Det nye interface, hvad siger i?

Moderator: ncmohr

Post Reply
ncmohr
Moderator (Dansk)
Moderator (Dansk)
Posts: 155
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Det nye interface, hvad siger i?

Post by ncmohr » Fri, 26. Sep 08, 19:13

Nu er det lidt tidligt at poste omkring det. Men når man har leget med betaen kan man jo ligeså godt give bolden op.

Da jeg så det første gang så tænkte hvorfor har de smadret noget der virkede så godt!!!, men jeg skulle jo betateste så jeg måtte spille videre, der gik ikke mange timer til jeg lærte det nye interface at kende, og begyndte at holde af det. Idag spillede jeg lidt x3 for at fordrive tiden indtil release af spillet og for søren jeg savnede mange af de nye ting. Jeg er 100% for det nye layout, ja man skal lige vænne sig til det men når det er gjort så er spillet bare blevet endnu bedre :)

Cablefish
Posts: 36
Joined: Thu, 16. Mar 06, 09:55
x4

Post by Cablefish » Wed, 8. Oct 08, 18:38

Det ser ret fornuftigt ud men jeg føler stadig ikke helt jeg ved nok om det til at kunne komme med en kvalificeret udmelding.

Ja UI'en er god i X3, men der er altså også rum for ret meget forbedring. Eks hurtig adgang til messages og mere overskulige sortering i hvad der har in-game relevans og hvad der kun er controls ændringer.

Glæder mig meget.

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Thu, 9. Oct 08, 07:24

Jeg må sige at selvom interfacet virkede fint i X3R, så er det blevet markant forbedret i X3TC. Der er lynhurtig adgang til stort set alt, det er virkelig gjort overskueligt.

Hvis man prøver at se det fra en begynders perspektiv, så synes jeg at det er mere brugervenligt og selvforklarende.

ncmohr
Moderator (Dansk)
Moderator (Dansk)
Posts: 155
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by ncmohr » Thu, 9. Oct 08, 07:26

Jeg håber vi kan få en melding fra en total nybegynder når spillet udkommer. Det kunne være lidt sjovt at se hvad de synes om det :)

Cablefish
Posts: 36
Joined: Thu, 16. Mar 06, 09:55
x4

Post by Cablefish » Thu, 9. Oct 08, 10:51

Det kan vi bare nok overhovedet ikke. SPillet her er markedsførst udelukkende for fanboys. Der snakkes aldrig TIL nye folk. Man snakker kun om hvad der er forbedret og ændret i forhold til tidligere udgivelser. Trailerene antager også at man har set de tidligere. Det er generelt lidt ærgerligt fordi jeg godt kunne tænke mig at universet og communityet blev større.

Det sidste spil egosoft udgav som tiltrak store mængder af nye spillere var X2.

ncmohr
Moderator (Dansk)
Moderator (Dansk)
Posts: 155
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by ncmohr » Thu, 9. Oct 08, 10:53

man kan jo stadig være heldig at en rookie falder over det nede hos den lokale spillepusher :)

donsig
Posts: 8
Joined: Tue, 21. Oct 08, 20:23
x3tc

Post by donsig » Tue, 21. Oct 08, 20:46

Lol, nu kan jeg være jeres rookie og fortælle om det nu her engang når jeg får det installeret og afprøvet :D

Som sagt, har kun spillet demoen af Reunion i en times tid :P

Skal nok poste min mening om det her engang i morgen..

Jo forresten, har i ikke en god starter tut på lager? det ville være rart :D

ncmohr
Moderator (Dansk)
Moderator (Dansk)
Posts: 155
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by ncmohr » Tue, 21. Oct 08, 22:20

Faktisk er manualen rigtig grundig og hvis du læser den er der rigtigt mange gode fif at hente, specielt med hensyn til at tjene penge som jo er en vigtig del af det hele. Fedt at se at nye folk også er kommet ombord. Det er altså et kongespil og jeg bliver mere og mere pjattet som tiden går. Startede i går og er nu oppe på en flåde af 1 tp 1 m3 5 m5 og en lille million i banken. Havde min første vanskelige kamp idag. Min m3 imod en Xenon Q, det var sjovt og tog en del tid :)

donsig
Posts: 8
Joined: Tue, 21. Oct 08, 20:23
x3tc

Post by donsig » Tue, 21. Oct 08, 23:46

Sad lige og læste dden hurtigt igennem, desværre har jeg den kun som pdf fil :( Hader at læse dem på pc..

Men ja der står rigtig mange gode ting, bl.a. sectionen med factories er rigtig god, jeg havde da aldrig fundet ud af hvordan man gjorde det hvis det ikke var pga den manual :)

Men nu tænkte jeg mest på om i har et par gode råd til starten af spillet, altså hvad skal man satse på?

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Wed, 22. Oct 08, 12:04

Et rigtig godt råd er at følge missionerne et godt stykke tid. Når du så kommer til et punkt hvor du siger "det her er for hårdt pt" så kan du gå ud og tjene penge, køb en flåde, bedre rumskib til dig selv, kraftigere våben. Hvad du nu har lyst til.

Den hurtigste vej til rigdom (næst efter at stjæle) er at handle. Få et handelsskib og gør det til en selvstændig trader.

donsig
Posts: 8
Joined: Tue, 21. Oct 08, 20:23
x3tc

Post by donsig » Wed, 22. Oct 08, 18:43

hmm, hvordan gør du et skib selvstøndigt i den forstand?

Ellers har jeg også fået leget lidt rundt i "universet" Interfacen må nok siges at være lidt underlig i starten, men man bliver nuellers hurtigt "kendt" med den :P

tass_bur
Posts: 367
Joined: Sat, 14. Feb 04, 16:13
x4

Post by tass_bur » Fri, 24. Oct 08, 09:31

Jeg ved nu stadigvæk ikke med det nye interface :P jeg blev nød til at spørge på forum hvordan pokker jeg skulle skifte skib på en station. Jeg syntes ikke at det der stod I manualen passede :)

Anyway nu må vi se hvordan det går. Er ikke kommet så langt i nu er startet på Terran defender. lavede et par små missioner og kæmpede så ellers for at komme ud I det univers jeg kender..og gav mig så til at trade for at skaffe penge. Er nu ved at udstyre en mercury til at være UT hvilket tager lidt tid da jeg mangler ranks både til at skaffe mk3 og til at skaffe shields til det :P

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Fri, 24. Oct 08, 17:24

donsig wrote:hmm, hvordan gør du et skib selvstøndigt i den forstand?
Det gør du ved at købe og installere Trade Command Software Mk3 i det skib du ønsker, helst en TS klasse da de kan bære XL last. Dernæst giver du skibet handels kommandoen "Start Sector Trader".

Det vil derefter starte at handle på egen hånd i det sektor du angiver, så sørg for at vælge et rimeligt sektor med en masse forskellige stationer i.

Din Sector Trader vil optjene erfaring og rang i takt med at han tjener penge til dig. Når han når lvl 10, kan du give ham kommandoen "Start Universe Trader". Derfra vil han så rejse mellem nærliggende sektore og udfører handler. I og med at han nu kan rejse mellem sektore og ikke længere er bundet til kun 1 sektor, er hans muligheder for indtjening meget større.

Et par forudsætninger for at starte en Universe Trader:

Trade Command Software Mk3
Erfaringsniveau lvl 10-12 (piloten, ikke dig)
25 Mj Skjolde (total minimum, det må gerne være 5 x 5 Mj for eks.)
Combat Software Mk1 + Mk2
Jumpdrive (når han når lvl 12, bestiller han et til en forhøjet pris hvis ikke du sørger for det inden!)

Generelt, hvis du kan købe "L" versionen af et TS rumskib, er det eneste du skal investere i Trade Command Software Mk3 + Jumpdrive.

I X3 Reunion var der en del debat om hvor mange Universe Tradere (UT) man kunne have for at maksimere sin profit, enighed er aldrig nået!! Jeg har altid opereret ud fra omkring 20-30 stykker hvilket i udbytte giver i omegenen af 1,5 - 4,5 millioner i timen (uden SETA).

Håber det hjalp.

donsig
Posts: 8
Joined: Tue, 21. Oct 08, 20:23
x3tc

Post by donsig » Sun, 26. Oct 08, 16:40

Tak for svaret! Det er en rimelig god "grund guide" til det, tror jeg vil prøve den af med det samme :D

Men hvor lang tid går der ca før de er lvl 10-12?

Post Reply

Return to “Dansk / Danish X-Forum”