Hvordan ser det så ud for jer alle idag? :)

Moderator: ncmohr

Post Reply
ncmohr
Moderator (Dansk)
Moderator (Dansk)
Posts: 155
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Hvordan ser det så ud for jer alle idag? :)

Post by ncmohr » Wed, 17. May 06, 20:27

Heh nu har jeg efterhånden fået spillet X3 rigtigt meget men er begyndt at løbe ind i problemer. Det ser ud til at spillet går ned når ens fabrikskomplekser bliver kæmpestore :)
Men bortset fra det så er det efter min mening skidesægt stadigvæk :)

Morten
Posts: 327
Joined: Sat, 21. Feb 04, 12:00
x3tc

Post by Morten » Thu, 18. May 06, 16:06

har ikke spillet så sindsygt meget X3, mest af alt på grund af GuildWars og Oblivion, men når det bliver sommerferie for mig gør jeg noget ved det :)

tass_bur
Posts: 367
Joined: Sat, 14. Feb 04, 16:13
x4

Post by tass_bur » Fri, 19. May 06, 13:11

Jeg har ikke spillet det i lang tid. Havde gennemført storyline og begyndte at føle at det hele bare var noget jeg har prøvet før. Har de sidste par dage faktisk prøvet at få min interesse tilbage for spillet igen men ikke umidelbart med ret meget held. :(

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Sat, 20. May 06, 10:52

Jeg har bevaret min interesse for spillet lige siden det udkom og ved nok mere om alle de forskellige ting i spillet end det er sundt!!!!

Jeg har genstartet nogle gange med de alternative startpositioner og spillet lidt forskellige.

Jeg er senest startet helt forfra fra bunden i en Xtreme start for ca. 3 uger siden på patch 1.4 med Xtended mod'en installeret.

Jeg har pt. bygget omkring 90-100 fabrikker hvor hovedparten er opdelt i 2 complexes, et i Elena's Fortune og et i Spring of Belief, og så er jeg ved at opbygge kæmpemæssigt complex i Unknown sectoret ved Unholy Decent, hvori jeg også har bygget Trading Station samt en EQ dock.

Jeg har omkring 60 millioner på kontoen og tjener i snit ca. 20 millioner i timen.

Flådemæssigt har jeg følgende:

- 13 lvl 25 UT's
- 4 alm. TS ships
- 1 TL (Mammoth)
- 1 M7 (Cerberus, fra Xtended mod)
- 1 TP (Iguana Vanguard)
- 1 M6 (Nemesis)
- ca. 10 M5 (blandede)
- 2 M4 (Pericles)

Jeg gider ikke rigtig opbygge en krigsflåde før jeg har en indtjening på omkring de 100 millioner i timen eller mere...
Det ser ud til at spillet går ned når ens fabrikskomplekser bliver kæmpestore
Der er en lidt svævende begrænsing på at sætte fabrikker i et complex, den ligger på omkring 112-120 fabrikker.

Den anbefalede max grænse ligger på at man ikke kombinere mere end 100 fabrikker, så hellere dele dem op. Spillets motor har seriøse problemer med at trække så store complexes.
Jeg har ikke spillet det i lang tid. Havde gennemført storyline og begyndte at føle at det hele bare var noget jeg har prøvet før. Har de sidste par dage faktisk prøvet at få min interesse tilbage for spillet igen men ikke umidelbart med ret meget held.
Har du prøvet at spille med nogle af de forskellige mod's? Eller scripts?

Jeg kan varmt anbefale Xtended mod'en og DDRS mod'en, de kan desværre ikke kombineres, så man skal vælge enten den ene eller den anden.

tass_bur
Posts: 367
Joined: Sat, 14. Feb 04, 16:13
x4

Post by tass_bur » Mon, 22. May 06, 09:30

Nææh har kigget lidt på forskellige mods. Men ikke lige dem der :) hvad gør de?

User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Post by Krim » Mon, 22. May 06, 13:22

Startede et nyt spil i onsdags
har lige solgt alle mine stations, lavet alle mine ts'er om til univers traders (100 stk :P ) købet 7 Ody'er + 30 busters (alt hvad der var rød til :cry: ) og er nyt startet på at smide Xenons ud af 101.

gad vide hvor lang tid det vil tage :gruebel:


tass_bur : DDRS modden giver dig, blandt meget andet, en masse nye skibe at flyve rundt i. Den kan varmt anbefales (det er den jeg selv spiller)

http://forum2.egosoft.com/viewtopic.php?t=126698


Xtended er noget af det samme : http://forum2.egosoft.com/viewtopic.php?t=117990


Men glæder mig til Firelance modden engang bliver færdig, så er det den der skal spilles :wink:

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Mon, 22. May 06, 18:56

tass_bur wrote:Nææh har kigget lidt på forskellige mods. Men ikke lige dem der :) hvad gør de?
DDRS mod'en har krim allerede beskrevet så det vil jeg undlade.

Xtended mod'en tilføre nogle ekstra skibsklasser såsom M7 og M8 skibe samt et ny lasertårn kaldet Orbital Weapons Platform (OWP) samt en M0 (flere på vej)

Det er den jeg spiller pt. sammen med nogle forskellige scripts.

Forskellen på de 2 mods er at DDRS kræver at du gennemføre missioner og ellers finder nogle specielle shipyards for at købe skibene.

Xtended mod'en gør skibene tilgængelige til de respektive racer i deres normale shipyards.

Post Reply

Return to “Dansk / Danish X-Forum”