De Babbelbox

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

De Babbelbox

Post by X-Warrior B AS » Thu, 20. Mar 08, 23:14

Via PM de suggestie gekregen om het oude 'woorden associatie' te vervangen met een verse draad. Best wel goed plan. (Die ander gaat nu natuurlijk wel dicht.)

Even voor de duidelijkheid nog: dit is dus de enige draad op het NL-forum waar off-topic gekletst wordt.

Alle verdere forum regels zijn natuurlijk ook van kracht. Houdt het allemaal netjes en beschaafd. Het zou niet fijn zijn als dit ooit gesloten moest worden - ik garandeer in zo'n geval geen vervangende OT draad.

Veel plezier d'rmee :)

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 21. Mar 08, 00:32

Nou hopelijk wat meer leven hier.

ik heb net ff weer X3 gespeeld. Moest weer opnieuw beginnen omdat ik nieuwe comp heb. Gelukkig was ik niet ver. En kan ik nu dingen gelijk goed doen.

heb nu tog all 160.000 cr :D

MVg ladys

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Goedemorgen met z'n allen

Post by Zero Tolerance » Fri, 21. Mar 08, 07:53

Goedemorgen allemaal,

bij jullie ook zo'n beestachtig weer?
Hier regent en stormt het (Veghel) - maa rja de honden moeten toch uitgelaten worden. (gelukkig ben ik niet het lijdende voorwerp - ze zijn van mijn vriendin)

Perfect weer om te X3-en.

Ter info - ik ben ook pas "opnieuw" begonnen met X3 - in 2005 was mijn pc niet echt snel genoeg om leuk te kunnen spelen...

Speel nu nog vanilla - ben alleen wel aan het kijken wat ik kan toevoegen zonder het spel veel ingewikkelder te maken.

Vind het Salvagescript wel leuk - dat geeft je (o.a.) een message als je in een sector komt waar losse kratten door de ruimte zweven. Dat scheelt heel veel zoeken. Bovendien kun je een schip claimen zonder dat je eerst moet ejecten enzo.

Tot op heden versie 2.5 met het bonuspackage.

Groetjes, Zero T
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 21. Mar 08, 14:44

Mja... heb van de week m'n spaarpotje vergroot tot 23 miljoen. Kan ik eindelijk die Orca kopen die ik zo graag wil hebben.

En daarna kan ik lekker m'n eigen fabriekjes bouwen... gaat lekker vlot dat inkomen als je er eenmaal een paar hebt.
Hint: Die Soyfarm L in Priest's Pity doet het mateloos goed ;)

Lekker weertje, dat inderdaad... maar 'k hoef nog even niet naar buiten (vanavond weer, klein stukkie). Nu nog maar even binnen blijven en Fire Emblem: Radiant Dawn spelen - is gisteren binnengekomen met de post. Tja... X3 moet dan misschien eventjes wachten :roll:

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 21. Mar 08, 14:47

je gelooft het niet maar hier in het zonnige rotterdam regent het sneeuwt het en hagelt het plus wat lkkr rukwinden.

Zit nu lkkr binnen kachel aan en straks weer ff X3.

Zeg hoeveel hebben jullie betaalt voor X3. Ik 40euro.

Ik ben op zoek naar cruciale patchen voor X3.
Ik heb hem net en heb nog geen patch???

MVG ladys

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Fri, 21. Mar 08, 17:03

Nieuwste versie is 2.5. Als je recentelijk X3 hebt gekocht is de kans reëel dat ie al op 2.0 staat. Zie hier voor patches: http://www.egosoft.com/download/x3/patches_en.php

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

X3 kosten

Post by Zero Tolerance » Fri, 21. Mar 08, 18:13

Ik heb X3 via Steam - $29,95 voor X2 en X3 samen. Ergens in 2005.

Updates komen ook redelijk automatisch - hoewel je soms wel ff moet mauwen - ach - en anders updaten we hem zelf - dat werkt ook.

Nog eens ooit de gedachte gehad om vanaf X te spelen. Voor het verhaal. Maar de graphics van de eerste games waren een beetje minder.
En weinig tijd - dus toen maar besloten gewoon X3 te spelen.

Nou in ieder geval leuk om te zien dat er mensen reageren.

NB: ladys: Ha dje die tradinglog nog gevonden in de manual?

Groetjes, Zero T
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
Mergelsberg
Posts: 130
Joined: Wed, 27. Feb 08, 05:05
x3tc

Post by Mergelsberg » Fri, 21. Mar 08, 20:57

Goeie 's morgens allemaal :)

Bij jullie dus ook zulk heerlijk weer. :p


Ik heb X3 een paar weken terug op Steam gekocht beetje een noob dus nog. Maar ik krijg het al aardig onder de knie.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 21. Mar 08, 21:14

Het handelen gaat me goed af. Ben er ook achter gekomen dat je gewoon je vrachtschip kan laten docken met de commandos
Voorheen deed ik dat altijd door eerst uit je eigen schip te gaan en dan te docken. hehe primitief dacht ik al. Dus zoeken naar een andere manier en dat heb ik dus gevonden.

@ ZT. (ZT=Zere tolerance) Tradings log gevonden en gelezen. Heb nu alles wel gelezen in het boekje. :roll:

Ik zag dat er fabrieken zijn van ongeveer 450000cr....
Maar begreep dat je er veel meer geld voor moet uitgeven??

@ mergelsberg. Het is zeker wennen het is totaal anders dan andere spellen.

Zijn er nog mensen die ogame hebben gespeeld???

MVG ladys

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Fri, 21. Mar 08, 22:17

De goedkoopste fabriek is net iets minder dan 330k. Maar ja je moet er inderdaad nog wat vrachtschepen bij kopen. Tenzij je hem zelf wilt bevoorraden.
Een goede tip om op afstand te handelen met een van je vrachtschepen: koop een Trading system extension. Dan kan je ook meteen zien hoeveel een station aan spul in stock heeft en voor hoeveel hij (ver)koopt, zonder dat je hoeft te docken.

Ogame, heb ik ook een tijdje gespeeld, maar wordt naar verloop van tijd altijd saai. Ik had op een gegeven moment zodanige inkomen met mijnen enzo, dat ik gewoon geen echte aanvallen hoefde te plegen. Ik had zelf ook amper een vloot (die begon ik op het eind wel op te bouwen). Alles/veel in defense proppen en (bijna) niemand die je aanvalt. Totdat je een dag vergeet en dr ligt 3 miljoen aan materialen :P.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: X3 kosten

Post by X-Warrior B AS » Fri, 21. Mar 08, 23:21

Zero Tolerance wrote:Nog eens ooit de gedachte gehad om vanaf X te spelen. Voor het verhaal. Maar de graphics van de eerste games waren een beetje minder.
Lees anders het boek 'Farnham's Legend'. Bevat in principe het verhaal van X - Beyond the Frontier, maar dan uitgebreider.


'k Heb X3 trouwens direct via Egosoft gekocht toen ie uitkwam, dus de volle mep betaald: €50 + verzendkosten zal dat wel zijn geweest :)

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 22. Mar 08, 16:23

ben pas weer overnieuw begonnen en binnen 2 maanden had ik 10 fabrieken , 5 UT en 20 miljoen op de plank. het begin gaat een stuk sneller als je het als kan. speel nu ook vanilla. met script had ik 40 fabrieken, 20 UT en 600 miljoen Cr


speel ook ogame. uni 11 heb ik 260K punten en uni 13 heb ik 360K punten.
begint wel saai te worden. ben mijnener en turtel.

User avatar
Mergelsberg
Posts: 130
Joined: Wed, 27. Feb 08, 05:05
x3tc

Post by Mergelsberg » Sat, 22. Mar 08, 19:11

@ladys, ja het was effe zoeken naar de knoppen, maar ik heb nu een prachtige X52 HOTAS en dat maakt het leven stukken makkelijker. Nou ja ik ben nog aan het werken aan de profile om zo veel mogelijk echt "hands off keyboard" te kunnen spelen.

De eerste 14 dagen dat ik speelde ben ik maar gaan traden om alles wat uit te kunnen vinden. Dat ging best lekker, gestart als Humble Merchant, Disco gelijk verpatst om een start kapitaal te hebben.
Wat wel lekker uitkwam want toen ik de X52 binnen kreeg had ik wel al een complex met 2 fabrieken en 5 CAGs en kon ik me dus makkelijk een leuke M4 veroorloven.
M'n eerst cap was ook gelijk de laatste die ik maakte met de Mako Vanguard, want ik heb die toen ingeruild voor de Pirate Buster.

Inmiddels heb ik al een Nova Vanguard met 2 Discoverers als wingmen en een kleine handelsvloot die mijn steeds groeiende complex als thuis basis heeft.

Gaat allemaal wel lekker dus, m'n eerste poging ooit en ik schuif inmiddels al ruim 400k per uur :)

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Sat, 22. Mar 08, 20:15

ik ben ex ogame player in uni 13, heb meer dan twee keer gehad dat mijn hele vloot werd gecrashed :evil: , en toen ik een tijd niet heb gespeeld heb ik hem in vakantie mode laten staan.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sat, 22. Mar 08, 21:36

@Mergelsberg

Hoe doe je dat nou weer zo snel hehehe
Ik zit nog maar een beetje te traden schiet niet echt op goed zoeken naar de juiste handelswaar. Heb nu net 180 000 cr.
Niet genoeg voor een fabriek :( En dat wil ik zo graag die fabriek. welke fabriek heb je als eerst gekocht???


@Laar

Ik speel nu ook in uni 13 en in uni 15. Lang geleden dat mijn vloot gecrashed is. Gewoon goed saven.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 22. Mar 08, 22:26

Tip: ik heb een Soyfarm L in Priest's Pity. Kost iets van 1.3 miljoen geloof ik, met nog eens 2x zoveel voor fatsoenlijke transporters (ik gebruik Paranid Demeter Super Freighters). Eentje voor het kopen van energy cells, eentje voor het verkopen van die spullen. Soyeries zat in Priest's Pity die maar wat graag je produkt afnemen voor de hoogste prijs :D

Is natuurlijk een behoorlijke investering als het allemaal nog niet zo hard binnenkomt, maar het is zeker de moeite waard. Denk eraan dat de goedkopere fabrieken of niet zoveel winst opleveren, of zoveel transporters nodig hebben dat je nog duur uit bent.

Een andere handige manier om geld te verdienen met iets minder investering is een sector/universe trader. Dat kost een transportschip + Trade Command Software Mk3 (ca. 500000 Cr). Ja, da's nog steeds veel :roll:

User avatar
Mergelsberg
Posts: 130
Joined: Wed, 27. Feb 08, 05:05
x3tc

Post by Mergelsberg » Sun, 23. Mar 08, 07:25

@Ladys

Mijn complex is de enige locatie binnen 4 of 5 jumps waar BoGas en Plankton verkocht wordt en alles wat ik nodig heb om het te maken zjn Energy Cells.

Ik denk alleen wel dat die Kha'ak M2 die er in President's End zit bij mij de potentiele winst wat drukt. Aan de andere kant, al mijn CAGs hebben jumpdrives, er er zijn geen stations in Pres. End dus echt last heb ik er niet van.

Ik ben begonnen met 1 Plankton Farm M in The Wall, de boel op 3 jumps gezet, inkoop op 16 verkoop op 19. Tot ik wat CAGs op gang had, nu staat de inkoop op 12 (6 XL SSPs binnen bereik, hoezo luxeprobleem?) en verkoop op 20 en jumps op 5.
Later heb ik daar een 2e Plankton Farm M bij gekoppeld in een complex. En nu dus een BioGas Factory L, die het ook zeer goed doet.

Was half een gelukstreffer, half gezond boeren verstand. Ik ben begonnen met die Plankton Farm omdat die er niet zijn in Argon gebied en er wel stations zijn die het willen hebben. Goed het kostte 20k ofzo om de stations te laten vervoeren, maar dat heb ik allang terug verdiend.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Sun, 23. Mar 08, 11:58

ladys wrote:@Mergelsberg
.....
@Laar

Ik speel nu ook in uni 13 en in uni 15. Lang geleden dat mijn vloot gecrashed is. Gewoon goed saven.
dat ging een aantal keer verkeerd, al zat ik wel op een goede plek (zonnestelsel 499, dus niet erg in het midden)

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

1e milioen bij elkaar

Post by Zero Tolerance » Sun, 23. Mar 08, 14:22

Ik heb ondertussen mijn 1e milioen bij elkaar getrade (is dat een woord?).

Door BBS missies te doen (de laatste was 7088 energy -> bonus van 280.000) Cool.

Wel ondertussen 7 schepen - gevonden mbt salvagenetwork script.
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=101753

Wat mij vooral opvalt is dat in Argon Prime iedereen tekort heeft aan energy - is het interessant te sparen voor een Solar plant? of zijn TS/UT traders daar interessanter voor?

Ik lees in de engelstalige fora dat de normale ST/UT nog wel eens domme dingen doen en dat er een script in omloop is dat dat net wat slimmer aanpakt. Ben alleen ff kwijt hoe dat script heet.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sun, 23. Mar 08, 19:31

@mergelsberg.

Ehmm... wat heb je allemaal gedaan?
Volge het niet zo.

@laar. Teovallig ben ik vandaag me vloot kwijtgeraakt. maan erbij dat wel. :P . Kap met ogame vind X3 leuker.

VRAAAG. :arrow: ALs ik een fabriek maak moet ik hem dan zelf bevooraden of doen andere dat dan voor me???? De AI?

MVG ladys

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”