schepen zelfstandig laten traden

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Sinnerman
Posts: 7
Joined: Thu, 30. Sep 04, 20:06
x2

schepen zelfstandig laten traden

Post by Sinnerman » Thu, 30. Sep 04, 20:12

Hoe laat je een van je schepen traden, automatisch?

Ik zou bv. een vrachtschip in een bepaalde sector de goedkoopste energy willen laten kopen en die bij de best sell in die sector terug verkopen, en dit zonder dat ik daar in tussen moet komen.

Is dit mogelijk? Het lijkt mij van wel, anders heeft het geen zin dat je zoveel schepen kan bezitten...
Volgens mij is het iets kleins en evidents dat ik over het hoofd zie.

Heb reeds special command, trade command 1 en 2, best buy en best sell locator.

Alvast bedankt!

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 30. Sep 04, 20:27

Trade command software Mk 3.
Spoiler
Show
te koop bij Terracorp headquarters en een paar Teladi equipment docks, mits je tenminste patch 1.3 (geloof ik) geinstalleerd hebt.
D'r is ook een download voor de Universe Trader... deze gaat verder dan 1 sector :)

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Fri, 1. Oct 04, 17:30

ik laat mijn schepen allemaal voor mijn eigen facs werken vind die sector trade maar nix... moet je telkens instelln

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Tue, 5. Oct 04, 19:11

Ik heb een vraagje :?
Heb net mijn eerste spp geplaatst in sector Red Light maar er gebeurt helemaal nix en mijn spp knippert geel op de rader en in sommige vensters :cry: Wat betekent dat :?: :?:

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 5. Oct 04, 20:19

Geel knipperen betekent dat de fabriek geen of onvoldoende grondstoffen heeft voor productie.

In het geval van de SPP, zul je moeten zorgen dat ie crystals heeft. Mijn advies is deze te kopen bij trading stations, aangezien ze daar de gemiddelde prijs hebben en bij fabrieken wegens laag aanbod duurder zijn. Gewoon een TS kopen met wat trading system extensions en crystals laten kopen (homebase op de SPP en vervolgens via Trade Commands in command menu 'buy ware for best price' selecteren). Hou je de prijs van de crystals op gemiddeld, zal de TS in principe altijd naar trading stations gaan. Baseer het maximaal aantal jumps op het aantal trading stations in de buurt die crystals verkopen (2 à 3 is genoeg). Verkoopprijs voor energy cells maximaal, en een transportertje die ze verkoopt regelen :)

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Wed, 6. Oct 04, 19:30

Bedankt, zal nu eerst dus een TS classe (M) kopen anders kan ik geen cristals kopen.

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Fri, 8. Oct 04, 21:08

oke dat moet werken ;)

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sat, 13. Nov 04, 12:17

X-Warrior B AS wrote:Geel knipperen betekent dat de fabriek geen of onvoldoende grondstoffen heeft voor productie.

In het geval van de SPP, zul je moeten zorgen dat ie crystals heeft. Mijn advies is deze te kopen bij trading stations, aangezien ze daar de gemiddelde prijs hebben en bij fabrieken wegens laag aanbod duurder zijn. Gewoon een TS kopen met wat trading system extensions en crystals laten kopen (homebase op de SPP en vervolgens via Trade Commands in command menu 'buy ware for best price' selecteren). Hou je de prijs van de crystals op gemiddeld, zal de TS in principe altijd naar trading stations gaan. Baseer het maximaal aantal jumps op het aantal trading stations in de buurt die crystals verkopen (2 à 3 is genoeg). Verkoopprijs voor energy cells maximaal, en een transportertje die ze verkoopt regelen :)

Beet je oude topic, maar ik wil hier toch wat over vragen.

Kan het inkoop scheepje ook automatisch crystals gaan halen zonder dat ik hem dat elke keer moet vertellen? Momenteel moet ik hem zelf vertellen waar ie het moet kopen.

Ik zag op een teladi equipment dock een best buy/sell locater te koop, heeft dit meerwaarde?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 13. Nov 04, 14:40

T@k3z0 wrote:
X-Warrior B AS wrote:Geel knipperen betekent dat de fabriek geen of onvoldoende grondstoffen heeft voor productie.

In het geval van de SPP, zul je moeten zorgen dat ie crystals heeft. Mijn advies is deze te kopen bij trading stations, aangezien ze daar de gemiddelde prijs hebben en bij fabrieken wegens laag aanbod duurder zijn. Gewoon een TS kopen met wat trading system extensions en crystals laten kopen (homebase op de SPP en vervolgens via Trade Commands in command menu 'buy ware for best price' selecteren). Hou je de prijs van de crystals op gemiddeld, zal de TS in principe altijd naar trading stations gaan. Baseer het maximaal aantal jumps op het aantal trading stations in de buurt die crystals verkopen (2 à 3 is genoeg). Verkoopprijs voor energy cells maximaal, en een transportertje die ze verkoopt regelen :)

Beet je oude topic, maar ik wil hier toch wat over vragen.

Kan het inkoop scheepje ook automatisch crystals gaan halen zonder dat ik hem dat elke keer moet vertellen? Momenteel moet ik hem zelf vertellen waar ie het moet kopen.

Ik zag op een teladi equipment dock een best buy/sell locater te koop, heeft dit meerwaarde?
Gewoon de opdracht "buy ware for best price" geven. Zoals al eerder gezegd, als de prijs op het gemiddelde niveau ligt, zal de transport vanzelf alleen naar trading stations gaan omdat de crystals ergens anders duurder zijn.

En die best buy/sell locators hebben geen meerwaarde voor AI schepen. Alleen nuttig als je zelf handelt voor zover ik weet.

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sat, 13. Nov 04, 14:54

Ik had inderdaad een te hog prijs opgegeven voor crystals, dan gebeurt er blijkbaar niks.

Thnx

the thunder dragon
Posts: 135
Joined: Tue, 3. Aug 04, 19:30
x3

Post by the thunder dragon » Mon, 15. Nov 04, 01:35

X-Warrior B AS wrote:Trade command software Mk 3.
Spoiler
Show
te koop bij Terracorp headquarters en een paar Teladi equipment docks, mits je tenminste patch 1.3 (geloof ik) geinstalleerd hebt.
D'r is ook een download voor de Universe Trader... deze gaat verder dan 1 sector :)
let wel op als je universe trader wild activeren moet je schip al enige avaring op doen of hebben een level 8 dan werk de universe
playing other games

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”