komen er trouwens weer nieuwe sectors bij met de patches in de toekomst??? Hoop het wel.

Verder heb ik ongeveer om de 10 a 15 minuten een soort hang staat het ff 2 of 3 seconden stil het beeld en gaat dan weer rustig verder hebben jullie dat ook???

MVg ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 16. Feb 09, 18:49

ladys wrote:Verder heb ik ongeveer om de 10 a 15 minuten een soort hang staat het ff 2 of 3 seconden stil het beeld en gaat dan weer rustig verder hebben jullie dat ook???
Is dat alles ? Gelukkige...
Bij mij blijft ie ook regelmatig even hangen, vooral als het spel nog niet zo lang aan staat. Duurt vaak ook iets langer dan 3 seconden. Veel langer soms. Ik heb niet echt een vast ritme kunnen ontdekken.
Voor zover ik weet zijn dit soort prestatieproblemen algemeen.


PS: TL kun je bij een equipment dock bevoorraden.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Tue, 17. Feb 09, 15:16

Is dat alles ? Gelukkige...
Ja het si niet echt een vast patroon maar zo ongeveer is dat. Soms heb ik ook wel eens een kwartier niks en dan staat die weer stil. dus verschilt nogal. Bij mij duurt het nooit langer dan 2 a 3 seconden. En heb het ook vaker als ik het spel net speel. Dat stond al eens op het forum dat het spel eerst ff op gang moet komen.

MVG ladys

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 26. Feb 09, 04:27

Hallo..

Ik ben op zoek naar de pirate basissen maar heb erg veel moeite om ze te vinden.
Heb ze niet kunnen vinden in Veil of Delusoin,Ore belt,Atreus clouds.
Ze liggen natuurlijk niet midden in een sector dat weet ik maar kan ze echt niet vinden?? Heeft er iemand tips of weet iemand wel waar ze zijn of is er een overzicht van alle sectoren waar je precies kan zien waar die basissen verstopt zitten??

(Ik ben ze aan het uitroeien die piraten.)

MVG ladys

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Thu, 26. Feb 09, 14:45

Als een piratenbasis kapot gaat, respawnt ie weer in een random sector (incl xenon en khaak enzo). Daar kan ie weer kapot geschoten worden, en dan respawnt ie weer. Dus uitroeien kan (zonder script/mod) niet.
Je vraag waar ze zitten kan dan ook niet beantwoord worden, alleen bij de start van t spel zitten ze allemaal op dezelfde plaats dacht ik.

Die in ore belt zit al sinds X2 op dezelfde plaats dacht ik. Ga vanaf de north gate recht naar t noorden. Net van de kaart af (als je hebt uitgezoomed) zittie, dacht ik.


Iets anders though. Ben nu ook X3TC aan t spelen, heb nu bijna 10 mil (zit op de 7 of zo), wil wat stations gaan bouwen maar ik zou niet weten wat en waar :O. Iemand wat tips? ;)

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 26. Feb 09, 19:16

Merroc wrote:Iets anders though. Ben nu ook X3TC aan t spelen, heb nu bijna 10 mil (zit op de 7 of zo), wil wat stations gaan bouwen maar ik zou niet weten wat en waar :O. Iemand wat tips? ;)
Ore Mines zijn lekker goedkoop, en met een beetje hoog aantal max jumps en een jumpdrive in de verkopende transporter draaien ze goed.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Thu, 26. Feb 09, 21:30

Ik zat er idd aan te denken om te starten met wat ore/silicon mines & food/bio in antigones memorial, maar ik vrees dat de locale energie markt erger is dan de kredietcrisis waar wij ons nu in verkeren...

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 27. Feb 09, 00:44

Ik zat er idd aan te denken om te starten met wat ore/silicon mines & food/bio in antigones memorial, maar ik vrees dat de locale energie markt erger is dan de kredietcrisis waar wij ons nu in verkeren...
LOL

In bijv.kingdoms end kan je impuls ray emitter Fab kopen. Als je die maakt in zo'n beetje elke core sector stroomt het geld binnen. (heb er ongeveer 15)
dit geld eigenlijk voor de particle accelerator cannon FAb ook.

Dat is eigenlijk waar ik het meeste aan verdien.

succes.

Over die pirate bases respawne die nou wel of niet bij gewoon X3 TC?
MVG ladys

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Fri, 27. Feb 09, 14:36

t Probleem van tech fabs (lijkt me dan) is dat ze 3 verschillende wares nodig hebben... Ik heb nu net (van de 7 mil die ik had) 3-4 mil uitgegeven aan een tweede Caiman Super Freighter (die grootste), voor de tweede trade MK3 die ik heb. Als ik nu een station koop die 3 wares nodig heeft, dan heb ik denk ik niet genoeg aan die ene mercury van de start die ik heb. En geen geld voor meer freighters op t moment...

Moet denk ik nog maar es wat combat missions doen, die leveren echt geld op joh :O.

Tevens maar es CAG en CLS scripts downloaden... Die jumpen tenminste ^^.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 27. Feb 09, 17:47

ladys wrote:In bijv.kingdoms end kan je impuls ray emitter Fab kopen. Als je die maakt in zo'n beetje elke core sector stroomt het geld binnen. (heb er ongeveer 15)
dit geld eigenlijk voor de particle accelerator cannon FAb ook.

Dat is eigenlijk waar ik het meeste aan verdien.
Alleen jammer dat je ze echt zelf moet verkopen omdat niemand ze komt halen... bij mij tenminste.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 27. Feb 09, 19:54

Alleen jammer dat je ze echt zelf moet verkopen omdat niemand ze komt halen... bij mij tenminste.
Jah dat klopt maar je verkoopt ze wel lkkr. :P

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Wed, 4. Mar 09, 15:27

Nog geen stations, maar wel een Elephant gekocht hehe. Nu weer combat missions doen (of build) om geld te krijgen, en dan denken aan stations :P.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Wed, 4. Mar 09, 21:22

In midnight star 1 van de argon sectoren is een astoroid met meer dan 100 aan ore.

En colossus kost erkenning bij rassen.. hij beukt bij gates gewoon andere schepen weg.

verders wil ik nog een xenon sector aanvallen en bezetten hoe kan ik dat beste doen. zat er aan te denken gewoon binnenvallen met een zooi schepen en daar gaan bouwen zodat ze niet meer terug komen.
Is dat mogelijk want die sector is eenbelangrijke doorgang om te traden kijk maar in de sector map hij verbind teladie met argon.

en waarom mag ik niet die argon sector met dat getal in??

Nog geen stations, maar wel een Elephant gekocht hehe. Nu weer combat missions doen (of build) om geld te krijgen, en dan denken aan stations .
Waarom bouw je geen fabrieken?? ik heb er nu meer dan 350 en geld stroomt binnen.

MVg ladys

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Thu, 5. Mar 09, 00:00

ladys wrote:In midnight star 1 van de argon sectoren is een astoroid met meer dan 100 aan ore.

En colossus kost erkenning bij rassen.. hij beukt bij gates gewoon andere schepen weg.

verders wil ik nog een xenon sector aanvallen en bezetten hoe kan ik dat beste doen. zat er aan te denken gewoon binnenvallen met een zooi schepen en daar gaan bouwen zodat ze niet meer terug komen.
Is dat mogelijk want die sector is eenbelangrijke doorgang om te traden kijk maar in de sector map hij verbind teladie met argon.

en waarom mag ik niet die argon sector met dat getal in??

Nog geen stations, maar wel een Elephant gekocht hehe. Nu weer combat missions doen (of build) om geld te krijgen, en dan denken aan stations .
Waarom bouw je geen fabrieken?? ik heb er nu meer dan 350 en geld stroomt binnen.

MVg ladys
Es kijken...
Asteroids ben ik geheel bekend mee :D weet de beste te vinden (*kijkt naar zn sig*)

Met mijn elephant ben ik ook al een paar keer tegen onoplettede schepen gevlogen. Vooral TMs zijn irritant, die komen midden uit de gate, waar ik net naar binnen ga!

Als je stations in een xenon sector bouwt, is de kans groot dat ze 2 uur later in puin liggen, zonder bepaalde mods/scripts kan je een sector simpel wel niet overnemen. De xenon blijven komen!

Argon Militairy sector M135968246 of zo is een zwaar beveiligde sector van de Argon, begin de Final Fury mission (in Omicron Lyrae), hiermee krijg je snel toegang tot deze sector.

Fabrieken, die ga ik nu es beginnen met maken! Moet nog even een tractor beam vinden zodat ik mooi de Complex Cleaner mod kan gebruiken, heb nu, 24 (real life) uren nadat ik mn elephant gekocht heb alweer 30 miljoen! :O. Daar zit echt maar iets van 2-3 ingame uur achter :O. Ga mooi met een self sufficient L-szed loop beginnen in antigone memorial. Kan ik vast snel uitbreiden met shield factories :D.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 5. Mar 09, 00:35

Hehehe heb een aanval gedaan op die xenon sector. Had 6 cerberussen 4 heavy centaurs 2 centaurs en 1 colossus. Won makkelijk van de xenon die er waren mar elke keer jumpten ze gewoon weer verse schepen in de sector. Na 2 uur battle had ik nog best veel schepen over omdat de schilden zich weer opladen maar verloor toch af en toe wat. Ben toen maar mee gaan vechten voor de lol en kapot geschoten. Had hem voor de aanval gesaved. Maar het was wel spectaculair.

Ik denk dat ik wel weet welke je misie je bedoelt zag al een raar schip in omnicron en zag dat die missies voor me had. Gaat dat eens binnenkort doen. 8)

Heb trouwens ook fabrieken in de terran sectoren om erkenning te krijgen het werkt wel maar langzaam :)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Thu, 5. Mar 09, 00:44

Denk dat ik hier maar es mee begin, mooi net geen 32 mil, heb ik nog wat geld over. Produceert meer dan ik nodig heb, zodat het zich gaat vullen en ik een reserve krijgt. Produceert 1MJ shields, zodat ik die kan verkopen, en daarmee geld verdien en bouwt de basis voor mijn shield production complex (lijkt me wel nuttig voor later ;))

Code: Select all

1 Argon Solar Power Plant L 150
2 Argon Cattle Ranch L
2 Argon Cahoona Bakery L
3 Argon Crystal Fab M	
1 Argon Silicon Mine L 61
1 Argon Shield Production Facility 1 MJ S	
1 Argon Ore mine L 90

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sat, 7. Mar 09, 15:07

Zijn er eigenlijk verschillende manieren om X3 te spelen?? En dan niet met de missies maar gewoon het spelen zelf de tactiek meer.

Wat ik doe is alle schaarste wegwerken Dus meestal de second recoursers verkopen plus dat ik ook de wapens en shielden die daar verkocht worden en dat doe ik dan best agressief. Dit leid automatisch weer tot een schaarste in energie en eten waardoor ik dat dus ook weer moet maken. Die 2 dingen verkoop ik dan met minimale winst. en laat die spullen rondbrengen door een vloot van ts schepen. Zo word het eten en energie dat daar altijd al was erg goedkoop zodat ik dus altijd goedkoop kan inkopen kan doen en met een redelijk goede prijs kan verkopen. Dat is zo'n beetje mijn tactiek ik heb verder weinig een militaire vloot misschien 10 m7 en misschien net 100 nova's om sectoren te verdedigen.

MVG ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 9. Mar 09, 22:41

ladys wrote:een schaarste in energie en eten waardoor ik dat dus ook weer moet maken. Die 2 dingen verkoop ik dan met minimale winst.
Vraag: waarom verkoop je iets waar schaarste van is met minimale winst ? Lekker omhoog gooien die prijs. Kopen doen ze toch wel :twisted:

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Tue, 10. Mar 09, 00:25

Vraag: waarom verkoop je iets waar schaarste van is met minimale winst ? Lekker omhoog gooien die prijs. Kopen doen ze toch wel
Ik verdien er wel wat op maar minimale winst is bij mij verkopen voor net onder het gemiddelde cells zijn 16 maar dan verkopen voor 15.

Waarom ik er dan niet meer voor vraag is omdat ik absolut niet wil dat er nog door de rassen bij andere stations gekocht word. Hun mogen alleen bij mij kopen.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 15. May 09, 19:38

Mensen, nog maar 5 dagen...
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=246413


Even voor het geval jullie het gemist hebben ;)

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”