Monitory LCD - który polecacie?

Dyskusja na tematy nie powiązane z x-grami

Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Monitory LCD - który polecacie?

Post by Sauron11 » Fri, 17. Nov 06, 18:10

Przymierzam się baardzo powoli do nowego monitora. Teraz mam klasyczny model 17" CRT firmy MAG Innovision, całkiem niezłe parametry ale zdąrzył się juz zestarzeć i wypalić (ciemny, szczególnie że używam go z nakładanym na ekran dodatkowym filtrem zewnętrznym).

Na nowy monitor planuję LCD, nie mniej niż 19" (dużo oglądam filmów na dvd, a i do gier by się przydał większy niż obecnie), chętnie z innym niż jasny kolorem obudowy i rozdzielczością max przynajmniej 1280x1024 i odświeżaniem max przynajmniej 80 Hz.
Natomiast w ogóle nie znam się na tym, jak to jest z tymi plamkami i innymi parametrami, np. jasność kontra kontrast, itp. które jak gdzieś czytałem, w LCD są ważne dla poprawnego odwzorowania grafiki na ekranie, płynności oglądania filmów czy gier.

Macie jakichś faworytów? Będę dźwięczny za orientacyjną choć cenę i link do fotki. Aha, szukam czegoś w cenie do 1000 zł. :)
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
RAFIO
Posts: 3085
Joined: Sat, 19. Jun 04, 18:22
x3ap

Post by RAFIO » Fri, 17. Nov 06, 19:38

Jeśłi chcesz sobie kupić LCD z wysoką rozdzielczością, to pamiętaj, że obraz w innej niż monitor ma zalecaną rozdzielczości jest skalowany, i nie wygląda to zaciekawie wgrach, które nie chcą zbytnio działać na niższych resach.

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Sat, 18. Nov 06, 19:35

Hmm, wyczytałem na necie, że jedną z ważniejszych funkcji jest czas reakcji matrycy. Że musi to być najwyżej 8 ms, powyżej czego obraz smuży podczas filmów i gier.