Problemer med kopi beskyttelsen

Moderator: ncmohr

Post Reply
User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Problemer med kopi beskyttelsen

Post by Krim » Sat, 29. Apr 06, 23:31

Er der andre end mig der har massive problemer med StarForce?

Mine 2 største proble :evil: mer med SF er:

1: Min pc laver hard boots når det passer den (genstarter af sig selv) :evil:
2: Den fryser totalt (eneste kur er et tryk på genstartknap) :(

Disse problemer opstår ikke når SF er fjernet fra min comp.

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Sun, 30. Apr 06, 09:59

Jeg oplever ingen problemer med starforce, men jeg har lige læst en artikel hvor udviklerne bag starforce rent faktisk opfordrer spilfirmaerne til at udgive patches der fjerner kopibeskyttelsen da der er mange der oplever mange problemer.

Et af de største problemer er at starforce kræver meget ressourcekraft og derfor forringer kvaliteten af spillene den hænger sammen med.

User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Post by Krim » Sun, 30. Apr 06, 21:59

Har du et link til den artikel? eller er den fra et blad?

Gad godt læse den

Morten
Posts: 327
Joined: Sat, 21. Feb 04, 12:00
x3tc

Post by Morten » Mon, 1. May 06, 18:47

Du skal måske prøve at PM en moderator, f.eks. CBJ eller The Abyss. Hvis nogen kan hjælpe dig er det dem, selvom det måske tager lidt tid, da de er meget travle begge to.

Det er udgiveren Deepsilver der har lagt StarForce på X2/X3, så Egosoft har intet med det at gøre. I princippet skal du kontakte Deepsilver eller StarForce og det er nok hvad de forskellige egosoft admins vil sige.

Har selv aldrig haft problemer med starforce, hverken på X2, X3 eller andre spil der bruger det. Held og lykke med at ordne det.

User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Post by Krim » Tue, 2. May 06, 13:30

Har prøvet

StarForce nægter at problemet ligger i deres produkt og vil derudover ikke høre mere om det... og DeepSilver sender mig videre til SF med det samme (det er jo ikke deres problem, mener de)

Så nu er der nok ikke andet at gøre end at vente på at der kommer en :pirat: udgave uden SF, så jeg igen kan spille X3 og bruge min pc.



Sjovt at jeg ikke har nogle problemer med min comp, lige så snart at SF er fjernet fra den :gruebel:

Morten
Posts: 327
Joined: Sat, 21. Feb 04, 12:00
x3tc

Post by Morten » Tue, 2. May 06, 15:53

Det er generelt en rigtig dårlig idé at nævne sådan noget her på egosoft.

Der kom en officiel no-cd patch fra egosoft til X2, det samme gør der nok til X3.

Helt præcist hvad er problemet med din PC? Hvis det var mig ville jeg kontakte CBJ og forklare problemet. Du har registreret din X3, så du vil ikke blive anklaget for noget.

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Tue, 2. May 06, 18:53

Krim wrote:Har du et link til den artikel? eller er den fra et blad?

Gad godt læse den
Det er fra bladet PC Player, enten det sidste nye eller det fra sidste måned

User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Post by Krim » Tue, 2. May 06, 20:17

Problemet er :

1: Min pc laver hard boots når det passer den (genstarter af sig selv)
2: Den fryser totalt (eneste kur er et tryk på genstartknap)

Har mailet lidt med CBJ, han sage at jeg skulle kontakte DS eller SF

og er udemærket klar over at ham her :pirat: ikke er vildt populær, men er sku ved at være lidt desperart :| Og :pirat: er en last chance mulighed der kun må bruges som sidste udvej


har hørt noget om at det kan min brænder SF ikke kan lide, kan ske jeg skulle prøve med et rent dvd-drev.... farvel $$$

Morten
Posts: 327
Joined: Sat, 21. Feb 04, 12:00
x3tc

Post by Morten » Tue, 2. May 06, 20:25

Så vidt jeg ved kan SF ikke lide nogen bestemte typer drev. Har hørt om folk, hvor det at bruge et andet drev hjalp. Men der var ikke nogen crashes involveret, starforce nægtede bare at genkende CD'en.

Jeg ved godt at det er meget arbejde, men måske er det værd at formatere systemet og starte på en frisk? Dit system kan umuligt have haft godt af al den rebooten. Men i første omgang er det måske smart at prøve at erstatte dit nuværende drev med et andet.

User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Post by Krim » Tue, 2. May 06, 20:33

Så må jeg ned og besøge den lokale pc-pusher i morgen...

hvad komplet reboot angår, så er det nu prøvet 4 gange uden resultat


gad vide om det er konen der føler sig lidt forsømt :oops: :x3:

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Wed, 3. May 06, 18:54

Ved ikke om du allerede har prøvet dette Krim men dette gør jeg hver gang jeg skal spille krævende spil (fx X3!)

Går ind i windows jobliste (ctrl+alt+delete) og under fanebladet processor.

Afbryder derefter alle processor med brugernavn på (IKKE -> system, network, local) undtagen explorer og taskmng.

Har du scannet din maskine for spyware og adware? de kan nemlig godt give virkelig store problemer.

En anden god ting er at defragmentere harddisken, eller ihvertfald køre en analyse for at se om det nødvendigt!

User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Post by Krim » Fri, 5. May 06, 16:27

Nyt dvd drev (ingen rw) alt har nu kørt uden problemer i 48 timer... håber det holder


(problemet opstår igen lige så snart jeg sætter strøm til mit rw.-drev, og kun når SF er instaleret)

:x3:

Augustini
Posts: 1604
Joined: Tue, 13. Dec 05, 21:55
x4

Post by Augustini » Sat, 6. May 06, 08:17

Krim wrote:Nyt dvd drev (ingen rw) alt har nu kørt uden problemer i 48 timer... håber det holder


(problemet opstår igen lige så snart jeg sætter strøm til mit rw.-drev, og kun når SF er instaleret)

:x3:
Hmm, lyder mærkeligt, jeg kan sagtens køre spillet på mit rw drev, ingen problemer...

Har du et emulerings program installeret på computeren der er sat til?

User avatar
Krim
Posts: 80
Joined: Tue, 6. Apr 04, 00:10
x4

Post by Krim » Sat, 6. May 06, 11:20

nope har ingen emu'er på min comp (mere)

men tror jeg vil prøve at lave en total omformatering af systemmet (igen igen iegn) her i weekenden og se om ikke det vil hjælpe lidt på tingene.

User avatar
RiddlerX
Posts: 65
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by RiddlerX » Wed, 30. Aug 06, 11:47

evt prøv en bios update til din CDRW

Post Reply

Return to “Dansk / Danish X-Forum”